Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny software oppdatering

Startet av bb, torsdag 12. desember 2013, klokken 23:14

« forrige - neste »

maxmekker


bb

En liten oppdatering fra meg angående videoen fra Nordkapp. Heretter legger jeg info her i stedet for den andre tråden. Nå har jeg redigert meg fram til Bodø og videoen er foreløpig 36:30. Mulig jeg klipper litt når jeg er ferdig med hele del 1. Men så langt virker det som om innholdet nesten bør være der. Det ligger derfor an til at del 1 blir over 60 minutter lang. Muligens 90 minutter. Kanskje jeg blir ferdig med del 1 til helga.

Jeg har forresten oppgradert CPU, minne og hovedkort nylig. Mitt gamle system bestod av:
- Intel Q9650 quad core 3,0 GHz @ 3,48 GHz (stockvifte)
- 4 stk 2 GB Corsair minne
- Asus P5K/EPU hovedkort

Nå har jeg fått:
- Intel i7-4771 quad core 3,5 GHz @ 3,9 GHz (stockvifte)
- 2 stk 8 GB Crucial minne
- ASUS Z87-A hovedkort

Jeg prøvde å rendre et klipp med det gamle systemet. Det tok 10 minutter og 30 sekunder. Med det nye systemet tok det under fire minutter. Hovedforskjellen er nok at jeg kan redigere uten at det hakker for ofte. Good stuff! :D
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

NilsRo

Høres bra ut! Gleder meg allerede ;D.
Tesla Model S P85, sort, 19" vinter, 20" sommer

Alle pakker untatt: +pakke, sikkerhetspakke og ekstra barneseter.

Bekreftet 25/10 2013
I produksjon fra 02/02 2014
I transitt fra 07/02 2014
Levering 29 mars 2014, Drammen
VIN 29805

Mr.Hansen

"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

hoffa

Spennende dette, som alltid :)
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

Car-El

Æ holder ennå popcornet kaldt og øla varm! :D
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

SK901

Sitat fra: Car-El på fredag 02. mai 2014, klokken 01:48
Æ holder ennå popcornet kaldt og øla varm! :D

Du burde prøve omvendt engang, kan hende det faller i smak!  ;D

Car-El

Aah! Du mene å holde øla varm og popcornet kaldt?

;)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

bb

Omsider ble videoen klar:

Jeg har imidlertid sett at det er altfor mange ustø klipp der. Bare etter 20 minutter ble jeg kvalm. Jeg beklager dette. Heretter skal jeg redusere slike klipp ved å enten putte inn et overgangsbilde eller unngå å flippe kameraet så mye som jeg gjør. Hele totalopplevelsen av videoen ble trukket ned. Jeg får prøve å gjøre del 2 bedre da.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

sn0le

Fin video. :)
Gleder meg til del 2.

En ting jeg synes du kunne snakket om er at ved bruk av de røde pluggene du elsker, så sier du at det er 400V, men i bilen vises det jo som kjent 3x230V siden det er målt mellom faseleder og N.
Kan se for meg at mange ikke er klar over dette.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

Mr.Hansen

Tar og gjemmer denne til i kveld med popcorn og noe å drikke...
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Mr.Hansen

Skulle nesten tatt med iPad'n og sett denne i bilen, får å få en ekstra stemning. ;D
"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

bb

Sitat fra: sn0le på søndag 04. mai 2014, klokken 05:04
Fin video. :)
Gleder meg til del 2.

En ting jeg synes du kunne snakket om er at ved bruk av de røde pluggene du elsker, så sier du at det er 400V, men i bilen vises det jo som kjent 3x230V siden det er målt mellom faseleder og N.
Kan se for meg at mange ikke er klar over dette.
Jau, det kommer vel noen spørsmål i kommentarfeltene etter hvert om dette. Jeg har heller ikke sagt så mye om hvorfor jeg hadde med den semiportable boksen og hva den gjør.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

hoffa

Første jeg gjorde i dag kl. 0800 var sette på kaffen og sette meg til å se episode 1 non stop :)
Veldig bra Bjørn! Kan ikke vente på neste episode...når kommer den? :o
P85 solgt
Model X P100DL mars 2017
TOCN signaturmedlem og Elbilforening medlem

tonl

Ganske bra video BB. Ble nervøs da du hadde sursøtsaus på armlenet  :o. Ble nesten svimmel av alle lade adapter og kabler du hadde i bagasjerommet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA