Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ny software oppdatering

Startet av bb, torsdag 12. desember 2013, klokken 23:14

« forrige - neste »

stianrod

Sitat fra: Chlangum på tirsdag 11. mars 2014, klokken 10:55
Hvordan fungerer egentlig det trikset (framgangsmåte) med å la varmeapparatet være i gang mens man sover baki bilen. Og funker det også mens bilen står på lading?

Jeg tror bilen må så i park for at den skal lade.  Da slår jo bilen seg av etter en liten stund (ca 15-20 min når man sitter i bilen).  I videoen setter Bjørn bilen i Nøytral, som gjør at bilen er på hele tiden. 
I en tidligere video sov han med bilen i park, men måtte da slå på bilen kontinuerlig gjennom natten, for å slå på varmen.

Håper det var riktig forklart, bb.
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Jærbuen

Får mann satt bilen med parkbremsen på selv om man setter den i "N" ? F.eks via skjermen?
Hvit 2012 Leaf  solgt
2014 TMS 85, sort med pano, 22" , techpakke, lydpakke, sort skinn ,twin-lader, lyspakke og luftfjæring. Solgt med 130' km :)
2015 Zoe 210 solgt
X75D solgt
Hvit 2019 TM3 Long Range AWD

stianrod

Sitat fra: Jærbuen på tirsdag 11. mars 2014, klokken 13:09
Får mann satt bilen med parkbremsen på selv om man setter den i "N" ? F.eks via skjermen?

Måtte ned i bilen å sjekke.... Men, Ja.  Det går an.  Og tror Bjørn gjorde det i sin siste video.  Da vil bilen være på i "N", med håndbrekket på.

P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

bb

For at man skal kunne sette bilen i N kan ikke ladekabelen være i. Derfor går det kun an å bruke dette trikset hvis man ikke lader. Forrige helg måtte jeg lade mens jeg sov i bilen (ikke laget video). Det enkleste da var å sove i førersetet og våkne opp et par ganger for å trykke på bremsen eller åpne og lukke døra.

Men jeg skal prøve et annet triks ved å sette opp schedule i VisibleTesla. Da må enten laptopen min stå på hele natta med 3G-forbindelse. Eller så er den mer elegante løsningen at min stasjonære PC hjemme kjører VisibleTesla. Så bruker jeg TeamViewer for å sette opp schedule.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

satheesh.net

Sitat fra: bb på tirsdag 11. mars 2014, klokken 18:02
For at man skal kunne sette bilen i N kan ikke ladekabelen være i. Derfor går det kun an å bruke dette trikset hvis man ikke lader. Forrige helg måtte jeg lade mens jeg sov i bilen (ikke laget video). Det enkleste da var å sove i førersetet og våkne opp et par ganger for å trykke på bremsen eller åpne og lukke døra.

Men jeg skal prøve et annet triks ved å sette opp schedule i VisibleTesla. Da må enten laptopen min stå på hele natta med 3G-forbindelse. Eller så er den mer elegante løsningen at min stasjonære PC hjemme kjører VisibleTesla. Så bruker jeg TeamViewer for å sette opp schedule.

Nå er jeg litt usikker på hva slags mobil du har, men har du en som kjører Windows Phone kan du bruke Tesla Companion som har disse scheduling funksjonene. Så slipper man å styre med alt annet da mobilen som regel alltid er i nærheten.

Ellers er fjernkontroll av din maskin hjemme (med f.eks. TeamViewer) et godt alternativ det også. ;)

Chlangum

Sitat fra: bb på tirsdag 11. mars 2014, klokken 18:02

Jeg fikk ikke av park lysene naar jeg proevde det trikset. Hvordan fikk du av lysene Bjoern?
Neste år er garasjen endelig 100% amerikansk igjen. (okey da, 66.67% hvis man regner med sykkelen)

Tesla Model S P85+. Perlemorhvit med mørke felger og full pakke - 416hk 600nm
71 Plymouth Barracuda 340. Lemonyellow med 18" cobra felger - 383 din.hk 542nm (nylig bremset c",)
99 KTM LC4. Svart/orange med svarte 17" supermoto felger - ca 60hk

bb

Sitat fra: Chlangum på onsdag 12. mars 2014, klokken 03:25
Jeg fikk ikke av park lysene naar jeg proevde det trikset. Hvordan fikk du av lysene Bjoern?
Jeg sjekket aldri utenfor bilen, men jeg tror faktisk at parklysene og baklysene stod på hele natta.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

Kjelli

Bjørn; brukte du en overgang el. for å kunne bruke en roadster lader på model S. (Eller tuller hukommelsen min nå?) Jeg synes å huske dette fra en av videoene dine.

Kjell

bb

Sitat fra: Kjelli på onsdag 12. mars 2014, klokken 08:35
Bjørn; brukte du en overgang el. for å kunne bruke en roadster lader på model S. (Eller tuller hukommelsen min nå?) Jeg synes å huske dette fra en av videoene dine.

Kjell
På video #3 ladet jeg på roadsterlader hos Tesla i Bergen. De hadde en overgang fra roadster til Type 2. Selve kontakten på veggen var en diger 63 A blå stikk, men jeg ble instruert til å trekke maks 45 A fra den.
Bjørns videoer

Cowboystrekk

Bjørn: Hvor mange superladinger har du gjennomført til nå? Det må da snart begynne å lyse "Velkommen tilbake Bjørn" når du sklir inn ved ladestasjonen på displayet? :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

bb

Sitat fra: Cowboystrekk på onsdag 12. mars 2014, klokken 09:00
Bjørn: Hvor mange superladinger har du gjennomført til nå? Det må da snart begynne å lyse "Velkommen tilbake Bjørn" når du sklir inn ved ladestasjonen på displayet? :)
På hver tur har jeg ca. 4 superladinger. Jeg har laget 7 videoer, og har hatt minst like mange turer utenom videoene. Det blir ca. 15*4 = 60 SCer da.

Med over 21k km siden 22. november i fjor og punishment av batteriet har jeg fortsatt ikke merket nedgang i rekkevidden. Jeg lader sjelden til 100 % (bare ca. 95-98 % ved behov) og har vært nede i 8 % (charge now) kun to ganger. Men de gangene jeg var veldig lav fikk jeg ladet opp nesten med en gang.
Bjørns videoer

Havebigfun

Jeg tror du er den (private) personen som har kjørt mest i Norge, Bjørn.
Har du sjekket max range med nytt batteri og nå i det siste?
Har du tatt eller bestillt service?

Cowboystrekk

Han hadde vell sjekka et par sider tilbake etter spørsmål fra meg og det var vell så og si ikke noe tap verdt å nevne :)
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

bb

Sitat fra: Havebigfun på onsdag 12. mars 2014, klokken 09:38
Jeg tror du er den (private) personen som har kjørt mest i Norge, Bjørn.
Har du sjekket max range med nytt batteri og nå i det siste?
Har du tatt eller bestillt service?
Da bilen var ganske fersk hadde den 497 km rated range og ca. 397 km ideal range på 100 %. Jeg har ikke sjekket nå, nei. Men den er uansett ikke helt å stole på siden bilen kun gjør et estimat. Den mest nøyaktige metoden er å lade til 100 % og kjøre den helt ned. Men det gjør jeg ikke frivillig.
Bjørns videoer

cairnz

Sitat fra: Amoss på lørdag 08. mars 2014, klokken 18:24
Sitat fra: Muffinman på lørdag 08. mars 2014, klokken 18:18
Tesla virker ikke spesielt interesserte i å rette på denne feilen siden de absolutt må ha et bilde selv om sannsynligvis alle bilene har det under rette forhold. Mange inkludert meg har også fått servert at det ikke er en feil om duggen forsvinner i løpet av 30 minutter om lysene er på.

Meg bekjent så får man mangellapp for dugg/fukt på innsiden av lykteglassene (ja, det er der duggen kommer?). Dersom noen kjenner noen på biltilsynet, så oppsøk dem med duggete lys og be om mangellapp. Lever så mangellappen og bilen til Tesla :)

Jeg har sett dugg ved et par anledninger men det forsvinner jo så fort. Hvis de setter mangellapp på meg etter fire år pga dugg i lyktene tar jeg bare det med Tesla da, er jo fem års garanti. I mellomtiden gidder jeg ikke bry meg om litt dugg, når det stort sett er tørt der, selv etter spylevask.
Elbilist

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA