Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Med eller uten panorama

Startet av OleI, onsdag 11. desember 2013, klokken 21:19

« forrige - neste »

sindrej

Når en bremser skikkelig så tar det bra, jeg har ikke testet noen annen bil som bremser bedre ihvertfall.  Å forbedre bremsene kommer langt ned på min liste over ønskede forbedringer.

P85_Norway

Min P85+ har Brembo bremser, Edmunds har testet Model S P85+ VS Porsche Panamera GTS.

Bremsing         Model S P85+       Porsche Panamera GTS
Km 48,28-0 :        8,23 m               8,53 m
Km 96,56-0 :      32,91 m             33,5 m

Tesla Model S Braking: Very firm pedal. Feels like a normal car without all the hybrid wonkiness. Just a little bit of extra travel at the very end of the stroke, but rock-solid stability and no fade. First stop was 110 feet. Second stop was shortest at 108 feet and third stop was longest at 112 feet. Very consistent

http://www.edmunds.com/car-reviews/track-tests/porsche-panamera-gts-vs-tesla-model-s-track-test.html

Tesla M3 Performance

janmb

Sitat fra: petersv på onsdag 04. desember 2013, klokken 09:06
Jeg er enig i at bremsene ikke er agressive, de tar rimelig sent og pent, men står du på pedalen, da bremser det! På alle andre nye biler, tom. ganske gamle tar de raskere.

Er imidlertid ganske sikker på at det er oppsettet av bremsekraftforsterkeren som er grunnen til dette. Og iom. at vi har regen er dsgens oppsett gunstig. Mtp. pqnikkbremsing, er det kanskje bedre slik andre biler er.

Jeg er utrolig glad de er såpass moderate som de er... Mange moderne biler med såkalt "bremseassistent" er jo helt ubrukelig å kjøre med - hver gang man er litt sent ute med å reagere og derfor trykker pedalen litt fort (men ikke nødvendigvis hardt) henger man i selen... Det klarer jeg meg meget godt uten.
P85+, Multilayer hvit (sort/carbon int), 21", Tech, Pano, Luft, Lyd, Lys, Park, Hattehylle

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA