Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av Jorgensen, onsdag 04. desember 2013, klokken 12:33

« forrige - neste »

Jonna

Sitat fra: Milo på onsdag 25. januar 2017, klokken 19:16
Jonna, det fungerte med min 64gb minnepinne når den tilslutt ble formatert til FAT32. Da klarte BMWUpdater å pakke ut kartet på pinnen og oppdateringen gikk fint.

Ok, da må det ha vært noe annet tull som gjorde at det ikke fungerte for meg første gangen. Kom rett fra bilen nå og kan hvertfall bekrefte at exfat og manuell utpakking fra zipfil til minnepinnen også fungerer :-)

- Jonna

lutipold

Jeg har oppdatert kartet ved å benytte en USB-harddisk. Jeg laget en partisjon på 32GB og formaterte den som FAT32. ZIP-filen som jeg lastet ned med BMWUpdateManager, pakket jeg ut og kopierte til harddisken. Det var bare å plugge harddisken i bilen, og så ble kartet lastet inn.

Jeg kjøpte også en "32GB" minnepinne, og den var for trang for 2017-1 oppdateringen.
VW E-up!
BMW i3 i bestilling

Ingeniøren

Sitat fra: lutipold på mandag 27. mars 2017, klokken 21:04
Jeg har oppdatert kartet ved å benytte en USB-harddisk. Jeg laget en partisjon på 32GB og formaterte den som FAT32. ZIP-filen som jeg lastet ned med BMWUpdateManager, pakket jeg ut og kopierte til harddisken. Det var bare å plugge harddisken i bilen, og så ble kartet lastet inn.

Jeg kjøpte også en "32GB" minnepinne, og den var for trang for 2017-1 oppdateringen.

Formaterer du pinnen med exFAT så fungerer den med siste oppdatering og...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Toalmar

Det kan hende det er minnepennen selv. Prøvde med en kjøpt fra Kina og den virket ikke, byttet til en litt dyrere og den virket.

Sent from my iPhone using Tapatalk
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

lutipold

Sitat fra: Ingeniøren på tirsdag 28. mars 2017, klokken 07:19
Formaterer du pinnen med exFAT så fungerer den med siste oppdatering og...

Nei, det fungerer ikke. Min 32 GB USB-pinne har 30 027 776 kbytes. Innholdet i ZIP-filen er 31 036 765 kbytes. Det er ikke plass.
VW E-up!
BMW i3 i bestilling

Orbit

2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Toalmar

Hvis det er kart 2017-1 så brukte i hvert fall jeg en 32 GB minnepenn

Autowinder

Hmm, startet nedlasting av 2017-1 i dag, fikk beskjed om at det var 22gb og at det skulle ta litt tid. Filstørrelsen varierer visst.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

Frank J. Josefsen

Går det an å laste den ned direkte til bilen, i stedet for innom en minnepenn?
BMW I3 2017
MB 250 GLK
Harley Davidson Screamin Eagle CVO Roadking

Autowinder

Nei autentisering og nedlasting er via et Windowsprogram, BMW Update Manager. Filen lastes ned zippet, og programmet pakker det ut på en minnepinne, som da krever rett over 32Gb ledig plass.
TM3 LR AWD «Amore Odiata»

KnutOL

Jeg oppdaterte kartet i min BMW i3 94Ah nå for litt over en uke siden. Siden det har informasjonen vedr RTTI veitrafikk informasjon som vises som grønne, gule, oransje og røde veistrekninger på navigasjonskartet forsvunnet.

Jeg har brukt BMW download manager for MacOS til å laste ned den nye versjonen. Installasjonen har foregått uten problemer og navigasjonssystemet rapporterer det riktige versjonen, i allefall så langt jeg kan se (ingen feilmeldinger). Jeg har sjekket at veitrafikk innstillingene er aktivert og har slått av og på for å se om det kanskje hjelper. Jeg kan se trafikkmeldinger, men funksjonaliteten med fargede veistrekninger vises ikke lenger.

Er det noen som har opplevd lignende evt. som har oppdatert til siste versjon av kartet og hvor alt fungerer?

Orbit

Jeg har siste versjon (2017-2) og fungerende sanntids trafikkinformasjon med grønn/gul/røde veier.
2016 BMW i3 94Ah
2019 Audi e-tron 55

Toalmar

Samme her alt virker som det skal

SveinJ

Jeg lastet også ned fra Mac uten problem. Men får, som før, trafikkinformasjon som ikke er reell. I dag morges, rød vei på E-134 ved Sauland, nesten tomt for biler på veien.
I ettermiddag, gult ved Atrå, ingen hendelser.

Værvarsel kommer også opp, men ikke der jeg kjører. På vei til Notodden får jeg varsel for Sandefjord! Det er ikke mye interessant når jeg ikke skal dit.
2014 BMW R1200GSA, Racing Blue
2016 Audi Q3 2,0 TDI, Hainanblue metallic
2016 BMW i3, FC, Mineral grey (solgt)
2019 BMWi3, FC, Imperial blue

Rollep

Som så mange andre fant jeg ut at den siste versjonen var for stor til å bruke 32 Gb pinne.

Da var det bare å kjøre ut å kjøpe en 64 Gb pinne. Den gikk det ikke å pakke ut til ettersom den var formatert exFAT. Formaterte den til FAT32 og fikk da pakket ut uten problemer.

Gikk ut til bilen å satte inn pinnen men da skjedde det ikke noe som helst. Så det var det, spørs om jeg i det hele tatt gidder å bruke mer tid på skiten.
2020 Porsche Taycan Turbo
2017 BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA