Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Erfaringer Minusgrader

Startet av bakskj, mandag 25. november 2013, klokken 12:52

« forrige - neste »

bakskj

Har vært ivrig omlegger av dekk selv på bilene jeg har eid så langt, men tenker at med denne tunge bilen og størrelsen på dekkene vil det være deilig å slippe å gjøre dette selv.

Derfor lurer jeg på om det er noen med erfaringer på dekkhotell i området? Ser at det er dekkhotell i Drøbak og Moss som tar 1100 i året for oppbevaring og 2 skift med vask. Vil jo gjerne gjøre dette på ett sted jeg kan stole på at tar vare på både dekkene og selve bilen godt ved omleggingen.

http://www.mossdekk.no/index.php?option=com_content&view=article&id=17&Itemid=15
http://drobakbilpleie.no/prisliste.html


TM3 LR AWD

tswing

Våler i Ø. VIN15338. Levert 20.9.2013.
P85. Brun met., det meste, (ex. P+ og 21'').
2015/03: P85D VIN P66616

bakskj

Det er det, aberet er bare at de større kjedene er ofte dobbelt så dyre ++.
Var mere ute etter erfaringer fra de billigere dekkhotellene.. eller tips til andre enn de jeg allerede har funnet.
TM3 LR AWD

jkirkebo

Sitat fra: skjalg på mandag 18. november 2013, klokken 07:56
Har vært ivrig omlegger av dekk selv på bilene jeg har eid så langt, men tenker at med denne tunge bilen og størrelsen på dekkene vil det være deilig å slippe å gjøre dette selv.

Jeg la om selv og det var egentlig ikke noe mer jobb å bytte på Teslaen enn på Leafen. Hjulene er ikke så tunge at det er noe som helst problem å løfte de på plass, og bilens vekt spiller ingen rolle så lenge man har en solid garasjejekk. Og det bør man jo ha ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

bakskj

Sitat
Jeg la om selv og det var egentlig ikke noe mer jobb å bytte på Teslaen enn på Leafen. Hjulene er ikke så tunge at det er noe som helst problem å løfte de på plass, og bilens vekt spiller ingen rolle så lenge man har en solid garasjejekk. Og det bør man jo ha ;)

Fint å høre det ikke er noe problem å gjøre selv, syntes 17" dekkene jeg hadde på bmw``en var tunge å legge om, fryktet derfor 19" til Teslaen. Skal vurdere å prøve omlegg en sesong for egen motor :-)
TM3 LR AWD

Veggen

Var selv litt bekymret for hjulbytte ettersom jeg sliter med vond rygg for tiden.
La om i helgen og det gikk utmerket. Faktisk var det enklere enn gamlebilen ettersom det er hjulmuttere istedenfor bolter slik at hjulene henger av seg selv på de utstikkende boltene. På gamlebilen måtte jeg holde hjulet på plass mens første bolten ble skrudd til.
Satt bilen i Very High før Jack Mode, og da var det lite jekking som skulle til. Passet også på å ikke jekke høyere enn absolutt nødvendig slik at hjulene kunne tres på med minimalt med løfting.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA