Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeplasser i HuseierForening (hvordan tilrette lege får lade plasser)

Startet av Lysholm, fredag 22. november 2013, klokken 22:24

« forrige - neste »

Lysholm

Hei,

Vi venter en helt ny Nissan Leaf Tekna som egentlig er tiltenkt det franske markedet, men som reroutes til Norge.

Denne bilen er helt lik den som selges via Nissan i Norge. Det jeg er litt usikker på er om disse bilene har dette berømte varmeteppet over batteriene som Nissan Norge "skryter av".

Er det noen her inne som har Euro Leaf "fra" Frankrike og som kjenner til om det er noen forskjell på nye "franske" Leafer vs "norske" Leafer?
Hilsen Espen
Trondheim

Sort Nissan Leaf Tekna, reg 13.12.2013
Obsidian Black TMS 60D, reg xx.01.2017

Thomas Parsli

Meg bekjent fikk Leaf varmeteppe som standard allerede på 2012-modellen.
(I USA ble 2011-modellen solgt med valgfri Cold Weather Package, hvilket utstyr som finnes på 2011-modeller solgt i europa aner jeg ikke)

Alle 2013-modellene som selges (nye) i Europa er produsert i England og har så vidt jeg vet både varmeteppe og varme i seter som standard?
At en 2013-modell Tekna ikke har varmeteppe finner jeg høyst usannsynlig.

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

T-Max

Siden du spør om forskjeller på bilen, er vel mangel på lyktespyler på den franske den eneste forskjellen, etter det jeg har hørt.
2019-11 LEAF Tekna (leasing)
2013-09 LEAF Tekna 6,6 kW (solgt)
2007-01 Ford S-Max (solgt)

Lysholm

Nissan Norge prøver som kjent å skape usikkerhet rundt spesifikasjonene, men heldigvis har vi slike forum.

Hilsen Espen
Trondheim

Sort Nissan Leaf Tekna, reg 13.12.2013
Obsidian Black TMS 60D, reg xx.01.2017

Daeedor

Sitat fra: Lysholm på søndag 01. desember 2013, klokken 01:33
Nissan Norge prøver som kjent å skape usikkerhet rundt spesifikasjonene, men heldigvis har vi slike forum.

Nåja , det kan jo virke som om brukerne av dette forumet er minst like flinke til å skape usikkerhet , tror du ikke ?  :)  Uansett : vi kan gå ut fra at en seriøs importør er interessert i å tjene penger , det er derfor de er der.
Logisk sett kan man derfor anta at de gjerne vil ha hånd om også sideimport kunder , men at de gjerne vil "premiere" sine norske kunder. Derfra og inn , blir det jo en balansegang.

MEN : det blir "rart" i mine øyne å anta at en Norsk importør har ondsinnete motiver mot de som ikke har kjøpt bil av dem , det høres ulogisk ut. Jeg vil mene at det så absolutt er i importørens interesse å klargjøre eventuelle forskjeller, hvis det er noen. 

Når det gjelder fransk import , så er det vel straks slutt på denne , pga at et "tilbakebetalings incentiv" i Frankrike straks innskrenkes - faktisk fra nyttår såvidt jeg har hørt. :)

Rasmus.B

Kanskj litt på sidelinjen, men en slektning av kona totalvraket sin parallellimporterte 2012 Leaf i forrige uke. Hun har nå blitt tilbudt Kr. 190 000,- Forsikringsselskapet Tryg forklarte dette med at hadde det vært en "Norsk" bil hadde hun fått en ny Leaf Accenta, men på parallellimporterte biler går de på Finn og ser hva snittprisen er på en slik bil. Koster forøvrig det samme å forsikre Norske som importerte.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Snowjoggs

Kjøpte ny fransk paralellimportert acenta forrige måned.

Utenom manglende lyktespylere (ubrukelig/grisete oppfinnelse spør du meg) har den alt den skal ha.

Batterivarmeteppe er der sikkert ikke men da det uansett ikke slår inn før det er -17c ute og jeg bor på sørvestlandskysten hvor det sjelden eller aldri blir så kaldt så er jeg ikke noe bekymra.

TorC

Sitat fra: Rasmus.B på søndag 01. desember 2013, klokken 13:21
Kanskj litt på sidelinjen, men en slektning av kona totalvraket sin parallellimporterte 2012 Leaf i forrige uke. Hun har nå blitt tilbudt Kr. 190 000,- Forsikringsselskapet Tryg forklarte dette med at hadde det vært en "Norsk" bil hadde hun fått en ny Leaf Accenta, men på parallellimporterte biler går de på Finn og ser hva snittprisen er på en slik bil. Koster forøvrig det samme å forsikre Norske som importerte.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Tryg er kjent for alltid å "tøye strikken", og tolke både lover og avtaler på andre måter. De prøver seg alltid, men kjører man de hardt ender det som regel med at de gir seg. Når man er så dum at man forsikrer seg i Tryg så er dette prisen man må betale.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Lysholm

Min mening er at Nissan Norge er mange, mange år bak andre når det gjelder å forstå hvordan de skal opptre i et marked bestående av import og "norsk solgt". Minner meg mye om hvordan BMW, MB, Audi etc drev på på begynnelsen av 90 tallet.

Synes det er noe amatørmessig.
http://www.tv2.no/underholdning/broom/bruktimport-nissan-leaf-mange-kjoeper-bil-som-mangler-viktig-vinterutstyr-4163150.html
Hilsen Espen
Trondheim

Sort Nissan Leaf Tekna, reg 13.12.2013
Obsidian Black TMS 60D, reg xx.01.2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA