Er listen over alle de 100 forbedringene av LEAF tilgjengelig?

Startet av T-Max, onsdag 13. november 2013, klokken 13:38

« forrige - neste »

T-Max

Nissan har kommunisert ut til markedet at fra 2013-06 kom en ny modell ut med 100 forbedringer i forhold til modellen før dette. Jeg har prøvd å finne denne listen med alle de 100 forbedringene. Noen som vet om denne listen finnes?

Jeg er ikke ute etter å få svar på noen av forbedringene, de er kjente, men hele listen på 100 forbedringer.

Thomas Parsli

Har du spurt Nissan?
Jeg tror faktisk de har ansatte som jobber med salg og markedsføring...

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Daeedor

Det er vel over 100 "endringer" som er blitt gjort vil jeg tro..... Fabrikken vil jo selvsagt si at alt sammen er forbedringer. Og - noen av dem er jo absolutt akkurat det.  :)

Odd

Daeedor

Internett er en fin ting. (jeg tror alle kan søke opp det samme som jeg finner ?)

Sitat fra en side :
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Big improvements are coming for the 2013 Nissan Leaf electric car. To stay competitive with the likes of Toyota Prius, Ford Focus Electric and Chevy Volt, Nissan is planning to make some serious improvements to the Nissan Leaf later this year, which includes a more efficient heater for cold-weather driving, new interior color choice and leather seats.

According to Nissan, with the new heater, the 2013 Nissan Leaf electric car may have up to 20-25 miles more of driving range under cold-weather conditions.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Her er det ihvertfall omtalt en del av tingene som skiller 2012 og 2013 modellene , inkludert en snerten tabellvisning mot slutten av artikkelen :

http://www.hybridcars.com/2013-nissan-leafs-epa-estimated-range-and-mpge/

Dessuten denne siden :  http://ramseynissan.com/2013/04/11/2013-nissan-leaf-vs-2012-nissan-leaf-2013-leaf-improvements-in-ramsey

Utsnitt :

2013 Nissan Leaf Improvements vs 2012 Nissan Leaf:

The 2013 Leaf's Range is up 15% vs 2012 Leaf models with a range of 75miles
2013 Leaf models have lost 150 pounds and now have better aerodynamics
Level 2 Charing Cords features a charging port lock
2013 Leaf Lineup has an new Pair of LED lights to illuminate charging ports
The 2013 Leaf has a new Battery Display in the Instrument Cluster – a state-of-charge numerical percentage
2013 Leaf Features a, B – Braking, drive model that increases regenerative braking ability

Legger til en side til :  http://blogs.cars.com/kickingtires/2013/01/why-current-leaf-owners-should-hate-the-2013-model.html

Beklager at de er på engelsk , og at de omhandler US modellen for en stor del..  Men - forskjellene er der. På Nissan Norge sin side er det nevnt over 100 endringer , men ingen liste. Send dem evnt en email !

Odd

Jeg har sett på linkene .. og ja .. jeg har funnet lignende sammenligninger når jeg har søkt på internett. Jeg har sett flere henvisninger til listen med de 100 endringene eller forbedringene fra 2012 og 2013 EuroLeaf, men som trådstarter spør om ... hvor er den? og er det noen som faktisk har sett den? De endringen jeg vet om, er ikke på langt nær 100 ... Selvsagt kan en mase på leverandørens eller fortsette å søke, men dette var et enkelt spørsmål da. Har noen faktisk lista?

Kvikken

Daeedor

Sitat fra: glennha på onsdag 11. desember 2013, klokken 23:55
Enig, fremfor halvspydige svar kan man heller linke lista.

Det er jeg enig i , man bør slutte med spydigheter og heller forsøke å hjelpe , slik som jeg  :)  Linkene jeg fant , var de jeg fant . Andre kan sikkert finne andre linker .  ;D

T-Max

Vi er ikke ute etter flere linker her, bortsett fra om noen kan henvise til den hele og fulle listen over alle forbedringene.

Thomas Parsli

Spør Nissan!
Gjerne på twitter (@nissan_norge) eller Facebook (facebook.com/NissanNorge) og referer til markedsføringen.

Jeg tviler på at det finnes noen liste :)

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

kjbu

Av respekt til eiere av gammel modell, så vil de ikke opplyse om alle feilene på bilene deres.
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

Sverre_E

Sitat fra: kjbu på fredag 13. desember 2013, klokken 09:27
Av respekt til eiere av gammel modell, så vil de ikke opplyse om alle feilene på bilene deres.

Som at den gamle modellen har litt sterkere motor   ;)
(Blå Leaf. April 2012 - Nov 2021)
Quartz grå Enyaq iV80 juni 2021

cra

Sitat fra: kjbu på fredag 13. desember 2013, klokken 09:27

Det har nok omtrent så mye med respekt å gjøre: [\..............]

Jeg har mer tro på at det er for at ikke eiere av forige modell skal "ta dem" for feil vi ikke har oppdaget enda. ;)  Og av ikke eiere av den nye modellen skal se hva det er de kaller forbedringer; jeg tipper en del av dem er temmelig bagatellmessige.

Men det kunne kanskje vært interessant å se hvordan de kan dokumentere dette? (Og det kan jo gjøres enkelt med ei slik liste.)  Hvis de ikke viser lista kan de jo i ytterste konsekvens få svi for falsk markedsføring. Forbrukerombudet har kanskje ett og annet å si om slikt?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

p10

Når Volvo klarte å få til over 1000 endringer på sine modeller på 80- og 90-tallet uten at det var mulig å skille dem fra hverandre, burde ikke 100 endringer være umulig å få til!

Kan vi da ramse opp de endringene vi kommer på og summere hvor mange vi vet om?

1. Introduksjon av modellen Visia
2. Introduksjon av modellen Acenta
3. Introduksjon av modellen Tekna
4. Større bagasjerom ved å flytte lader
5. Integrert lader i drivlinjen
6. Skinnseter som tilvalg
7. Mørkt interiør
8. 17" lettmetallfelger som tilvalg
9. Varmepumpeteknologi i varmeapparatet
10. Flyttet PCT- heater inn i kupeen
11. Airbag på passasjerplass skrues av ved hjelp av nøkkel
12. Elektrisk håndbrekk byttet ut med "fotbrekk"
13. B-modus
14. Hovedlys med kun halogenpærer
15. 6,6kw lader
16. 360* kamera
17. Bose stereoanlegg
18. Grå farge KAD
19. Lys ved ladesokkel

Kvikken

- LED hovedlys kun på Tekna
- Endring i bolthull (ift muligheten for hengerfeste)
Er Bose tilvalget nytt?

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA