Hovedmeny

Import eller fra forhandler?

Startet av johncl, onsdag 13. november 2013, klokken 09:29

« forrige - neste »

johncl

Hei, tiden er inne til å bytte ut min 15 år gamle BMW 318i (kjenner dere noen som vil kjøpe?) med en Nissan Leaf! Ventet litt på BMW sin i3 men jeg ser denne er både mindre og lider av valgfri utstyrsliste på 100 punkter problemet som alle andre biler har. Og jeg ser den fancy dør-løsningen vil sikkert skape krøll når kidsa skal inn og ut av bilen også.

Kikker på finn.no i ny og ne, og ser at det har kommet en del av de nye UK produserte modellene fra diverse import selgere også. Etter litt frem og tilbake har jeg funnet ut at Acenta modellen er mer enn bra nok for oss selv om skinnseter hadde kanskje vært kjekt med tanke på kidsa - men det blir litt for dyrt totalt med toppmodellen.

Ser at Nissan forhandleren skal ha 251400 kr for Acenta modellen og da ser det ut som dette er en "Norsk modell". Jeg antar det betyr at den har varme i sete og ratt (slik som forrige modellen)? Ellers ser det jo også ut som man får 3 års serviceavtale, 20 dagers leiebil og en krom-pakke med på kjøpet (verdt 35000 kr i følge forhandleren). Er det noe mer enn dette den norske modellen har?

Sammenlignet ser jeg at man kan få importert Acenta for 219.000 kr nå fra diverse forhandlere, men da har den da ikke varme i sete så langt jeg har fått bekreftet - og da mangler den nok de andre tingene som er med på den "Norske modellen". Hva vil dere si 3 års service og 20 dagers leiebil egentlig er verdt? Krom-pakken er ikke så viktig for meg sånn verdimessig vurdert, men leiebilen kan være nyttig i feriesammenheng.

Hvis det bare er ca 10.000 kr å spare totalt så gidder jeg ikke å kjøpe importert for det er kanksje greiere å ha et ok forhold med forhandleren rundt service greier på sikt? Eller hva syntes dere?
Perlehvit Leaf 2014

johncl

Ser at på den lange service tråden snakkes det om 3500-4000 kr per service og da antar jeg at man har en service i året? Så Nissan sitt tilbud som inkluderer 3 års service kan sies å ha verdt ca 10000 kr i så fall. Spørsmålet er hvor nøye de er på en service som er "gratis" kontra en man må betale? Hmm...
Perlehvit Leaf 2014

Daeedor

Spør om hva prisen er hvis du dropper "Norges pakken" og serviceavtale. Dette kan gi et skikkelig avslag i pris - og - trekk fra vinterdekk med felger og kjøp disse et annet sted. Du bør da kunne komme deg greit nedpå 230000 ++ littegrann for en Acenta ferdig reg. fra offisiell nissan forhandler. ( fint å ha skikkelig garantidekning...)  :)  lykke til - 

Balrog

Kjøper du "norsk" versjon kan du be dem bytte foringer i forstillinga og spylerdysene FØR du betaler for den, så slipper du å mase på dette i etterkant.
Tesla S P85 2013, Tesla Model S 75D 2017, VW E-Up 2020, Renault Zoe 2017, Hyundai Kona 2021, MG ZS EV 2020
Energica Experia elektrisk MC 2023, Zero SR elektrisk MC 2017

kjbu

Sitat fra: Balrog på onsdag 13. november 2013, klokken 15:40
Kjøper du "norsk" versjon kan du be dem bytte foringer i forstillinga og spylerdysene FØR du betaler for den, så slipper du å mase på dette i etterkant.

Kanskje foringene dine er en av de 100 forbedringene som er gjort på nye EuroLeaf? Ingen knirk hos meg (hittil)
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

johncl

Noen som har peiling på hva AutoCenteret sine priser inkluderer? Antar da at dette er Norsk modell med varme i ratt/sete, men er det med krompakke, leiebil og 3 års service? Hva med vinterhjul?

http://nissan.autocenteret-bergen.no/nye-biler/show/ev/X12E/Nye-Nissan-LEAF/prices.html
Perlehvit Leaf 2014

T-Max

Jeg bare gjetter fordi jeg kjenner prisen igjen fra min Nissan forhandler, BNH Lillestrøm. Prisen er inkl norgespakke, dvs krom, service, leiebil, men ikke vinterdekk/felg. Norgespakken kan du sannsynligvis forhandle bort for kr 23.000 rimeligere bil.

Electra

Med mindre du får vinterdekk på felg for under 7 500kr, er det bare å droppe det når du handler av Nissan i Norge. Fikk tilbud om vinterdekk på alufelg når jeg kjøpte min Leaf av Nissan. Fikk presset prisen ned i litt over 10 000kr. Dette skulle da være uten moms + at jeg allerede hadde lagt igjen 260 000kr for bilen. Melking!

Kjøpte vinterdekk og felg av et annet dekkfirma, ferdig lagt om og montert, inklusiv moms for 7500kr.

(16" Michelin X-Ice, blant de beste piggfrie på markedet)

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA