Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Software 5.8 med TPMS kalibrering og viskerskiftemodus

Startet av artemiss, lørdag 16. november 2013, klokken 18:49

« forrige - neste »

artemiss

Hei, trenger litt hjelp fra dere bil eksperter. Etter å ha kjøpt understellsbehandling på bilen min lukter det i bilen. Fyren som gjorde jobben sa at lukten blir borte etterhvert men nå har det gått 3 uker og den henger igjen fortsatt. Noen tips å få luften litt freshere inne bilen?  :-\
Bor i Åros i Røyken kommune, pendler til Drammen med en svart Nissan Leaf 2012/13. Har kjørt cirka 12800km med bilen så lenge. Engelsk som morsmål, fra New York City.

Mr.Zero

Sitat fra: artemiss på fredag 08. november 2013, klokken 15:57
Hei, trenger litt hjelp fra dere bil eksperter. Etter å ha kjøpt understellsbehandling på bilen min lukter det i bilen. Fyren som gjorde jobben sa at lukten blir borte etterhvert men nå har det gått 3 uker og den henger igjen fortsatt. Noen tips å få luften litt freshere inne bilen?  :-\

Står bilen i egen garasje, går det jo an å prøve å lufte litt ved å ha vinduer nede. Ellers så finnes det jo flust med forskjellige dufter å få kjøpt - alt fra wonderbaum til flytende godlukt. Man kan også få kjøpt forskjellige renseprosesser hos de som driver med a/c-service, eller hos f.eks Mekonomen. Uansett - Tectyl-guffe lukter ikke særlig godt nei, men lukten vil nok avta med tid og stunder.
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

artemiss

Takk, skal sjekke hos Biltema eller Mekonomen.  :)
Bor i Åros i Røyken kommune, pendler til Drammen med en svart Nissan Leaf 2012/13. Har kjørt cirka 12800km med bilen så lenge. Engelsk som morsmål, fra New York City.

Balrog

Åpne en boks surstrømming i bilen og la det stå over natta. Så vil du ikke kunne merke noe til tectyl-lukta mer.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

Fyrverkeri

Hahah, hopp over det forrige tipset og prøv heller å sette ei skål med (tørr) kaffe, eller natron eller eddik, alle er kjent for å absorbere lukt. Kaffe brukes gjerne i lastebiler for å ta rotta på fiskelukt f.eks. Kjøpte ei kunstskinnjakke fra Kina engang som lukta ufattelig sterkt syntetisk, 100% borte etter et par døgn i en bærepose med tørr kaffe

valvolainen

Hva slags understellbehandling har du tatt?
Hvis det er lanolin (sauefett) går lukta vekk etter tre-fire uker. (søtlig lukt)
Gjorde dette på min i sommer og det stemmer.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA