lag enkelt utstyr til lagring av NiCd blokker

Startet av PLUTO, tirsdag 15. juli 2008, klokken 21:49

« forrige - neste »

PLUTO

Jeg har laget noen enkle slangestusser for de ekstra NiCd blokkene jeg har. jeg kjøpte PVC slange på Biltema til dette (art.no: 15-312 og 15-314). For vannpåfyllingshullene laget jeg noen korte endestusser. Jeg varmet dem først opp i endene, klemte dem sammen slik at de ble tette og klipte av i passende lengde. Til kjølevannet klipte jeg bare til noen greie slangebiter. Med dette på plass står de trygt for lagring og transport uten at det lekker noe ut om de skulle velte og uten at det  kommer skitt eller luft til elektrolytten.
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

elektrolux

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Lynet

Jeg har noen blokker stående med de røde originale toppene på, tror ikke de er helt tette....
Denne løsningen er mye bedre, tror jeg døper om PLUTO til Petter Smart  ;)
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA