Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ønskeliste - neste modell av Leaf

Startet av Clandrel, tirsdag 12. november 2013, klokken 19:47

« forrige - neste »

Clandrel

Hei!

Jeg har et sett med BMW 19" vinterhjul, som jeg håper passer på TMS.
Det er 19" med 245/45/19, med innpress 33 foran og 44 bak. Boltmønster er 5x120.

Er det noen som har peil?

På forhånd takk!

Claus

valvolainen

Boltmønsteret passer, men inpress skal være 40.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

Dr.Ling

Det er fint plass til disse hjulene mener jeg, går da ut ifra at felgbredden er normal ift dekkene. Men det kan se litt rart ut bak når hjulene er presset 1cm lengre inn enn foran (44 i innpress vs 33).
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Stiania79

HUB'n er forskjellig men BMW har vel større NAV enn Tesla så det kunne du fikset med en senterring. På den andre siden passer da IKKE en Tesla felg på BMW da hub'n til Tesla er kun 64.1
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Clandrel

Takk for svar.

Enig, men husk at felgene er 8,5", altså 0,5" bredere enn originale Tesla, så innpresset som er feil, utliknes vel litt av felgbredden?

/c

Stiania79

ET 33 blir for knapt. Min er 35/36 mener jeg å huske... Men selg de på finn.no og kjøp heller en tilpasset pakke hos www.beckmeister.no avantgarde eller vertini passer Tesla! Send Mail til stian@beckmeister.no og hils fra meg så får du en god deal.
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Clandrel

Sitat fra: Stiania79 på tirsdag 05. november 2013, klokken 19:39
ET 33 blir for knapt.

33 for knapt? Orignalt innpress er 40, så 33 skyver felgen 7mm utover, noen som bli perfekt, da jeg syntes originalt innpress er litt vel langt inn i hjulbuen.

Stiania79

...er dessverre regler for hvor mye impress som er lovlig men husker ikke helt i farten hvor mye :-(


Sent from my iPhone using Tapatalk
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Clandrel

La spesifikasjonene inn i en kalkulator. Det virker som om bakhjulene stikker 9mm mer ut enn original og forhjulene er like som originale. Dette kan jo bli tøft. Jeg vet jeg trenger senterringer, og de har min leveandør på lager.

Flere innspill? Er ikke helt til å bli klok av;)


Stiania79

Ringe Tesla imorgen å sjekke for å være helt sikker?! :-)
S85 | mørk grå | sort skinn | matt abachi |  panotak | tech | luft | lyd | lys | vinter | park | 9Jx20 Vossen VVSCV5 Silver Polished 245/40-20 Vredestein Ultrac Sessanta (sommer) | 8Jx19 TSW Rivage Silver 245/45-19 Nokian Hakka R2 (vinter) | VIN 28595 - levert 03.03.14 + VW E-Up, Tungsten, Pano, tech, dab+ levert 14.03.14 - 100% EL :-)

- Dekk & Felger Levert av www.beckmeister.no -

Spinner

Sitat fra: Stiania79 på tirsdag 05. november 2013, klokken 19:46
...er dessverre regler for hvor mye impress som er lovlig men husker ikke helt i farten hvor mye :-(
+/- 7,5 mm. Det er også viktig at felgene tåler at boltene dras til med 175 nm.

Lokführer

Man bør være mest nøye med innpresset foran. Feil innpress ser kanskje kult ut, men ofte tar dekkene i hjulbuen ved maks rattutslag.
Elbilist som unnlater å bruke kollektivfelt.

Clandrel

Sitat fra: Stiania79 på tirsdag 05. november 2013, klokken 20:00
Ringe Tesla imorgen å sjekke for å være helt sikker?! :-)

Ja, kan godt gjøre det. Men jeg har ikke fått tak i Tesla-folket en eneste gang siden jeg bestilte bil i august. Har sikkert prøvd 100 ganger. Og hvis jeg får tak i dem, vil de sikkert si at det ikke går, og at man må bruke originale felger.

Dr.Ling

Sitat fra: Clandrel på tirsdag 05. november 2013, klokken 20:12
..... hvis jeg får tak i dem, vil de sikkert si at det ikke går, og at man må bruke originale felger.

Helt korrekt. Helt bortkastet å spørre Tesla om dette.

Jeg står for mitt forrige svar (+dette med andre senterringer som Stian nevnte). Om felgene er 8,5" og en sammenligner med original 19x8 hjul, blir felgene med innpresset du nevner ca 13,35mm ut fremme (samtidig som ca samme avstand til hjulopphenget), og 2,35mm ut bak (og 10,35mm nærmere hjulopphenget, men her er det god plass).

Jeg tror som nevnt det vil se rart ut selv om det nok går fint rent plassmessig. Jeg ville unngått spacere også. Men hvorfor ikke sette det på bilen og se om du synes det er ok?
P85, P2206 (bestilt 05.12.12), INVOICE 0428 (07.05.13), VIN 16899. I produksjon 20.09.13, ferdig 27.09.13. fikk bilen 06.11.13 :)

Clandrel

Skulle gjerne prøvd det, men får bil i desember og vil ha den levert på vinterhjul da (naturligvis). Hvis de ikke passer, er jeg litt stuck.

Det vel ingen i Vestfold/Telemark som har lyst til å la meg prøve?

/c




[/quote]

Men hvorfor ikke sette det på bilen og se om du synes det er ok?
[/quote]

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA