Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Mine første timer i min egen Model S!

Startet av Hoppetussa, torsdag 07. november 2013, klokken 23:00

« forrige - neste »

Hoppetussa

Det er to ladeplasser på hele Tveita - og forøvrig et hav av vanlige gratis (og ledige) parkeringsplasser på senteret.. Er dette nødvendig? bilen ladet ikke engang..

vær litt snill med oss som trenger lading da, please

hei og hopp   :-[

Rønnern

Det der er priceless. Ingen tvil om at Tesla har gjort at også egoistiske rasshøl har skaffa seg elbil. Idealistene blir stadig større mindretall...
Mvh Ronnie
Peugeot iOn

cra

Ja, Igor P******** kan foreløpig smykke seg med tittelen "Årets elbilklyse".  Han hadde virkelig fortjent å bli A) taua, B) parkert inne eller C) ilagt ei feit kontrollavgift (er ganske sikker på at slik parkering er ulovlig selv om det er gratis å parkere for elbilister). Aller helst alternativ D) All ov the above.  Har et par andre alternativer også, men jeg trur jeg lar være å liste dem opp.  For øyeblikket skjemmes jeg over å ha lyst på en Tesla.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

bkv

Gi dem en ripe i lakken.

i-Miev 2012 og Volvo S80 2,9 1998

Mitsubishi i-Miev 2012.

Caspar

Noen tror at sola står opp for å belyse dem
Remind me later..........
Toppåsveien, rett ved Kolbotn

valvolainen

Uff dette var trist.
Håper det blir det første og siste bildet.
Martin Nystrand
Råde, Østfold.

cra

Sitat fra: Caspar på torsdag 31. oktober 2013, klokken 18:04
Noen tror at sola står opp for å belyse dem

Det har de forsåvidt rett i. Det er bare det at noen har forlagt det digre forstørrelsesglasset!  ;) ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

Mr.Zero

Her velger jeg å tro at amerikanerens 12V system har feilet totalt slik at Igor ved hjelp av 140 mann har fått dyttet bilen inn i denne "elbilnødlomma". For en parkerer jo ikke slik hvis en er ved bevissthet, gjør man vel...?!
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

cra

Sitat fra: Mr.Zero på torsdag 31. oktober 2013, klokken 23:08
Her velger jeg å tro at amerikanerens 12V system har feilet totalt slik at Igor ved hjelp av 140 mann har fått dyttet bilen inn i denne "elbilnødlomma". For en parkerer jo ikke slik hvis en er ved bevissthet, gjør man vel...?!

Vi får håpe. Det kan ellers tenkes at det vanker en promilledom i tillegg til den nyervervede tittelen?
Tesla Model S75D 30/6/17
Leaf 9/5/12
Sykkylven (Sunnmøre)

NTesla

Sitat fra: Hoppetussa på torsdag 31. oktober 2013, klokken 14:44
Det er to ladeplasser på hele Tveita - og forøvrig et hav av vanlige gratis (og ledige) parkeringsplasser på senteret.. Er dette nødvendig? bilen ladet ikke engang..

vær litt snill med oss som trenger lading da, please

hei og hopp   :-[
Haha, fantastisk bilde. Burde blitt standardbilde hos mediehusene når de omtaler elbiler for å sprite om debatten og antall klikk enda mer :)

Espen Hugaas Andersen

Kan egentlig skjønne hvorfor han har parkert sånn. Når parkeringsplassen er 3,5 meter lang (?) og bilen er 5 meter lang blir det problematisk å kjøre rett inn.

Men han burde ihvertfall ha ladet!
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

shb

Skulle lade på Flesland flyplass for 1 mnd siden. Det gikk ikke der sto også en svart Tesla uten å lade.
Tesla Model S Signatur P85 og Leaf Tekna 2014, blir byttet i en e-Golf med VP.

Thomas Parsli

Parkeringsreglene er vanligvis helt klare på private plasser: parkering skal skje på oppmerkede plasser og når du bruker plassen godtar du parkeringsbestemmelsene.

Å stå på skrå over to plasser er selvfølgelig hverken greit eller lov. Andre steder skriver parkeringsselskapet bøter for slik parkering.

At denne personen har så mangefullt utviklede sjelsevner at han står over to plasser og samtidig legger beslag på de eneste ladepalssene på stedet sier ganske mye.
Om han hadde ladet tror jeg ikke ville påvirke karmaen hans nevneverdig...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Thomas Parsli

Sitat fra: shb på torsdag 14. november 2013, klokken 15:09
Skulle lade på Flesland flyplass for 1 mnd siden. Det gikk ikke der sto også en svart Tesla uten å lade.

Hvis du må lade går det jo ann å få de (flyplassen) til å rope opp eier og be han flytte bilen.

Det er fint om man legger igjenn en lapp på ruten med oppfordring om ikke å ta ladeplassen fra noen som trenger den! De fleste som oppfører seg asosialt endrer oppførsel når de blir korrigert...

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

laumb

Bare for å si det sånn - hvis jeg skulle parkert der, og bilen måtte "stikke ut" halvannen-to meter fordi plassen er såpass kort, så hadde jeg også parkert sånn.

Vil heller oppfordre alle til å parkere sånn når plassen er knøttliten - så må nok eier sette på et par ekstra streker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA