Hovedmeny

Fjernlys på TMS

Startet av torerikb, lørdag 26. oktober 2013, klokken 20:29

« forrige - neste »

Muffinman

Justerte litt slik at hele montasjen kommer 4cm lenger inn mot bilen. Ikke optimalt å se på, men som skrevet skal det sikkert tas av til sommeren.

Tok en prøvetur i kveld også, og det er tydelig at denne ikke lyser veldig langt. Den men den gir brukbart med tilleggslys langs sidene. Ble ganske tydelig hva den gjør når man stiller seg opp på en rett strekning og fysisk blender den av.

E_S

Jeg har en LED-bar fra Clas Ohlson liggende. Ikke så verst lysbilde, men om jeg prøvemonterer den under skiltet blir det mye lys på bakken foran bilen, og det vil jeg absolutt ikke ha, men om jeg setter den over skiltet forbedres lysbildet drastisk, men der er det ingen måte å montere den på uten at det ser helt superjalla ut.. Hmm..
:)

Muffinman

Samboer som bruker bilen til daglig har nå testet og sier at forskjellen ble stor med ekstralyset, og hun er egentlig veldig fornøyd med resultatet.

Neste bar til testing er bestilt:

https://www.ebay.com/itm/122477551787

12x10w LED, og jeg har bedt om å få den levert med spot lysbilde.

Boomerang

Jeg testet ut et par kina-barer på vår andre bil i fjor. Opplevde lysstyrke omtrent slik du beskriver Muffinman, det som dessverre tok knekken på begge to var vanninntregning (og salt) etter bare 5-6 måneder.

Muffinman

Disse to blir jo på mange måter helt forskjellige produkter; ene har veldig mange 3w chips mens den andre har få 10w chips. Jeg forventer at den som er i bestilling kaster lyset vesentlig lengre. Holdbarheten får vi se nærmere på, jeg har ihvertfall lagt tynne fuger herdesilikon hvor det kan være utett.

Thor2014

Festet i skiltbraketten. Ingen vibrasjoner.

Muffinman

Interessant! Kan du skrive litt om hvordan du løste innfesting i litt mer detaljer, eventuelt flere bilder?

Thor2014

5 skruer i hver brakett. Nedsenket slik at det skulle være rom for justering.

Thor2014

Muffinman

Thor2014

Takk for det.
Min bar har en kurve. Tror ikke det er like lett å feste en som er helt rett.

SH aka F_P

Slett ikke dumt. Justeringen blir så definitivt enklere enn når man gjemmer lykten langt der inne. :)
Jobber hos Autocomponents AS
www.bilkomponenter.no

Mao

MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Muffinman

Veldig bra!  Tror jeg ville foretrukket Rigid SR2 20" Hyper Combo om jeg skulle valgt i dag, men den er vel ikke E-merket og vil dermed ikke bli godkjent selv med nytt regelverk? Finnes det en E-merket lykt som ligger tett opptil denne mtp lysbilde og -mengde?

Klykken

https://www.ekstralys.no/rigid-industries-sr-serien-led-bar-r92031em
Jeg kjøpte denne til min i3. Fantastisk sak, og montert på skiltbrakett.

Gjort det slik at den er lett å demontere, i og med at det ikke er lovlig med kun ett ekstra lys (enda).
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA