Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pris for opplegg av 230 V, 32 ampere, enfase?

Startet av torerikb, mandag 04. november 2013, klokken 13:48

« forrige - neste »

Muffinman

Originale US-sett passer ikke rett på da lyktene er "kodet" til D8S. Man må uansett slipe et hakk i pærene som gjør at de passer inn.

VAG

Sitat fra: cirys1 på lørdag 31. oktober 2015, klokken 21:05
Sitat fra: OleJA på lørdag 31. oktober 2015, klokken 20:50
Sitat fra: cirys1 på lørdag 31. oktober 2015, klokken 20:41
Sitat fra: Goku på lørdag 31. oktober 2015, klokken 12:06
Jeg holder på å bytte til nye 35w frontpærer men sitter litt fast. Jeg har fått ut originalpæra men får den ikke løs fra den plast u-ringen. Noen tips?

Bytter du bare pærer? Tåler ballastene det? Eller bytter du ballaster også?
Det er ballastene som bestemmer hvor mye effekt pærene får. Dvs du kan trolig fint sette 35W pærer på orginal (25W) ballast, men ikke forvent bedre lys. Omvendt går derimot neppe bra.
Ganske logisk det når jeg tenker meg om.. :P

Er det noen som har fått tak i originale US sett?? Det fins så mange dårlige sett der ute så det er jeg lite interessert i..

Kjøpte 35W Xenon på nett av ilovexenon.com

Vær obs på at det vil komme mye spam i etterkant så opprett gjerne en ny mailadresse til sånt bruk, men rask levering og originale Osram produkter så lang jeg kan se.

Du får moms og et gebyr for fortolling i tillegg og må slipe et hakk i pæresokkelen for at den skal passe.

OSRAM 35XT6-A-D3/12V 35XT6AD3 12V XENAELECTRON Xenon Ballast
€65.00 €65.00 -- 2 €130.00

Osram D3S 66340 Xenon Bulb
€65.00 €65.00 -- 2 €130.00

D3S Cable Wire for Tesla Model S Headlight
€9.00 €9.00 -- 2 €18.00

Product Total €278.00
Shipping Cost (Tax Incl.) €12.90
Total €290.90

Tromic

Godtfolk,
Hvilken forhandler /butikk bør monterer ledbar (e-merket) på strekningen Oslo-Drammen (eller omegn)?
Drammen.
Mitsubishi i-Miev 2011 - går som en klokke fortsatt
Tesla Model S 2013 - bruktkjøpt 2015. Fantastisk! Solgt.
Tesla Model X60D bestilt 24/9-2016

krl

Du må ha to stk. for å få det godkjent... Dessverre er Vegvesenet meget strikse på dette, jeg har mailet med dem i lang tid. Null fornuft, kun regelverk. Og regelverket lar seg visstnok ikke endre pga. det er FN-basert (ja FN, ikke EU).

pwb

Fant denne på engelsk en gang, men den siden er borte, dette er på tysk. Tror dette er det reglementet som gjelder ang. lys
http://www.hella.com/MicroSite/soe/sites/default/files/downloads/gesetztliche_vorschriften_19.08.pdf

Tromic

Sitat fra: krl på lørdag 31. oktober 2015, klokken 22:37
Du må ha to stk. for å få det godkjent... Dessverre er Vegvesenet meget strikse på dette, jeg har mailet med dem i lang tid. Null fornuft, kun regelverk. Og regelverket lar seg visstnok ikke endre pga. det er FN-basert (ja FN, ikke EU).

Er dette mulig å få til på en anstendig måte på bilen eller blir det håpløst? Enig at det virker firkantet at man må ha to stykker for å få det godkjent.
Drammen.
Mitsubishi i-Miev 2011 - går som en klokke fortsatt
Tesla Model S 2013 - bruktkjøpt 2015. Fantastisk! Solgt.
Tesla Model X60D bestilt 24/9-2016

Goku

Da ble jeg ferdig i går med å bytte ballast og pærer på bilen min. Jeg må kjøre ca 3 km på svingete uopplyst vei før jeg kommer til mer siviliserte trakter med gatebelysning. Med nye lys så gikk turen mye bedre. Lyset var varmere og kraftigere med bredere lyskjegle, både med nær og fjernlys. Fikk ikke prøvd på våt vei enda. Vel verd pengene og tidsbruken. Jeg brukte ca 4 timer på å bytte lysene og alle 4 hjul. (Svært liten egenerfaring med å akru på bil)

Jeg hadde også kjøpt meg noen sorte klips i 2 forskjellige størrelser, som kom godt med. De fleste klipsene løsnet veldig greit men det var 2 som satt godt fast pga skjeiv innerskjerm i forhold til festehullene. Den ene klipsen datt i fra hverandre da jeg prøvde å dra den ut. Den hadde sittet kraftig i klem pga skjevheten, og det ble umulig å klemme inn en ny klips der.

Jeg fant forøvrig ingen temperatursensorer bak på innerskjermen slik som andre ar kommentert. Jeg har s85d, så kanskje d er gjort enkelte endringer på dette.
Grå s85d

o.b.lix

Sitat fra: Goku på søndag 01. november 2015, klokken 09:33
Jeg fant forøvrig ingen temperatursensorer bak på innerskjermen slik som andre ar kommentert. Jeg har s85d, så kanskje d er gjort enkelte endringer på dette.

Kommer da enklere til via frunken?
Jeg installerte ledbar, og tok bare ut kassen i frunk, 3 skruer var det om jeg husker riktig (S85D).
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Goku

Jeg gikk kun inn bak lykten etter at jeg hadde fjernet framhjulet, plastikkdekselet og filtduken. Gikk ganske greit. Litt trangt noen plasser
Grå s85d

krl

Sitat fra: pwb på søndag 01. november 2015, klokken 08:48
Fant denne på engelsk en gang, men den siden er borte, dette er på tysk. Tror dette er det reglementet som gjelder ang. lys
http://www.hella.com/MicroSite/soe/sites/default/files/downloads/gesetztliche_vorschriften_19.08.pdf
Det er nok korrekt ja. Vegvesenet henviser til UN ECE48R.

Goku

Jeg merker forresten at det er betydelig kraftigere høyfrekvent piping av de nye xenonlysene. Noen som har opplevd det samme?
Grå s85d

krl

Hvor ny må bilen være for å ha disse? Jeg har ikke lagt merke til noe..

Muffinman

Sitat fra: Goku på søndag 01. november 2015, klokken 14:48
Jeg merker forresten at det er betydelig kraftigere høyfrekvent piping av de nye xenonlysene. Noen som har opplevd det samme?
Ikke hørt en lyd hverken fra de originale eller 35W``ene.

Goku

Jeg merker det kun når bilen står stille (i garasjen). Vindsus og hjulstøy overdøver lyden heldigvia.
Prøv gjerne å skru av og på frontlysene å hør. Kan jo være at jeg er mer sensitiv for høyfrekvente lyder enn andre, men det er en del lyd fra mellomregisteret og.
Grå s85d

Tuxedo

Sitat fra: krl på søndag 01. november 2015, klokken 19:26
Hvor ny må bilen være for å ha disse? Jeg har ikke lagt merke til noe..
Han mente nok de pærene han har satt inn selv.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA