Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Pris for opplegg av 230 V, 32 ampere, enfase?

Startet av torerikb, mandag 04. november 2013, klokken 13:48

« forrige - neste »

Eip

Denne tråden er vel lang nå. Utrolig vanskelig å måtte lese gjennom hele for og finne monteringstips.
Hva med å dele den opp til 35W xenon og ledbar?
VIN: 509XX PD

Muffinman

Hvis noen føler seg kallet er det lov å lage guider i DIY-tråden :)

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23803.0.html

F_P

Legger ut et bilde som viser hvordan jeg fester 2x SR2-10 sammen i midten. Bruker altså to av de små korte festene som følger med lysene.

Noen vil også legge merke til at hele rammen på grillen er fjernet. Dette gjøres rett og slett fordi 2x10" kommer ca. 6-7 cm lengre ut mot sidene enn 1x20". De havner dermed i konflikt med grillen der den starter å skrå nedover mot ytterkantene. Resultatet er at det skal mye til å få de inn uten å knekke rammen.

Ellers er jeg enig med Eip. Poppnagler er å foretrekke om man borer hull i stålbjelken.

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

cra

Sitat fra: Muffinman på mandag 19. oktober 2015, klokken 09:37
Hvis noen føler seg kallet er det lov å lage guider i DIY-tråden :)

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23803.0.html

For ikke å snakke om elbilwiki: http://www.elbil.no/wiki/Model_S Der er det ingen diskusjoner eller annet uteompjatt som gjør at det interessante drukner eller går i glemmeboka. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Voll1

Løsningen med 2 stk 10" LED er nok den jeg vil velge neste gang. Men det burde være mulig å lage et smart arrangement som enklere fester de to LEDene sammen. Kanskje to muttere sveiset sammen som fester begge? Kanskje lage skruene litt kortere på LEDen slik at hele greia blir så smal som mulig ( for å unngå tempsensoren som sitter på ene siden). Dette blir jo til og med lovlig :-)  Er det ingen som har funnet et rele som kan styre ekstralysene via HomeLink?
Model S  2013-2018
Model X  2017-

F_P

Med litt kløkt kan man muligens snu festene jeg har brukt mellom lyktene. Det korter ned avstanden mellom lysene med ca. 2 cm.

Skal teste dette på min egen bil. Lysene må uansett justeres. Lyser for litt for mye ned etter forrige justering :p

Eip

Sitat fra: Voll1 på mandag 19. oktober 2015, klokken 17:51
Løsningen med 2 stk 10" LED er nok den jeg vil velge neste gang. Men det burde være mulig å lage et smart arrangement som enklere fester de to LEDene sammen. Kanskje to muttere sveiset sammen som fester begge? Kanskje lage skruene litt kortere på LEDen slik at hele greia blir så smal som mulig ( for å unngå tempsensoren som sitter på ene siden). Dette blir jo til og med lovlig :-)  Er det ingen som har funnet et rele som kan styre ekstralysene via HomeLink?

Bare å lage et nytt U feste for begge i midten , kan spare inn 2-3 cm
F_P er det senterfestet festet helt opp til stålbjelken?

F_P

Sitat fra: Eip på onsdag 21. oktober 2015, klokken 22:46

Om man har utstyr til slikt så er det absolutt en ide.
Senterfestet er ikke helt opp til bjelken.

En ulempe med 2x10" er forøvrig at det blir en god del mer styr med å justere vinkel på lyktene. Det blir rett og slett litt i overkant trangt på yttersiden av lyktene. På min egen bil har jeg derfor fremdeles ikke festet "racket" til stålbjelken. Blir liksom aldri mer enn 99% fornøyd. Justerte i går, men fremdeles ikke helt fornøyd. For mye ned i veien. Får vel ta 10min med justering til før jeg stikker nordover til Trondheim i dag  :-[

Goku

Jeg holder på å bytte til nye 35w frontpærer men sitter litt fast. Jeg har fått ut originalpæra men får den ikke løs fra den plast u-ringen. Noen tips?
Grå s85d

Goku

Grå s85d

Eip

Sitat fra: F_P på fredag 23. oktober 2015, klokken 12:17
Sitat fra: Eip på onsdag 21. oktober 2015, klokken 22:46

Om man har utstyr til slikt så er det absolutt en ide.
Senterfestet er ikke helt opp til bjelken.

En ulempe med 2x10" er forøvrig at det blir en god del mer styr med å justere vinkel på lyktene. Det blir rett og slett litt i overkant trangt på yttersiden av lyktene. På min egen bil har jeg derfor fremdeles ikke festet "racket" til stålbjelken. Blir liksom aldri mer enn 99% fornøyd. Justerte i går, men fremdeles ikke helt fornøyd. For mye ned i veien. Får vel ta 10min med justering til før jeg stikker nordover til Trondheim i dag  :-[

Tror ikke du slipper unna at lysene vil gå i bakken. Siden moteringen er så lav vil nok noe gå ned.
Justerte min ganske mye opp , men fortsatt går noe av lyset i bakken. Spesielt hyperspotten som skal lyse langt.

Jimpec

Noen tips til justeringen her?
Jeg føler at det må en del lys ned i bakken om det ikke skal lyse langt over veibanen lengre frem.
2015 Model S P85D
X - 2013 Model S P85+

cirys1

Sitat fra: Goku på lørdag 31. oktober 2015, klokken 12:06
Jeg holder på å bytte til nye 35w frontpærer men sitter litt fast. Jeg har fått ut originalpæra men får den ikke løs fra den plast u-ringen. Noen tips?

Bytter du bare pærer? Tåler ballastene det? Eller bytter du ballaster også?

OleJA

Sitat fra: cirys1 på lørdag 31. oktober 2015, klokken 20:41

Det er ballastene som bestemmer hvor mye effekt pærene får. Dvs du kan trolig fint sette 35W pærer på orginal (25W) ballast, men ikke forvent bedre lys. Omvendt går derimot neppe bra.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

cirys1

Sitat fra: OleJA på lørdag 31. oktober 2015, klokken 20:50
Sitat fra: cirys1 på lørdag 31. oktober 2015, klokken 20:41

Det er ballastene som bestemmer hvor mye effekt pærene får. Dvs du kan trolig fint sette 35W pærer på orginal (25W) ballast, men ikke forvent bedre lys. Omvendt går derimot neppe bra.
Ganske logisk det når jeg tenker meg om.. :P

Er det noen som har fått tak i originale US sett?? Det fins så mange dårlige sett der ute så det er jeg lite interessert i..

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA