Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer Tesla S. Her er regnestykket mitt, og tanker rundt å switche.

Startet av kjonix, mandag 28. oktober 2013, klokken 14:28

« forrige - neste »

cairnz

Hva skal man med en male to female?

Hvis man trenger "lengre" Type2-kabel så er det noe Salto fikser for deg uten stress.
Elbilist

ebbrey

Sitat fra: cairnz på søndag 02. februar 2014, klokken 15:05

Hvis man trenger "lengre" Type2-kabel så er det noe Salto fikser for deg uten stress.

Salto har litt lang leveringstid på lengre enn 4 meter. Men ZCW sin 5 meter (som er 5 meter kabel + connectors) tar ca 3 dager i post.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

cairnz

Sitat fra: ebbrey på søndag 02. februar 2014, klokken 15:21

Salto har litt lang leveringstid på lengre enn 4 meter. Men ZCW sin 5 meter (som er 5 meter kabel + connectors) tar ca 3 dager i post.

Aha. Når jeg var innom der på fredag var det en kar og hentet 7,5m Type2-kabel.
Elbilist

ebbrey

Sitat fra: cairnz på søndag 02. februar 2014, klokken 15:22
Sitat fra: ebbrey på søndag 02. februar 2014, klokken 15:21

Aha. Når jeg var innom der på fredag var det en kar og hentet 7,5m Type2-kabel.

hehe 7.5M er nok kjekt det også. Han har nok bestillt før jul. Mener de sa "noen uker" på lengre kabel.
11/2013 - S85KW Sort/Sort 19" med alt u/barneseter

hma

Både elbilshop.no og elbilhjelpen.no leverer slike kabler på mål (både 1-fase og 3-fase).
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

OW

Er det noen som har erfaring med Type 2 <-> Type 2 kabelen til elbilhjelpen.no? Jeg ser de har 6 m kabel til 2200 kroner, og i en av ladealternativene jeg vurderer hjemme så ser jeg for meg at det kan være en fordel med så lang kabel.

Det jeg lurer mest på er byggekvalitet, og om det eventuelt er noen problemer med å bruke kabelen i Salto laderen, og i "offentlige" Type 2 bokser? I andre tråder er det nevnt at enkelte Type 2 bokser er umulige å bruke pga designet på lokket over kontakten. Tror det har vært Salto kabler som da har vært nevnt om eksempel på kabel om har hatt problem på enkelte bokser (ikke problem med Salto kabel på Salto bokser), men Salto sin kabel er vel en standard Mennekes kabel, og det burde jo ikke være noe problem (noe det tydeligvis er) - så hvordan er denne kabelen? Fungerer den i alle "offentlige" ladere? Vil den fungere fint i Salto ladeboksen. Merker det er litt fortvilende at man må spørre om sånne ting. Det burde være standard på dette som fungerer overalt.
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Kjelli

Kjøpte en "custom" type 1 til type 2 kabel på 6 meter fra elbilshop for en stund siden.
De var veldig raske på leveringen, og tok vel en liten uke fra bestilling til jeg fikk kabelen levert. Kabelen har jeg ingen grunnlag for å vurdere, den ser helt flott ut for meg :)
Du får i hvilken lengde du ønsker, da de lages på mål hvis ønskelig.

Kjell

educk

Sitat fra: OW på torsdag 13. februar 2014, klokken 16:41
Er det noen som har erfaring med Type 2 <-> Type 2 kabelen til elbilhjelpen.no? Jeg ser de har 6 m kabel til 2200 kroner, og i en av ladealternativene jeg vurderer hjemme så ser jeg for meg at det kan være en fordel med så lang kabel.

Det jeg lurer mest på er byggekvalitet, og om det eventuelt er noen problemer med å bruke kabelen i Salto laderen, og i "offentlige" Type 2 bokser? I andre tråder er det nevnt at enkelte Type 2 bokser er umulige å bruke pga designet på lokket over kontakten. Tror det har vært Salto kabler som da har vært nevnt om eksempel på kabel om har hatt problem på enkelte bokser (ikke problem med Salto kabel på Salto bokser), men Salto sin kabel er vel en standard Mennekes kabel, og det burde jo ikke være noe problem (noe det tydeligvis er) - så hvordan er denne kabelen? Fungerer den i alle "offentlige" ladere? Vil den fungere fint i Salto ladeboksen. Merker det er litt fortvilende at man må spørre om sånne ting. Det burde være standard på dette som fungerer overalt.

hei! jeg lurer på hvordan det går med disse type 2 kablene. får dere ladet overalt hvis man kjøper en billigere. vurdere hvis jeg skall kjøpe Tesla sin eller fra elbilhjelpen
S85 Multi-coat red

rene

De funker helt fint begge to. Med Tesla sin kan du vel åpne ladeluka med egen knapp, det kan du ikke med den fra elbilhjelpen. Dog kan du lett gjøre det fra skjermen inne i bilen når du parkerer ved type2-ladepunktet...

OW

Sitat fra: educk på tirsdag 25. mars 2014, klokken 13:22
Sitat fra: OW på torsdag 13. februar 2014, klokken 16:41

hei! jeg lurer på hvordan det går med disse type 2 kablene. får dere ladet overalt hvis man kjøper en billigere. vurdere hvis jeg skall kjøpe Tesla sin eller fra elbilhjelpen

Jeg vurderte det sånn at original Mennekes kabel (som Salto selger) bør være kompatibel, og jeg hadde behov for lang kabel, så det ble en 7,5 meter kabel fra Salto for min del. Om kabelen faktisk kan brukes alle steder vet jeg ikke. Får ikke bilen før i mai, og har derfor ikke prøvd. Dette er vel den typen problem som nok går seg til over tid, men som selvfølgelig er kjipe akkurat nå i starten av elbilalderen  :)
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

Cirion

Sitat fra: OW på tirsdag 25. mars 2014, klokken 15:58Jeg vurderte det sånn at original Mennekes kabel (som Salto selger) bør være kompatibel, og jeg hadde behov for lang kabel, så det ble en 7,5 meter kabel fra Salto for min del. Om kabelen faktisk kan brukes alle steder vet jeg ikke. Får ikke bilen før i mai, og har derfor ikke prøvd. Dette er vel den typen problem som nok går seg til over tid, men som selvfølgelig er kjipe akkurat nå i starten av elbilalderen  :)
7,5m Type2 kabel er nok digg når man møter en fossilblock. Desverre er nok fristelsen for stor til å ikke blokker han j@€£@£n som står der...
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Beachboy

Hei,

Er det noen som har en type 2 kabel som jeg kan låne for et par timer?
Bor i Oslo
Bestilt sort 60 kwh med 21 " Grå turbin.
Bekreftet 02.04
Levering Juli

Vurderer P85D :P

Kallisman

Sitat fra: awaisaziz på fredag 03. oktober 2014, klokken 14:05
Hei,

Er det noen som har en type 2 kabel som jeg kan låne for et par timer?
Bor i Oslo

Kan sikkert det. Hvor i Oslo, og når?
Har kjørt rød Model S P85, P15059, siden september 2013.
Venter P85D i juni.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA