Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vectrix i praksis

Startet av ilmarw, fredag 27. juni 2008, klokken 12:04

« forrige - neste »

ilmarw

Er det noen som har opplevd følgende:
Slår av bilen. Alt i displayet slukker som vanlig, bortsett fra håndbrekklyset. Alle lys på utsiden er på, og bilen kjører som vanlig! Sjekket alle sikringene, alle fungerte. Endte opp med å måtte dra ut sikringer 1 for hovedlys, 4 for tenning, 8 og 9 for baklys og skiltlys.

Noen forslag til problemløsning? Ellers blir det en tur opp til Økern mandag morgen.

ilmar
Polestar i bestilling

PLUTO

Da har du bare nøkkel og fire sikringer å sette i for å starte bilen igjen ;D. Litt tungvindt når du bare skal en tur på butikken, men, men. Dersom du kan få festet sikringene til en nøkkelring så har du alt samlet. :) :)
Kristiansand. Kjører VW E-Golf. Har kjørt diverse "gamle" elbiler: Renault CLIO (Også en ombygd til Lithium), Peugeot, Citroen, Think og Kewet (Nå Buddy) -97. Har skrudd og reparert nok så mye på eldre elbiler.

ilmarw

LItt upraktisk :-)

Kjørte en tur i dag. Ved flere anledninger skrudde jeg av tenningen (foran rødt lys), men problemet vedvarte. Så, etter et kvarter, stoppet jeg bilen, og da slo den seg helt av som den skal. Da jeg kom hjem nå var også tilsynelatende alt i orden. Kan det være en liten kortslutning eller noe pga. regn?

ilmar
Polestar i bestilling

Wired

Kansje bryteren til parkbremsen har kortsluttet eller løsnet ?!?! bare ett forslag  :-\

ilmarw

Altså, den funker, dvs. er av når håndbfrekket er av, og på når det er på. At alle lysene er på etter at nøkkelen er tatt ut av tenningen, og skumlest av alt, at bilen kjører når man kommer bort i gasspedalen, gjør at jeg tror det er mer problematisk enn som så. Men har ikke opplevd dette igjen etter helgen.

Har forresten en slags skrapelyd på høyre forhjul etter at styrearm er byttet. Eller, ikke skraping, bare en svak skurring av noe mot metall i takt med farten. Hva kan det være? Ser ikke noe tegn til at noe er borti noe annet.

ilmar
Polestar i bestilling

Wired

Hmmmm...... du har nok rett ,......merkelig sak ???

cra

slitt tenningslås? kortslutning i/ved tenningslås?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ilmarw

Min tanke også. Det er ikke umulig, men noe fungerer jo i det minste, siden batteri- og fartsmåler slukket, samt at rygging ikke fungerte (man kunne trykke in knappen, men den lyste ikke, og billen fortsatte bare fremover).

ilmar
Polestar i bestilling

El rayo

Sitat fra: ilmarw på tirsdag 17. juni 2008, klokken 00:28
Har forresten en slags skrapelyd på høyre forhjul etter at styrearm er byttet. Eller, ikke skraping, bare en svak skurring av noe mot metall i takt med farten. Hva kan det være?

ilmar
Typisk et avbalanseringslodd på innsiden av felgen som er i ferd med å løsne og står litt skjevt.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

hens

Kontroller baklyspærene.

Dersom det er satt en enpolet pære i en topolet holder, vil denne kortslutte mellom parklys og bremselys. Når parklyset er tent og du har foten på bremsepedalen, vil bilen få strøm via parklys/bremselyskortslutningen, tilbake gjennom bremselysbryteren til tenning+.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

ilmarw

Hmmm, skal sjekke, men tror ikke det er det. Jeg trengte ikke gjøre noe (altså noe som å tråkke på bremsepedalen) for at bilen kune kjøre med tenningen av. Har ikke skjedd siden, så vi får håpe at det var et engangstilfelle.

ilmar
Polestar i bestilling

Manna

Sitat fra: ilmarw på tirsdag 17. juni 2008, klokken 00:28

Har forresten en slags skrapelyd på høyre forhjul etter at styrearm er byttet. Eller, ikke skraping, bare en svak skurring av noe mot metall i takt med farten. Hva kan det være? Ser ikke noe tegn til at noe er borti noe annet.

ilmar
Har du sjekka lageret? Mitt høyre forhjulslager røyk nettopp etter 5000km + begge styreledd, forresten. Bilen er nå på verksted for reparasjoner.
Lageret lagde en slags skraping som gikk over i en jevn dur da jeg kom opp i fart.

Jon
Bodø
15000 km i Buddy siden oktober 2007

ilmarw

Hmmm, tror jeg skal opp til Økern en tur snart.

ilmar
Polestar i bestilling

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA