Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: tap av batterikraft ved lavere temperatur

Startet av elektrolux, lørdag 19. januar 2008, klokken 18:35

« forrige - neste »

Cobos

Forskjellen ligger jo i hva slags motor du har... En seriehybrid har en elmotors effektivitet, en elmotors full kraft ved 0-RPM, en el-motors mangel på støy og et batteri av ymse størrelse. I tillegg har den en spesiallaget hydrokarbon-motor som gjerne går på fast RPM og kjører på et eller annet hydrokarbon. Dette er jo faktisk en hel annen måte å drive bilen på enn den Prius bruker. Når vi derimot snakker om Plug-In Prius med større batteri er jeg enig at det blir vanskelig :)

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Lynet

Prius er mer serie enn paralell hybrid. Den vil ikke røre seg en meter ved hjelp av bensinmotoren uten at elektromotor 2 styrer (bremser) planethjulet.

Og Prius betaler definitivt avgift.

Men noen må ha satt ut ryktet om at seriehybrid er avgiftsfri. Enten må vedkommende person dokumentere sin påstand, eller stoppe ryktet.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Griffel

#17
Venture one er tydeligvis ikke den eneste med 2 bakhjul og elmotor som legger seg over i svingen. Her kommer Sidam Xnovo. Den har ikke like festlig utseende men kanskje noe rimeligere: Skal lages som hel elektrisk, hybrid og fossil versjon. Krengesystemet ser ikke like rafinert ut.

http://www.thebikergene.com/scooters/sidams-xnovo-three-wheeler-anybody-fancy-half-a-minivan/
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA