Kollektivfelt og hindring av kollektivtransporten

Startet av fws, onsdag 27. november 2013, klokken 10:26

« forrige - neste »

Thomas Parsli

I NY går ekspressbussene i venstrefelt flere steder (f.eks fra Secaucus inn til Manhattan), men så vidt jeg husker krysser de høyrefeltet. I noen tilfeller kjører de faktisk flere km. feil vei (vestover) for å komme på kollektivfeltet.

I LA er det også kollektivfelt/samkjøringsfelt til venstre, men disse fungerer langt dårligere enn de norske kollektivfeltene (det var ihvertfall man korte erfaring).

Det er nok lettere å bygge om påkjøringene langt motorveiene :)

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Elmo

#16
Sitat fra: Thomas Parsli på mandag 03. mars 2014, klokken 09:10
I dag var det telling (av Statens Vegvesen) på E18 -det stod en bil rett før avkjøringen til Blommenholm.
Så vidt jeg kunne se hadde bilen to målere, så jeg antar den leser av bombrikker i tillegg til å registrere passeringer.

De stod med en mindre bil på bussholdeplassen på Ramstadsletta også.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

02jan

Stod en vegvesen bil litt gjemt bak busskur , ved kolektivfelt innfarten nord for Oslo idag morges.

Står i rushen hver dag , sjelden jeg teller flere en 3 elbiler i de 30 minutter jeg står ved siden av kolektivfelt. Samtidig er det i snitt ca 5 busser og 5-10 taxi.

Forstår ikke at el- bil er problemet. På tross av skremselspropaganda om at el- bil skal ut av kolektivfelt - går jeg over fra fossil til el i sommer.

Men skal jeg stå i samme kø som min 6 sylindrede 4x4 bil med el-bil, så blir det fosilbil til vinteren, spesielt på de kaldeste dagene. Jeg beholder inntil videre min gamle bil, da det er skapt usikkerhet rundt hvor el bilene skal kunne brukes.

At underdimensjonert av&på kjøringsproblematik E18/E16 Sandvika , skal ramme de som velger å kjøre el, synes jeg er litt merkelig , da problemet der  har vært slik i 20 år.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA