Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 60kWh

Startet av Lein, tirsdag 21. januar 2014, klokken 00:24

« forrige - neste »

eadie

Trodde det var Very High som senkes ned automatisk over 50km/t. High mener jeg det skal kunne gå an å kjøre med i alle hastigheter, men jeg kan fort ta feil
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Stig O

Sitat fra: eadie på søndag 28. desember 2014, klokken 19:18
Trodde det var Very High som senkes ned automatisk over 50km/t. High mener jeg det skal kunne gå an å kjøre med i alle hastigheter, men jeg kan fort ta feil

High senker seg i 50 km/t,eller i praksis rundt 54,55 hos meg.
Odda Hardanger


P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

ducktolate

Very high senker seg til high i 30kmt tror jeg.

Pompel

Sitat fra: jkirkebo på søndag 28. desember 2014, klokken 13:36
Sitat fra: Pompel på søndag 28. desember 2014, klokken 13:29
Hva man har luftfjæringen på i fart er nok ikke så nøye i og med at da blir snøen kontinuerlig "filt unna", men det kan være en utfordring at den senker seg etter stans og da kanskje pakker snøen litt ekstra og fryser

Hmm, jeg har aldri opplevd at min senker seg etter parkering. Mulig noen har lekkasje i systemet?
Har det ikke vært en del poster hvor det er beskrevet at bilen har senket seg på kantstener etter parkering da? Mulig jeg husker feil, men jeg har i alle fall tenkt at bilen da har senket seg etter parkering som standard.
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

Thor2014


jkm

Sitat fra: ducktolate på søndag 28. desember 2014, klokken 19:48
Very high senker seg til high i 30kmt tror jeg.

Very high senker seg ved 35km/t
High senker seg ved 55km/t

jazzwheel

Oppdaget en ting jeg ikke var klar over idag. Bilen står parket innendørs i +5C. Når jeg kjørte til jobb så hadde jeg regenstrek på ca 40kW. Etter 10 min kjøring ga jeg bånn pinne fra 70 km/t i oppoverbakke i tunnel og la merke til at bilen ikke fikk hjulspinn. Jeg syns den var litt slappere enn vanlig med 60% SOC, og når jeg rundet 110km/t så la jeg merke til at jeg fikk en stiplet linje for effektbegrensing.

Jeg skjønner plutselig nå at denne kanskje har vært der i andre tilfeller også, men jeg har hele tiden tenkt at den var konstant slik som regenstreken, men det er den altså ikke.

Betyr det i praksis at bilen hele vinteren har halv effekt så lenge man kjører mindre enn en halvtime?

RaBalder

Sitat fra: jazzwheel på tirsdag 30. desember 2014, klokken 13:28
Oppdaget en ting jeg ikke var klar over idag. Bilen står parket innendørs i +5C. Når jeg kjørte til jobb så hadde jeg regenstrek på ca 40kW. Etter 10 min kjøring ga jeg bånn pinne fra 70 km/t i oppoverbakke i tunnel og la merke til at bilen ikke fikk hjulspinn. Jeg syns den var litt slappere enn vanlig med 60% SOC, og når jeg rundet 110km/t så la jeg merke til at jeg fikk en stiplet linje for effektbegrensing.

Jeg skjønner plutselig nå at denne kanskje har vært der i andre tilfeller også, men jeg har hele tiden tenkt at den var konstant slik som regenstreken, men det er den altså ikke.

Betyr det i praksis at bilen hele vinteren har halv effekt så lenge man kjører mindre enn en halvtime?
Har sett effektbegrensing komme og gå også på min. Det har sansynligvis ikke noe med hvor lenge man har kjørt å gjøre. Mer med hvor varmt batteriet er.


  • Kan kjøre uten effekt-begrensnings-strek.
  • Drar jeg på skikkelig med høy effekt noen sekunder, så kommer effekt-begrensnings-streken til syne.
  • Roer jeg ned å bar pusler fremover, så forsvinner den igjen.
  • Gjentar jeg et drag med høy effekt, så kommer effekt-begrensnings-streken til syne igjen.
  • Og den forsvinner hvis jeg igjen roer meg.

Jeg tror det har med batteritemperatur å gjøre. Det er akkurat så kaldt at man ikke kan ta ut høy effekt i for lang tid.

Er nok Teslas beskyttelse av batteriet vi ser spor av i praksis.

jazzwheel

Ja, det stemmer bra med hva jeg opplever. Jeg hadde kjørt veldig rolig i ti minutter og så klampen i bånn i 2-3 sekunder og da begrenset den.

Blir ikke batteriet varmt av at man kjører eller er jeg helt på jordet? I så fall så vil jo bilen alltid ha begrensning så lenge det er kaldere enn i kjøleskapet.

RaBalder

Det jeg beskrev for to postinger siden kan bare oppleves i en kort tidsperiode hver kjøretur (hvis det i det hele tatt inntreffer).

  • Tidlig på en kjøretur er batteriet kaldt og jeg kan ha konstant effekt-begrensning.
  • Så kommer en stund der effekt-begrensning kommer å går utfra hvor mye effekt man tar ut.
  • Og etterpå så er batteriet så varmt at det ikke blir effekt-begrensning i det hele tatt ved normal kjøring.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA