Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading i danmark

Startet av Frog, tirsdag 01. juli 2014, klokken 11:27

« forrige - neste »

Bjoris

Noen som vet hvor langt opp mot 100% SOC en type 2 22 kw holder koken?

Effekten avtar jo mot slutten, men det bør vel ikke skje før helt på slutten med en slik ladefart og 85 kw batteri?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

bb

Det er først etter 95 % at ladeeffekten avtar på 22/18 kW. Det kan ladevideoen min bekrefte:
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

navelso

@bb, du får bruke (Tesla-)kjendisstatusen din for det den er verdt for å rekke dette før ferieturen din. Jeg prøvde å få time på Skøyen, men de var overbooket og kunne ikke gi meg noe før 9. eller 15. juli (for sent for meg). Ringte Drammen, og de ga meg time 3. juli, selv om de egentlig var overbooket. Dette siden hun forstod at det var viktig å ha på langtur i bl.a Frankrike, tok det på "krisekvoten".
Elektrifisert:
USA Leaf 2012
S85 levert 22. mai 2014 - solgt august 2016
S70D facelift sept 2016 - S75D og uncork. Til salgs
Model 3 køplass reservert og avbestilt
S100D inventory kjøpt juni 2019
Rabattlink: http://ts.la/olav3716

bb

Sitat fra: navelso på tirsdag 17. juni 2014, klokken 13:44
@bb, du får bruke (Tesla-)kjendisstatusen din for det den er verdt for å rekke dette før ferieturen din. Jeg prøvde å få time på Skøyen, men de var overbooket og kunne ikke gi meg noe før 9. eller 15. juli (for sent for meg). Ringte Drammen, og de ga meg time 3. juli, selv om de egentlig var overbooket. Dette siden hun forstod at det var viktig å ha på langtur i bl.a Frankrike, tok det på "krisekvoten".
Jeg var innom Skøyen i dag for å kjøpe låsemutre. Den 16. juli har jeg time og ville få den. Men jeg ba pent om å få den denne uka. Niks. Det nytter ikke at jeg i følge Tesla Motors på Facebook er "superfan". Litt surt med tanke på at jeg fram til nå verken har mast på fukt i baklyktene, panoramatak eller slakk i transmisjon. Dette er feil på bilen min som før eller siden må utbedres.

Jaja, kanskje like greit. Hvorfor skulle jeg få spesialbehandling bare fordi jeg har lagt ut et par kjørevideoer på YouTube. Dessuten ville nok andre bli gretne om de visste at jeg snek i køen.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

hma

Fikk utført hw-oppgradering og oppdatert fw/sw til 5.12 (1.64.26) i dag.
Har dobbeltlader og får nå 7,2kW hjemme med 230V/32A 1-fase (ulasket) type2-kontakt :)
Som nevnt i første post, måtte jeg manuelt sette opp ladestrøm fra 26A til 32A.

Kan legge til at Tesla Lade gav veldig bra service, kjørte meg til jobb etter levering og hentet meg på jobb ved utlevering :) De utførte samtidig en modifikasjon av innerskjerm (bak) og skiftet en bremseslange som visstnok hadde fått slitasjemerker fra skjermen.
- Toyota Rav4 EV 2000 NiMH (06/2010), Tesla Model S75D (12/2018)
   (tidligere: Think Classic 2000 NiCd (06/2009-05/2012) - Think City 2010 Zebra (03/2012-10/2012) - Think City 2009 Zebra (05/2012-05/2014)  - Tesla Model S 2014 (06/2014-09/2017) - Nissan Leaf 2018 LE 40kWh (04/2018-12/2018) )
- Trondheim (Trøndelag Elbilforening 02/2012-04/2014)
- Ariens AMP 24 to-trinns snøfreser 48V litium 52,5Ahr (10/2012) - Bosch Rotaks 43 Li-Ion gressklipp

Sense

Sitat fra: Frog på torsdag 12. juni 2014, klokken 21:53
Hjemmelading i garasje med UMC på dedikert enfase 32A kurs endret plutselig lademønster fra 32A default til kun 26A default, og måtte manuelt stilles opp til 32A for hver lading.

Jeg fikk også redusert hjemmelading i garasjen med 32 enfas gjennom UMC etter siste software-oppdatering. Forskjellen fra deg er at jeg kan ikke manuelt endre den over 26A, med mindre jeg lader på Superchargere.

Spurte på Skøyen om de kunne hjelpe, men da måtte jeg pent vente på bedre hardware. Fint å vite at det nå er tilgjengelig.

mecanica vergara

Sitat fra: Sense på onsdag 23. juli 2014, klokken 02:59
Sitat fra: Frog på torsdag 12. juni 2014, klokken 21:53
Hjemmelading i garasje med UMC på dedikert enfase 32A kurs endret plutselig lademønster fra 32A default til kun 26A default, og måtte manuelt stilles opp til 32A for hver lading.

Forskjellen fra deg er at jeg kan ikke manuelt endre den over 26A, med mindre jeg lader på Superchargere.

Jeg har lest her inne at det har vært noen tilfeller av varmegang i en-fas 32A Tesla adaptere. Kanskje det er på grunnlag av dette Tesla har justert ned til 26A. Jeg har også merket at når jeg lader på min 32A 230V kontakt har bilen selv justert seg til 16A ved noen tilfeller. Men jeg kan da stille opp til 32A manuelt.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Car-El

Skal inn på mandag for å få oppgradert! Gleder meg, for da blir det spart noen minutter når vi skal hjem/nordover.

For første gang så har jeg ladet med "full guffe". Så at det "bare" ble 18kW. Så det skal bli så fint at....
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA