Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bakdekk slitt ut etter 50 dager, 4000 km.

Startet av el nino, fredag 18. juli 2014, klokken 09:00

« forrige - neste »

BMW850

Har pano og er veldig glad for at jeg valgte dette :)
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Leif1

Her også. Det har fungert helt dønn prikkfritt.
Hadde en loaner noen timer som ikke hadde det. Var liksom noe som manglet over hodet mitt.
(Loaneren manglet forøvrig det aller meste. En P85, men uten ekstrautstyr, og med vanlig fjæring. Utenom at en ikke kunne heve og senke den var fjæringen god.)
Konvertitt fra S til X

KaiRK

Virker som om de fleste er fornøyd med valget de har tatt.
Jeg hadde kun testet med pano, men valgte uten. Største ankepunktet jeg hadde for å velge uten pano var mangelen for fester til takstativ. Jeg summerte enkelt antall ganger jeg har brukt takstativ på bilene jeg har hatt som jeg har kunnet benytte dette på og summen ble 0 ;)

Jeg valgte derfor bort pano tak, og la til alcatera innertak. Det syns jeg personlig ble en fantastisk match til beige skinn. Jeg opplever også dette som veldig støydempene, vet ikke om man får samme effekten av kun stoff....

Angrer ikke et sekund på at jeg droppet pano..
Larkollen
2012 Leaf Sølv
2014 TMS 85 Brun
2015 Cannondale Tramount 1

El-Ing

Sitat fra: el nino på tirsdag 01. juli 2014, klokken 17:27
Takk for tips, jeg har lest meg opp på panotak på forumet--------men jeg savner erfaringer mht. snø/is om vinteren---------vil f.eks snøen smelte pga varmen i kupeen? ???
Smelter nok litt fortere (ved forvarming) enn hvis du ikke hadde hatt det vil jeg tro. Har ikke tenkt spesielt over det, så hvert fall ikke noe problem. Hvis du tenker på vann som havner i pakningene og fryser så har jeg ikke opplevd det, men nå åpnes jo taket sjelden på vinteren, og bilen min står stort sett inne i oppvarmet garasje når jeg er på jobb så den får tid til å tørke opp.
Grå S85 mottatt 28.2.

satheesh.net

En litt mer inngående "analyse" av panotaket. Selv har jeg også pano og er meget fornøyd med valget! ;)

http://www.teslarati.com/tesla-model-s-glass-panoramic-sunroof/

BMW850

#20
Åpenbart er de som har valgt Pano veldig fornøyd med dette, og vice versa ;) Jeg valgte det jeg hadde lyst til å ha og tenkte lite på hva som eventuelt kan gå istykker osv...punktum.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

el nino

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 02. juli 2014, klokken 04:05
En litt mer inngående "analyse" av panotaket. Selv har jeg også pano og er meget fornøyd med valget! ;)

http://www.teslarati.com/tesla-model-s-glass-panoramic-sunroof/
Takk for denne linken, som gjorde at jeg nå har bestemt meg FOR panotak. En nøktern beskrivelse av +/- sidene av dette valget. Dessuten elsker jeg å kjøre åpen bil, (har en MG cab;) :D så den ekstra vindstøyen frykter jeg ikke. ;)

eclipse

Forskning har vist at vi mennesker alltid søker bekreftelse på at de valgene vi tar har vært riktige. Så forumet er fullt av folk som er glade for at de valgte og ikke valgte pano tak.

Jeg valgte pano tak kun pga muligheten til takstativ. Alternativet med å bore hull i bilen er uaktuellt.

Når det gjelder fine varme sommerdager så ser jeg ingen fordeler med panotak, jeg åpner det kun for å lufte bilen det første minuttet med kjøring, og det er like enkelt å åpne sidevinduene. Muligens det å sette det på gløtt (vent) kan være nyttig.

Jeg har ikke hatt noen problemer med pano, men hvis Tesla hadde lagd samme innfestningen til takstativ på biler uten panotak så ville jeg valgt dette av den enkle grunn av at det er mindre som kan feile.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

SK901

Å stille denne type spørsmål på dette forumet er ikke veldig lurt, da diskusjonen ofte vinkles i sterke meninger på hver side. Jeg er sikker på at jeg vil møte en eller annen luring som vil overbevise meg at S60 er det beste valget også, selv om jeg har P85+.

Det beste er å tenke litt over hva du selv ønsker - og ikke tenk hva som kan gå galt osv. Bilen vår har Pano - rett og slett for det gir noe mer lys i kupeen og skaper en litt mer hyggelig atmosfære enn uten. Sett deg inn i en bil med og uten pano, og gå etter magefølelsen.  :)

Car-El

Sitat fra: SK901 på onsdag 02. juli 2014, klokken 13:53
Å stille denne type spørsmål på dette forumet er ikke veldig lurt, da diskusjonen ofte vinkles i sterke meninger på hver side. Jeg er sikker på at jeg vil møte en eller annen luring som vil overbevise meg at S60 er det beste valget også, selv om jeg har P85+.

Men det vet jo alle at S60 er det beste valget!


( ;D)
Tesla Model S siden 20. Nov 2013.

alf_skaar

#25
jeg har ikke Pano, men har hvit perlemor, selv om jeg har behov for takgrin for brettseiling men så har jeg sett hvor mye jeg har ødlagt den andre bilen med salt vann riper og sand så jeg bruker den gamle bilen til dette men de er jo ikke alle som kan ha to biler. de er mulig og bruke en air takgrin til brett nå jeg var runt på World Cup runt om i verden før la vi jo bretten rett på taket og stropper gjenom dør åpningen, bretta har tykke board begger på og ikke fotstroper eller finne på og på de fleste leie biler lå de velding gjevnt over hele taket, har ikke teste hvordan de vinduen på Tesla Model S vil oppføre seg hvis man drar stropper gjennom bilen.

De finnes også magnet / suge kopp takgringer, bor hull i taket for og feste disse takgrind festen er uaktuelt for meg.
De er ikke mange MS ute Pano, men jeg synes på en hvit bil så er de pent med hvit tak, men her er de jo mange meninger.

Du får også litt mer tak høyde i bak settet med Pano, men der sitter jo ikke jeg normalt er 193 cm høy.
På lang sikt er jo vann lekasje ikke gøy tenker da nå bilen er 10 år gammel eller mer.

lagt til: gamle bilen er fra 1999
har hatt vannlekasje i den gamle bilen min og den har bare to dører.
De var pakningen på meltal dekslet som sitter under dør trekket.
Denne var sprekt har lagt silkon og nå er de tett.
Denne kom sniken starter normalt med at du lukter vont / surt.

Alf  :)


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA