Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Sjeføkonom Morten Juul

Startet av LMOR, mandag 01. juni 2015, klokken 08:13

« forrige - neste »

moonbuggy

LMOR:
Ugjennomdrivelige fakta  :)

Da vet vi altså at service menu vise HV batteri temp, og at elektrisk forvarming varmer opp batteriet til 10 grader på kalde dager, når avgangstid innstilt god tid i forveien.

i3_X5_730

Så for oss uvitende: Hvis batteripakken fra før har en temperatur på, ja la oss si 22 grader, (i oppvarmet garasje) så trenger man ikke forvarming og man har samtidig "lengst" rekkevidde i utgangspunktet med fulladet batteri?  :o


LMOR

Sitat fra: i3_X5_730 på lørdag 02. mai 2015, klokken 18:58
Så for oss uvitende: Hvis batteripakken fra før har en temperatur på, ja la oss si 22 grader, (i oppvarmet garasje) så trenger man ikke forvarming og man har samtidig "lengst" rekkevidde i utgangspunktet med fulladet batteri?  :o
Det kommer målinger av det også etter hvert  ;)
Antar at du har rett. Men på et eller annet tidspunkt vil den kjøle i stedet.
I dag med +12 på batteriet om morgenen, droppet den forvarming, selv om jeg hadde satt på dette.
Har tenkt å kjøre noen runder på +15/20/25 utetemperatur når det passer, for å se hva som skjer.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA