Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla som min neste taxibil..?

Startet av Jerryman, onsdag 17. februar 2016, klokken 13:47

« forrige - neste »

Jerryman

Mener å huske at noen skrev om at det var et triks for å få MYE mer effekt av varmeapparatet, men finner det ikke igjen.

Noen her som vet hva som skal til? Det blir forsåvidt grei temp. etter en stund, men jeg skulle gjerne hatt litt mer futt nå som det nærmer seg 20 blå.
Leaf SL (Tekna) US '13
BMW 525 dat '05
Div el.biler med 7,2V li-po batteri(er)
----------------------
Utsagn fra meg :-)
2012 - El.bil... Hah! No' så dumt!
2013 - Nei el.bil skal jeg ihvertfall ikke ha!
2014 - Nja... det er nok ikke noe for meg.
2015 - Hvor mye skal du ha for den sa du?

tomrh

Vet ikke helt hva du tenker på her, er vel ikke mulig å få MYE mer effekt uten å montere dieselvarmer. Men du kan ihvertfall resirkulere for å varme opp allerede oppvarmet luft. Lufta er så tørr i -20 at det kommer ikke til å dugge.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

Jerryman

Fritt etter hukommelsen, så var det en fyr som hadde litt dårlig virkning i varmeapparatet. Etter en tur innom forhandleren hadde det blitt "full fart" i sakene. Men det var ingen forklaring på hva de hadde gjort.

Jeg tenkte kanskje at noen kjente til et "hemmelig" triks som kunne "slippe løs" skjulte watt systemet :-)
Leaf SL (Tekna) US '13
BMW 525 dat '05
Div el.biler med 7,2V li-po batteri(er)
----------------------
Utsagn fra meg :-)
2012 - El.bil... Hah! No' så dumt!
2013 - Nei el.bil skal jeg ihvertfall ikke ha!
2014 - Nja... det er nok ikke noe for meg.
2015 - Hvor mye skal du ha for den sa du?

fws

Det høres ut som han hadde defekt varmeaparat, og fikk nytt. Varmeaparate ditt skal ha maks effekt på ca. 4000w hvis alt er i orden. Hvis det ikke kommer seg over 1500w er det noe feil.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

eivisa

#4
Har du skrudd opp tempen? Har den på 26-28 grader når det er veldig kaldt.
I min 2011mod,blir det skikkelig varmt i -15grader i allefall.
OBS, kjører du i eco så får du ikke full effekt.
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

Jerryman

Det trekker opp mot 4 kW iflg. skjermen, likevel blir det aldri SKIKKELIG varmt. Det er på en måte varmt nok, og jeg er kanskje bare bortskjemt med at det mer "fart i sakene" når jeg drar igang dieseldyret til kona :-)
Leaf SL (Tekna) US '13
BMW 525 dat '05
Div el.biler med 7,2V li-po batteri(er)
----------------------
Utsagn fra meg :-)
2012 - El.bil... Hah! No' så dumt!
2013 - Nei el.bil skal jeg ihvertfall ikke ha!
2014 - Nja... det er nok ikke noe for meg.
2015 - Hvor mye skal du ha for den sa du?

fws

Det er nok en smakssak det med hva som oppleves varmt og ikke. Jeg synes jeg får masse varme fra anlegget. Det fine er at varmen kommer så fort.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

kavorland

Snakka med selger idag om dette på min Tekna 2015.
Har hatt minus 11 til tider i Bergensområdet, og fekk ikkje heilt den store varmen i bilen.
Kjørte heat, med 30 grader, luft på front og bein. Nytta Eco mode og varierte med resirk, men vart aldri heilt varmt.

Har lest på forumet at varmepumpe ikkje virka om du nytta A/C, noko han hevda var feil.
Fekk og vite at Eco mode også strupa effekten av heater.

Prøvde difor heat med a/c, og eco off, og merka forskjell, men vanskelig å sei kor mykje da vil utgjera på kalde dagar då det idag var 2 pluss grader.
Nissan Leaf Tekna 2015 svart
Toyota Avensis 2005 D4D ( 152 " Km)
Chrysler Grand Voyager 1997 7 seter (368 " km)
http://vid763.photobucket.com/albums/xx273/kavorland1968/Griffon/DSCF3284.mp4

signal

Takk for tipset. Selv har jeg kjørt i normal mode og hatt god effekt på varmen. Når kona sitter på så er hun snar til å sette gearet i ECO mode. Jeg har merket meg at apparatet varierer på effekten men visste ikke hvorfor.

Nå vet jeg det.... ;D
2012 Leaf SL USA modell, Sølv Metallic
2015 Mitsubishi Outlander, Sølv Metallic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA