Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Batteripakken helseskadelig?

Startet av FrodeK, torsdag 21. mars 2013, klokken 21:39

« forrige - neste »

Rasmus.B

Jeg må si at jeg ikke kjenner meg igjen i det hele tatt i beskrivelsene over. Har hatt min del av standard feilene på Leafen, slik som knirk i opphenget, trege vindusheiser, bryter til vindus heis, carwings som har vært ustabil, men alt har blitt reparert uten noe som helst problem. Da jeg fikk bilen tilbake etter service, virket ikke utvendig låseknapp på førerdør. De hadde den ikke på lager, så de lovte å ringe meg så snart ny brytet var på plass. 2 uker senere ringte de fra verkstedet til BNH Økern og sa at jeg kunne komme nedom når det passet, så skulle de bytte hele dørhåndtaket. Som sagt så gjort.
Vi har kjørt 27000Km med Leafen vår det første året, og vi angrer ikke ett sekund på at vi kjøpte den. Vi skulle bare ha kjøpt den tidligere. Min neste bil blir en Tesla, men har ikke noe problem med å handle hos BNH en gang til hvis det skulle bli aktuelt.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Thomas Parsli

Jeg er nå lei av å prøve å overtale BNH om at bilen ikke skal høres ut som om gammel vaskemaskin, eller at varmeapparatet plutselig kutter ut.
Og når svaret på reklamasjon på dårlige vindusspylere (går ca. halvveis opp på vinduet i 90km/t) er bortforklaringer blir jeg bare oppgitt...

Men når du synes det er god service at de leverer fra seg en bil med defekt lås og så bruker to uker på å fikse den skjønner jeg at vi har litt forskjellige forventninger.

(Jeg fikk vår bil tilbake fra reklamasjon med ødelagt vindusbryter)

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

Rasmus.B

Jeg skulle selvsagt ønske at låseknappen fungerte etter service, men nå er det engang slik at det gjorde den ikke, og at denne ikke var lagervare heller. Bilen var fult ut brukbar uten låseknappen. Låsen fungerte fint ved bruk fra f.eks fjernkontrollen. Poenget mitt er at de gjorde akkurat det de lovet, nemlig å straks bestille ny del, og få den skiftet så snart som mulig. Noe annet ville selvsagt vært urimelig, men det ble gjort. Jeg bor ca. 15 minutter fra Økern,  så det var heller ikke store umaken å stikke innom å få det gjort.
Jeg er fremdeles fornøyd med BNH jeg.
Lørenskog

Blå Nissan Leaf levert 01 februar 2012
Tesla P85 Levert 08 november 2013

Rio

Jeg tror det er viktig å skjelne mellom Nissan Nordic, Nissan sentral og forhandleren. I veldig mange tilfeller så sitter forhandleren og venter på Nissan - da er det lite de kan gjøre.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Marius-H

Jeg må si jeg var fornøyd med min Leaf helt til jeg sjekka hvor mye de hadde falt i pris. Min er en 2012 som har gått 24.000km. Skulle jeg solgt den nå hadde jeg vel fått rundt 200.000 for den. 90.000 i verditap på ca et år er jo stilig. Hadde tenkt å bytte ut Leafen med en Model S til sommeren men nå ser det ut som jeg venter et år. Når folk får Model S ene sine kommer det sikkert kjapt 100-200 Leafer på markedet som 'må' selges fort. Så prisen blir pressa enda mer ned.

jkirkebo

Sitat fra: Marius-H på tirsdag 19. mars 2013, klokken 19:23
Jeg må si jeg var fornøyd med min Leaf helt til jeg sjekka hvor mye de hadde falt i pris. Min er en 2012 som har gått 24.000km. Skulle jeg solgt den nå hadde jeg vel fått rundt 200.000 for den. 90.000 i verditap på ca et år er jo stilig. Hadde tenkt å bytte ut Leafen med en Model S til sommeren men nå ser det ut som jeg venter et år. Når folk får Model S ene sine kommer det sikkert kjapt 100-200 Leafer på markedet som 'må' selges fort. Så prisen blir pressa enda mer ned.

Nja, jeg er ikke så sikker på det. Vi skal beholde Leafen, Model S erstatter den andre bilen. Har på følelsen at det blir tilfellet hos en del andre Leaf-eiere også. Dessuten er nok svært mange av Teslaene bestilt av folk som ikke har elbil nå. Om de blir hekta så kanskje de kjøper en brukt Leaf som nr.2 bil ?
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

gbzdoc

Samme her, Leafen består, Toyotaen går... ;)

Og oppsummering av første året: Perfekt!

Men oppsummeringen etter førstegangsservice: Not so good...

- Først død bil ved forvarming uten ladekabel. Over en mnd. venting i uvisshet.
- Når vi fikk bilen tilbake så lugger bremsene, eller dvs. regen... De har nå hatt bilen et par uker, teknikkere er flydd inn fra UK, men foreløpig aner jeg ikke om de vet hva feilen kan komme av.
- Vindusheisen på førersiden sluttet å virke mellom verkstedsbesøkene, ble i orden igjen av seg selv. Dør vel snart igjen...

Det som er bra oppi det hele: BNH har tilbudt meg låne-Leaf hele tiden! Kun positive ting å si om BNH. De virket også ganske frustrert over at Nissan ikke kunne si noe om når deler kunne ventes, og ikke minst at diagnose tar så lang tid med de luggende bremsene.

Bortsett fra de uheldige feilene etter første service: Super-fornøyd! Skulle bare hatt større batteri så vi kunne brukt den enda mer!! :-)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA