450.000Kr den nye normalen? Er det for lite?

Startet av Fagasstraps.com, onsdag 01. november 2017, klokken 20:03

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: ProsjektX på fredag 10. november 2017, klokken 12:42
Greia med Tesla er at de fleste andre biler etterhvert tilbys med mye utstyr som er ekstra på Tesla, og koster veldig mye på Tesla. F.eks som lane-keep assist, og ikke minst adaptiv cruise control. Dette får du ikke på en Model 3, uten å betale +5000 USD / ~40.000kr. Og ikke for å glemme M3 er tross alt en sedan, og uten hengerfeste...  :-\

Det kan slå motsatt vei også. Vi var og tittet på i3 i dag, vurderte å bytte ut Leafen. Men den har jo ikke varme i rattet :( Ikke som opsjon engang. Det, sammen med et par andre ting gjorde at den utgikk. Varme i rattet er standard i Teslaen vår, kostet ikke noe ekstra.

Samme gjelder navigasjon, koster ekstra i BMW men standard i Tesla. ACC koster ekstra i begge, mens også f.eks nett-tilgang og trafikkinfo koster ekstra på BMW (ikke mye, men dog).

Kia og Hyundai utgår da de ikke har app for forvarming, også standard i Tesla. Da gjenstår eGolf, som jeg ikke vil ha (mye trøbbel med VW tidligere, og den er i overkant traust og kjedelig). Nye Leaf har ikke lengdejusterbart ratt, også standard i Tesla. Så den utgår, har aldri funnet meg til rette i Leafen mhp. kjørestilling. Dermed blir det nok å vente på Model 3 eller evt. Model Y, om det ikke dukker opp noe annet interessant underveis.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

ToWalkOrDrive

Wow...utrolig å lese at Leaf ikke har lengdejusterbart ratt. Kanskje det er mulig å skru på rattforlenger :-)
Uansett - ser at Leaf 2018 (ny modell) allerede har blitt levert til over 3000 i Japan, og 2017 dermed blir rekordåret! Det tyder vel på at 60kWh-modellen og kommer fort etter lansering...kanskje den blir mer forseggjort? Da sliter Ampera E med 450.000... dønn solid Leaf...mot dodgy Ampera av sleipe f@#ner.
Tesla Model Y                         2021-

navyelsen

#47
Sitat fra: trykkertor på fredag 10. november 2017, klokken 16:25
Tja....vet ikke jeg.
Hvis valget stod mellom en Opel med 4 år igjen av garantien/reklamasjonen, og en Tesla uten garanti/reklamasjon......så kan den Teslaen fort bli en utgiftsbombe en ikke blir kvitt.
Lettere å selge en bil med restgaranti, enn en uten.

Hvordan blir garantien håndtert når Opel/PSA vil ha minst mulig med bilen å gjøre...?
De har ikke akkurat imponert potensielle kunder den siste tiden...

Hva med å f.eks. sammenligne disse to:

2014 Model S 85 med utvidet nybilgaranti til 2020, kr 435.000,- : https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=100654836
2017 Ampera-e, kr 446.000,- : https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=108326041

Og eksemplene er mange! Har folk mistet all forstand? Det er vel lite tvil om hvilket kjøretøy som gir mest valuta for pengene.
Kia e-Niro utlevert 15.02.2019

Espen Hugaas Andersen

Model S er nok en litt for stor bil for mange. Når man da ikke har veldig mange Ampera-e på markedet, så vil de som absolutt trenger en liten langtrekkende elbil presse opp prisen på de som er til salgs.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Olemann

Enig, størrelse er rett nok en subjektiv vurdering, men hovedgrunnen til nei til Model S er størrelse.  Det er også grunnen til at jeg har en BMW i3 til bykjøring, synes Ampera_e blir hakket for stor, spesielt er svingradiusen på i3 fantastisk til bykjøring.  Men, dette er jo subjektivt, Model S kommer aldri inn på tunet her.  (M3 er bestilt, så blir spennende å se størrelse og bykvaliteter der når den kommer.)
450k er mye for Ampera_e, men, men, markedet rår sier de som har noe å selge.   (Det gjorde eiendomsutviklere også når de satte opp prisen på leiligheter i nybygg i Oslo flere ganger i 2016, i år når nesten ikke noe selges er tonen en annen, da er det ikke markedet som er gud, nei nå gjelder det å ha is i magen, for markedet er visst dårlig....)

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på lørdag 11. november 2017, klokken 13:15
Model S er nok en litt for stor bil for mange. Når man da ikke har veldig mange Ampera-e på markedet, så vil de som absolutt trenger en liten langtrekkende elbil presse opp prisen på de som er til salgs.

Kriss

Det er tydelig at hastigheten på salg av Ampera-e på finn er gått ned. Er 420k makspris for bilen? Turbulensen rundt bilens fremtid i Norge legger sikkert også en demper på kjøpelysten.
Ampera e leveres desember 2017

singstaen

Forståelig. Jeg vil ikke anbefale noen å kjøpe den nå, hverken ny eller brukt. KONA fremstår som et mye bedre alternativ.
Ampera E, bekreftet kontrakt 10.10.2016 - levering uke 12 i 2018. Sort med begge pakker.
Kjører Opel Corsa 2000 modell enn så lenge...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA