Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hengerfeste like vell..!!??

Startet av Albinos, fredag 20. oktober 2017, klokken 11:10

« forrige - neste »

ltnp

Er det noen av dere som vet hvordan man finner ut om man har oppgradert autopilot eller full FSD? Jeg fikk mulighet til å oppgradere til oppgradert autopilot og fsd tidligere, men etter at jeg fikk oppgradert autopilot så har også muligheten til fsd forsvunnet.

Takker for alle svar!

o.b.lix

Sitat fra: daktari på mandag 28. august 2017, klokken 11:30
Jeg ser nå på FSD som kjøpsforsikringen min som gjør at Tesla desverre må ta bilen tilbake en gang i fremtiden.

Tror neppe det for det er så mange forbehold i teksten, innblandet "forutsetter godkjenning av lokale myndigheter".
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

prophan

Er d meningen at fsd som lovet i markedsføringen skal fungere i alle slags vær? Eller kan de si fsd fungerer når det er solskinn, og være fornøyd med det? Så at nye a8 har jo nattekamera, lidar etc. Teslaen har ikke nattekamera, hva med sidekameraene som ikke får utbytte av frontlysene. Dvs ingen fsd etter mørkets frembrudd?

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

daktari

Jeg forholder meg til teksten på nettsiden, FSD-videoen som ligger ute, blogg-teksten og twitter-meldinger om tidslinjen.
Jmfr forbukerkjøpsloven kommer de ikke unna å levere det som er vist oss og beskrevet.

"§ 3.Ufravikelighet. Lovvalg
Det kan ikke avtales eller gjøres gjeldende vilkår som er ugunstigere for forbrukeren enn det som følger av loven her.
Det kan ikke avtales at rettsreglene i en stat utenfor EØS skal anvendes på en kjøpsavtale som har nær tilknytning til EØS-statenes territorium, dersom forbrukeren ved dette får en dårligere beskyttelse enn etter loven her."

"§ 15. Tingens egenskaper
d)   ha egenskaper som selgeren har vist til ved å legge frem en prøve eller modell"



Hyperstress

De har vel sagt level 5, så da skal den klare alle forhold, uten sjåfør i bilen..
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

krister461


cra

Mener å ha lest at Elon har sagt at hardwaren i bilen skal være god nok til å nå level 5. Det er så vidt jeg vet ikke lovet at vi får det.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Øyvind.h

#37
Sitat fra: o.b.lix på mandag 28. august 2017, klokken 11:48
Sitat fra: daktari på mandag 28. august 2017, klokken 11:30
Jeg ser nå på FSD som kjøpsforsikringen min som gjør at Tesla desverre må ta bilen tilbake en gang i fremtiden.

Tror neppe det for det er så mange forbehold i teksten, innblandet "forutsetter godkjenning av lokale myndigheter".

Ja ingen kjøpere av FSD pakken bør forvente stor merverdi. Det er klare og tydelige forbehold i nettbutikken som man har akseptert.
Det er kundens problem om løsningen eksempelvis uten redundans ikke blir godkjent. Man har kjøpt det man har kjøpt, enkelt og greit. Da trengs det mer/dyrere hw som i praktisk ikke blir ettermontert.
Jeg registrerer at det er nevnt at ettermontering kan bli aktuelt. Men basert på kompleksitet og Teslas historikk er ikke det noe man bør regne med.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

prophan

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 28. august 2017, klokken 13:15
Sitat fra: o.b.lix på mandag 28. august 2017, klokken 11:48
Sitat fra: daktari på mandag 28. august 2017, klokken 11:30
Jeg ser nå på FSD som kjøpsforsikringen min som gjør at Tesla desverre må ta bilen tilbake en gang i fremtiden.

Tror neppe det for det er så mange forbehold i teksten, innblandet "forutsetter godkjenning av lokale myndigheter".

Ja ingen kjøpere av FSD pakken bør forvente stor merverdi. Det er klare og tydelige forbehold i nettbutikken som man har akseptert.
Det er kundens problem om løsningen eksempelvis uten redundans ikke blir godkjent. Man har kjøpt det man har kjøpt, enkelt og greit. Da trengs det mer/dyrere hw som i praktisk ikke blir ettermontert.
Jeg registrerer at det er nevnt at ettermontering kan bli aktuelt. Men basert på kompleksitet og Teslas historikk er ikke det noe man bør regne med.
Normalt blir ikke features ettermontert, men de har lovet ettermontering for desom har ap2.0 til Ap2.5 hvis d nødvendig. 
Ad FSD, jeg har ikke sett referanser til level 5 i markedsføringen.  Derfor j lurer på om de r fornøyd og har utført sin forpliktelser når FSD fungere når d solskinn med lovnadene som ble gitt for AP2.0 hardware.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Øyvind.h

Ettermontering har Tesla omtalt flere ganger før. Eks kun 10.000USD for å bytte fra 90 til 100 batteri. Usikker på om noen eiere har klart å få det gjennomført?

Flere andre eksempler på at eiere burde fått (eller har fått beskjed om at de skal få) utstyr ettemontert, uten at det skjer. Evt tar det så lang tid at bilen er solgt for lengst.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

o.b.lix

Sitat fra: prophan på mandag 28. august 2017, klokken 13:47
Ad FSD, jeg har ikke sett referanser til level 5 i markedsføringen.  Derfor j lurer på om de r fornøyd og har utført sin forpliktelser når FSD fungere når d solskinn med lovnadene som ble gitt for AP2.0 hardware.

Jeg har aldri noensinne trodd at Ap2 klarer level 5, det er simpelthen umulig. Til det er det for få sensorer og for klønete plassert.

Jeg valgte å krysse på FSD når jeg bestilte for snart et år siden, for jeg håpte på level 3 eller 4. Det tror jeg ikke på lenger.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

prophan

Ser ut som de har endret på teksten på FSD nå ...
"Dette fordobler antallet aktive kameraer fra fire til åtte, slik at den kan kjøre helt på egen hånd i nesten alle situasjoner, basert på noe vi mener vil være en minst dobbelt så bra sannsynlig sikkerhet sammenlignet med en menneskelig sjåfør. Systemet er designet for å være i stand til å gjennomføre korte og lange kjøreturer foruten noe innspill fra sjåføren. For superchargere som har automatisk ladetilkobling aktivert, trenger du heller ikke å måtte plugge i kjøretøyet.

Alt du trenger å gjøre er å sette deg inn og fortelle bilen hvor du skal dra. Hvis du ikke sier noe, vil bilen se på kalenderen din og bringe deg til din antatte destinasjon, eller hjem hvis kalenderen er tom. Tesla-en vil finne ut den optimale kjøreruten, navigere urbane gater (selv uten veimerking), administrere kompliserte kryss med trafikklys, stoppskilt og rundkjøringer, og håndtere tettpakkede motorveier med biler som beveger seg i høy hastighet. Når du ankommer din destinasjon, kan du rett og slett bare tre ut ved inngangen, og bilen vil gå inn parkeringssøk-modus, begynne å søke ​​etter en plass og parkere på egen hånd. Et trykk på telefonen kaller den tilbake til deg.
"
Står NESTEN ALLE SITUASJONER, dvs ikke Level5? I tillegg mener jeg at markedsføringsmateriell har nevnt at bilen kan hente deg selv om du befinner deg på den andre siden av landet. Som det står for FSD alternativet virker det som om det må være en sjåfør i bilen.

Dette er ikke greit.... jeg oppdaterer til x90 ap2.0 og dealen blir dårligere nå. Noen som har spart på den gamle beskrivelsen av FSD?
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

prophan

sorry, se bort ifra innlegget mitt over. Leser at teksten der det står "på egen hånd i nesten alle situasjoner" ikke er ny. 
Men da betyr det Tesla betegner FSD ikke er level5, svart på hvitt.
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

Diravi

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 26. august 2017, klokken 13:40
Sitat fra: krister461 på lørdag 26. august 2017, klokken 10:57
Når man lærer seg å bruke den riktige gjør den bilkjøring mye mer behagelig. Det er det viktigste tilvalget for min del...
stadige påminnelser om å holde i rattet minst 1 gang pr. minutt osv.


Dette løses enkelt ved å holde i rattet, slik det er beskrevet at man skal gjøre. Følg veiledning på skjermen.  ;D
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

cirys1

Tror noen har missforstått...
Så lenge det er ratt og pedaler i bilen er det så og si ingen restriksjoner på Tesla kan prøve seg fram med, man ser jo hvor mye AP1 har blitt "missbrukt" allerede.

Det stilles ett helt annet krav til selvkjøring der sjåfør ikke har mulighet til og gripe inn, denne delen ble sendt på høring i forrige uke.. :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA