Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nye bomtakster Oslo - effekt for bruktpriser?

Startet av Stigwg, tirsdag 26. september 2017, klokken 19:42

« forrige - neste »

SUNPWRD

Jeg synes vel ikke at dette er dårlig kundeservice, selv om jeg forstår trådstarter ønske. Nå er vel aldri vinterhjulene i California, så sommerhjulene monteres der sammen med resten av bilen. Og bilen trenger naturligvis hjul for å bli forflyttet underveis mellom fabrikk og Drammen...

Tesla S75D - Obsidian, AP2, FSD, pano, skinn, 21" staggered turbin, premium, lyd, cold weather

Konebil: Kia Soul EV 2016
2kWp solceller på taket
Ex: Citroën C-Zero 2014 (50 00 km på 3 år)

jazzwheel

Sitat fra: Muffinman på torsdag 03. august 2017, klokken 17:03
Hehe, dette er da ikke komplisert? Bare nøyaktig likt som ved kjøp av en hvilken som helst annen bil :)
Du har sikkert helt rett når det kommer til nybil, har aldri fått utlevert en på vinteren før. Problemstillingen oppstår som en konsekvens av Tesla sitt begrensede felgutvalg. Jeg skulle gjerne kjøpt alt direkte fra Tesla, men da må det være mer å velge i. BMW har vel over 20 alternativer når man kjøper nybil, men alt dette vet du sikkert bedre enn meg :)

jazzwheel

Sitat fra: Argi på torsdag 03. august 2017, klokken 17:26
Jeg synes vel ikke at dette er dårlig kundeservice, selv om jeg forstår trådstarter ønske. Nå er vel aldri vinterhjulene i California, så sommerhjulene monteres der sammen med resten av bilen. Og bilen trenger naturligvis hjul for å bli forflyttet underveis mellom fabrikk og Drammen...
Vel, jeg mener fortsatt det ikke er optimalt for meg og at de gjør det for å selge ekstra. Litt tilpasninger burde være mulig. De klarer jo å flytte rattet til høyresiden når den selges til England.

jkirkebo

Sitat fra: jazzwheel på torsdag 03. august 2017, klokken 17:18
Sitat fra: spirrevipp på torsdag 03. august 2017, klokken 17:13
Vi for
Sitat fra: jazzwheel på torsdag 03. august 2017, klokken 17:07
Om du ikke forstår: De tilbyr alternativ A eller A+B, ikke B alene.

Vi forstår alle hva du mener, vi sier bare at når det gjelder vinterdekk så gjør ikke Tesla det slik du ønsker.
Tilgi meg for at jeg ikke syns det er optimal kundeservice :)

Jeg kjenner ikke til noen nybilforhandlere som gjør det slik. Det er jo tilsvarende med mattene. Bilen kommer med stoffmatter, jeg kan kjøpe gummimatter ved siden av. Men jeg får ikke kreditert summen som stoffmattene jeg ikke trenger koster. De følger med uansett.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Stigwg

Takk for svar :)

Vurderer  21" original Turbine felger med 8.5"/9.0" foran/bak og Vredenstein Ultrac Vorti 245/265.  Vil bilen være godkjent med de felgene? Andre grunner til å gå for 245/245 (bortsett fra forbruk)?

Muffinman

Sitat fra: Stigwg på torsdag 03. august 2017, klokken 19:37
Andre grunner til å gå for 245/245 (bortsett fra forbruk)?
Forskjell i forbruk vil være neglisjerbar. Pris på bakdekkene kan muligens være et argument. Men det vil funke fint å sette 245 på 9" felgene bak også om du skulle finne på det senere. Jeg har 9"/245 foran.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA