Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hadde dere kjøpt BMW i3 igjen eller annen el bil

Startet av Elified, søndag 30. juli 2017, klokken 22:52

« forrige - neste »

Elified

Hva er pris på ettermontering av større lader, eller gi full effekt på den som er der nye biler som leveres nå.
Jeg spør for jeg vet ikke spesifikasjonene på laderen som sitter i bilene som leveres per dato.
Det er jo kun 100 og P100 i både S og X som kan leveres med dette originalt.
Tilbyr de oppgradering på de andre modellene?

Jeg har i dag en S85 med dobbeltlader og får 22kW.
Hvis jeg nå skal gå for en X som sluker strøm og nøye meg med 11kW så blir det litt dumt. Alle type2 ladestasjoner rundt om er ofte 22kW. Både destinasjonsladere og alternativ hvis Chademo laderne er opptatt.

turfsurf

Det er forsvinnende få tilfeller hvor oppgradert lader har betydning. Som destinasjonslading får man full tank over natten uansett. På ladestasjoner er det bedre å bruke CHAdeMO, så det er evt hvis du har særtilfeller hvor du akkurat ikke får nok på ett kjøpesenter til ikke å komme frem til destinasjon at det er viktig.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Elified

Nja, det er ikke mange CCS/Chademo ladere per hurtigladestasjon.
Hittil har det ikke vært et problem, men etter hvert som Ioniq, eGolf,M3 bølgen kommer sigende tror jeg dette blir et større problem.
Men de har alltid ledige type2 22kW. De koster også mindre og du får valuta for pengene.
Du må komme med riktig SOC for å utnytte minutt prisen på Chademo.
22kW får du uansett normal ladeSOC.
Med henger på X er du nødt til å bruke dette ladenettverket dessverre.
Etter å ha spist middag f.eks så har du ladet en god del på 22kW kontra 11kW :-)

Softblue

#3
S75 har kun 11 kw lader. Når jeg bestilte, spurte jeg om å få 16,5 kw lader, men det var tatt ut av konfiguratoren og var ikke mulig å bestille lengere.
Det var vist standard på de større modellene? Men vanskelig å finne dette ut av i utstyrslistene, som er felles for alle bilere.
Under utstyr står det imidlertid "Tilgjengelig - 16,5 KW-kapabel høyeffektslader-oppgradering (1-faset 32 A, 3-faset 24 A)".
Jeg vil gjerne ha 16,5 kw lader da jeg allerede har 22 kw ladeboks i garasjen.
Det er også greit å kunne lade raskere på offentlige 22 KW eller 16,5 KW Tesla destinasjonsladere.
2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

turfsurf

Sitat fra: Elified på søndag 21. mai 2017, klokken 12:12
Men de har alltid ledige type2 22kW. De koster også mindre og du får valuta for pengene.
Du må komme med riktig SOC for å utnytte minutt prisen på Chademo.
22kW får du uansett normal ladeSOC.
Med henger på X er du nødt til å bruke dette ladenettverket dessverre.
Etter å ha spist middag f.eks så har du ladet en god del på 22kW kontra 11kW :-)
Oppgradert lader gir deg 16,5kW, ikke 22. Så da er value for money ikke bedre. Og du lader ca 50% raskere. Så klart, kjører man ofte utenom ladenettverk med hverken CHAdeMO eller SuC, og med henger og lite batteri, så kan det være ett behov. Selv tror jeg CHAdeMO vil ha mye større nytteverdi.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA