Diagnoseapparat kommer!

Startet av Rav4_EV, mandag 29. desember 2008, klokken 22:36

« forrige - neste »

Rav4_EV

SitatKunne du utdypet dette litt. Tenker på om Robometeret kunne redusert effekten om den skulle oppdage at en celle sliter. Hva slags signal trenges, og hvor kobler en seg inn?
Kommer tilbake til det over helgen når jeg er kommet hjem. Så skal du få oppskrift.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

El rayo

Sitat fra: elektrolux på onsdag 23. september 2009, klokken 14:20
Hei Rav4_EV

Ellers vil jeg foreslå et navn til instrumentet ditt:

Vi har Robometer som passer på batteriene og dobler som kjørekomputer og Nicometer som viser BMS data på en Palm i og fungerer som kjørekomputer, hva med "Eurometer" for serviceapperatet ditt, som også dobler som kjørekomputer?   
Hei, folkens,

jeg synes at kjørekomputer er et litt "sterkt" navn. Viktige funksjoner på det som tradisjonellt er blitt kalt kjørekomputer er å beregne (kompute) hvor langt man kommer på resterende energi (bensin/strøm) og beregnet ankomsttid ut fra opplysninger om forbruk og fart i øyeblikket. Sikkert nyttig for de som ikke kan hoderegning.

Nikometeret viser data som leses og brukes av Th!nks egne ombord-systemer (den regner ut effekt i tillegg) og er kun en monitor, som oppfinneren rett nok kaller det.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Ken

Nå forstår jeg A.M. Den framprovoserer redusert effekt ved kjøring. Det kan jeg prøve på bilen min. Kanskje jeg kan begynne å la barna  låne bilen nå ;D
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Sitat fra: El rayo på onsdag 23. september 2009, klokken 20:38

jeg synes at kjørekomputer er et litt "sterkt" navn.

Helt enig.

Kjøreinformasjon er nok mer riktig.

Dette kombinert med litt hoderegning gir engasjerte førere større kjøreglede, og bedre kontroll over bilens resurser.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA