Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vindusheiser

Startet av Ebbe, onsdag 19. mars 2014, klokken 21:11

« forrige - neste »

snurrehue

Sitat fra: Ebbe på tirsdag 11. mars 2014, klokken 12:43
Jeg har gjort en bestilling på en bil via nettet! (leveringstid 4 - 6 mnd.) Ikke innbetalt kr. 15.000,- da jeg ville gjøre noen endringer innen tidsfristen. Fikk så en mail fra en kontakt i Tesla som sa at de muligens hadde tilsvarende bil i systemet med ganske kort leveringstid. (2 til 4 uker) Fikk så et tilbud på en bil via mail, som jeg var litt usikker på. Fikk så et nytt tilbud på en annen bil. (annen farge) som jeg sa ja til! Så startet Tesla``s manglende kunnskaper/oppfølging etc. som jeg nevner i post en og den neste! Det er historien kort fortalt!

Men da ser det ut til at det er mye som har skjedd siste døgnet, om jeg forstår deg rett? Du fikk tilbudene i går, og takket ja i går? Selv måtte jeg betale de 15000 med en gang jeg satte opp bestillingen min. Det er da ca 1-2 uker siden du gjorde dette?
Nå har du altså kommet til den konklusjonen at du kansellerer hele kjøpet siden du ikke gidder å vente 4-6 måneder på bilen, og at den ene bilen du ble forespeilet i går, ikke er tilgjengelig likevel?

Newbee

Sitat fra: akseln på tirsdag 11. mars 2014, klokken 12:52
Så all denne mangel på kunnskap og oppfølging er basert på gårsdagens erfaringer?

ref:
SitatI går fikk jeg tilbud via mail på en bil som jeg sa ja takk til!

Greit å være utålmodig, men du må kanskje gi de litt mer tid til å ordne opp i saken?

Kan jo være at det finnes "avbestilte" biler i systemet som gir mulighet for å få en bil raskt, hvis du raskt kan godta den "slik den er". Problemet er kanskje at det er lite rom for betekningstid dersom dette er biler i en sentral database, og det er "først til mølla" som gjelder? Kanskje noen andre ikke brukte som my tid som Ebbe og rappet den foran nesa på ham?

Litt for lite "mat" postet her til å kritisere Tesla.
Model S "RAVEN" PERFORMANCE LUDICROUS MODE

Kagex

Er jo mulig en bil som nesten ble avbestilt pga økonomi men eieren fikk til lån likevel og ikke avbestiller likevel?
P29687

stianrod

Høres ut som en post skrevet i litt affekt.  Alle kan ta feil, og kanskje det har skjedd en missforståelse. 

Uansett...Ville heller anbefalt deg å bestille bil på "vanlig" Teslamåte, på nett.  Betale inn depositumet, og kjenne på kroppen hvordan føles å vente og vente og vente.  La deg rive med, og la sansene helt ta overhånd.   Når du begynner å sjekke forumet i enhver annledning du har (og ikke har), og begynner å høvvle over alt av videoer på youtube, miste nattesøvnen....etc. DA vil du kjenne den følelsen de fleste av oss her har kjent, eller kjenner, eller kommer til å kjenne...

Da blir også mere stas når bilen en dag kommer, og kanskje du vil sette mere pris på både bil og selskap :)
P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

Ebbe

Har hatt mye med Tesla å gjøre ja, store forskjeller på service innad i selskapet. Men tidligere service hjelp med lade problemer, blå/rød adapter har Tesla løst veldig bra. Men også klare regler i forhold til avtalerett/kontrakter etc. Helst sikkert mulig hos Tesla ut fra info at samme bil kan selges av flere selgere som kan medføre at man har solgt bilen to ganger. Som kunde har jeg ikke noe problem med en slik opplevelse dersom selskapet tar kontakt å beklager, finner en annen løsning. Men når man ikke snakker sant, ikke tar kontakt, ikke ønsker å være problemløsende så ser jeg på det som et problem. Helt enig at det å glede seg over tid for å få en flott bil er noe av prosessen. Sikkert riktig at dette ikke er et Tesla problem, men mer enkeltmennesker tidspress eller mangel på kunnskaper. Men til slutt har Tesla som selskap et overordnet ansvar. Ser at flere har fått hjelp etter å ytret meninger her på nettet. Ja, man står selvsagt fritt til å kalle dette en syting, men for meg ble dette et reelt problem nå. Men håper selvsagt at Tesla ordner opp, vi får se!
Da vil jeg være den første også til å skryte av Tesla her inne!
P39240

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA