Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vindusheiser

Startet av Ebbe, onsdag 19. mars 2014, klokken 21:11

« forrige - neste »

Ebbe

Må si jeg er lite fornøyd med service man får fra ansatte hos Tesla! I går fikk jeg tilbud via mail på en bil som jeg sa ja takk til! Etter en stund fant selger ut at han ikke kunne selge meg denne bilen. Virker på meg som Tesla systemet ikke fungerer slik det burde. Får se hva jeg gjør med dette da jeg selvsagt ikke har hørt noe mer fra Tesla eller selger!
P39240

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Balrog

Slik er det. Ta kontakt med en annen selger. Verdens beste bil selges via et lokalt nettverk av selgere med til dels sviktende kompetanse og elendig kundebehandling. Ikke la det hindre deg i å få drømmebilen til superpris. For det er det TMS er.
Tesla S P85 fra 270913
Japanskprodusert Nissan Leaf importert fra USA i 2013 og derfor bannlyst av Nissan Norge.
Tesla Model 3 LR AWD solgt.
Tesla Model S 75D.
Zero SR elektrisk motorsykkel.

snurrehue

Sitat fra: Ebbe på tirsdag 11. mars 2014, klokken 09:25
I går fikk jeg tilbud via mail på en bil som jeg sa ja takk til! Etter en stund fant selger ut at han ikke kunne selge meg denne bilen.

Var det tilbud med rabattert pris på en ny bil?

Teslanewbie

Hvis du har fått et skriftlig tilbud så er det det som gjeller .

Husker en episode som sto i media der en kjøper hadde takket ja til å kjøpe en bil på sms men angret seg, selger solgte bilen men til et billigere pris og den første kjøperen som takket nei måtte ut med differansen ... Ble noen 100000 kr da dette var en Bentley..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Espen Hugaas Andersen

Om de ikke kan selge bilen til deg så kan de ikke det. Men om det foreligger skriftlig tilbud og skriftlig aksept av tilbudet, så har man en gyldig kontrakt som vil stå sterkt i en eventuell rettsak.

Jeg ville som et minimum få betydelig kompensasjon. (Gratis service i noen år, vinterdekk, ladekabel, e.l.) Det er det beste for alle om man kommer til et greit kompromiss for alle parter.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

Teslanewbie

Tesla må nok gi deg en annen bil til samme pris .. Kjør saken videre.. Dette er en enkel sak og du har kjøperloven på din side, evt så kjøper du en tilsvarende bil og ber Tesla dekke forskjellen ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Teslanewbie

Fant saken der kjøper ikke ville kjøpe likevel og måtte dekke prisforskjellen som bilen senere ble solgt for

http://www.dinepenger.no/regler/maa-betale-530-000-for-bil-han-ikke-faar/10012821
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Ebbe

Nå klarer ikke Tesla å ordne opp i nettbestillingen og tilbakebetalingen av kr. 15.000,- som de krevde for å linke bilen i systemet opp til oss. Dette må gjøres manuelt og de kan ikke tilbakebetale kr. 15.000,- før om tre uker.
Tesla organisasjonen viser meg at de ikke innesitter nødvendig kompetanse angående kundeservice eller ønske om å ordne opp i en sak de selv har satt seg i!
P39240

OW

Ebbe, det er kanskje meg, men jeg tror ikke helt jeg skjønner situasjonen din. Kan du forklare litt mer om hva som har skjedd?
Model S P85 perlehvit, 19", sort og CF interiør, CF spoiler, panorama, tech-pakke, parkeringssensor, lydstudio, sikkerhetspakke, lyspakke og pakkehylle.

snurrehue

Sitat fra: Ebbe på tirsdag 11. mars 2014, klokken 12:07
Nå klarer ikke Tesla å ordne opp i nettbestillingen og tilbakebetalingen av kr. 15.000,- som de krevde for å linke bilen i systemet opp til oss.

Men hva er forhistorien? Hvorfor kan de ikke selge deg denne bilen likevel? Har de gitt deg en bedre pris enn standardprisen?

Jeg sliter litt med å fange historikken. Du fikk i går, altså for knappe 24 timer siden, et tilbud fra Tesla (da antar jeg rabattert pris?). Dette takket du ja til. Og det ble opprettet en nettbestilling?

stianrod

P3349 Model S, rød, tan, gloss, pano, alt minus barneseter til Trondheim
20. des kl. 10.00 = Julaften! ;) 
18. des EL 29597                                        10.juli "Sourcing Parts..."
16. des "henting og levering..."                    13.mai Paperwork Complete
18. nov telefonen fra DS                             09.mai Finalize
5. nov "In transit..."                                      09.april P3349/Faktura701
1.nov "In production..."                                 02.april RN927488
27.aug VIN 21249                                        01.april Verifiserer konto

akseln

Stusser også litt på denne. Er det slik at de ikke klarer å ordne opp i tilbakebetalingen, eller er det bare at det tar noe tid?  Ser ikke helt problemet og det er nok ikke uvanlig at det å tilbakebetale et depositum ikke er gjort like smidig som å betale inn.

Tilbakebetaling av reservasjonsgebyret etter at jeg endret fra TMX til TMS i februar tok 10 dager. Helt OK.

Ebbe

Jeg har gjort en bestilling på en bil via nettet! (leveringstid 4 - 6 mnd.) Ikke innbetalt kr. 15.000,- da jeg ville gjøre noen endringer innen tidsfristen. Fikk så en mail fra en kontakt i Tesla som sa at de muligens hadde tilsvarende bil i systemet med ganske kort leveringstid. (2 til 4 uker) Fikk så et tilbud på en bil via mail, som jeg var litt usikker på. Fikk så et nytt tilbud på en annen bil. (annen farge) som jeg sa ja til! Så startet Tesla``s manglende kunnskaper/oppfølging etc. som jeg nevner i post en og den neste! Det er historien kort fortalt!
P39240

akseln

Så all denne mangel på kunnskap og oppfølging er basert på gårsdagens erfaringer?

ref:
SitatI går fikk jeg tilbud via mail på en bil som jeg sa ja takk til!

Greit å være utålmodig, men du må kanskje gi de litt mer tid til å ordne opp i saken?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA