Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Nye 6 og 7 setere Buzz

Startet av Suverin, onsdag 03. juli 2024, klokken 13:47

« forrige - neste »

Suverin

Har vert inne og sett på 6 og 7 setere som nå er tilgjengelig i konfigurator. Litt nedtur at de ikke har gått for skinner og individuelle seter, slik at man fritt kan møblere. Hadde håpet på seteløsning lignende den de har i Multivan hybriden.

En lang seks-seter uten noe ekstra havner på 639.500,- i konfiguratoren, tar vi med litt utstyr (og 7 seter) er vi fort opppunder 800k.

Hvor mye ekstra tipper vi for drift på alle fire?
Kjører Solterra og Model 3.
«Can the Solterra Subaru? - Holy shit! Yeah! There is absolutely no reason not to go do Subaru stuff in the Solterra!»

serenejet

Kjører 2023 ID.Buzz og har en 2025 ID.Buzz GTX i bestilling.

EirikM

Sitat fra: dundun på torsdag 04. juli 2024, klokken 08:49Gjetter 100k+
Nekter å tro det blir så mye i Norge, vi er et viktig marked for 4x4-biler. De andre MEB-bilene tar vel 20-40k ekstra for 4x4, og Kia EV9 som konkurrerent tar 60k. Tipper kanskje rundt 40-50k, så lenge de ikke de putter masse ekstrautstyr i GTXen.

Rosstopher

Jeg syns ID.Buzz er kul og kunne gjerne tenke meg det som neste bil, men jeg trenger bare 5 seter, og hvis man ser den som en 5-seter med stort bagasjerom er den altfor høyt priset. Speccet en nå i kort utgave med kun tilhengerfeste som ekstrautstyr og kom på 622k, altså 175k mer enn en Model Y.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

Øyvind.h

#4
Sitat fra: EirikM på torsdag 04. juli 2024, klokken 10:31
Sitat fra: dundun på torsdag 04. juli 2024, klokken 08:49Gjetter 100k+
Nekter å tro det blir så mye i Norge, vi er et viktig marked for 4x4-biler. De andre MEB-bilene tar vel 20-40k ekstra for 4x4, og Kia EV9 som konkurrerent tar 60k. Tipper kanskje rundt 40-50k, så lenge de ikke de putter masse ekstrautstyr i GTXen.
100k virker usannsynlig for 4wd ja. Kanskje 20-30k?

Og veiledende priser i konfiguratoren er jo noe helt annet enn sluttprisen en får, så en bør få med 4wd og fortsatt komme rimeligere ut enn oppgitt veiledende pris for tilsvarende 2wd.
Mange kampanjer for tiden :)
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

daktari

Er lurt å be om et tilbud VW er rause med rabatter. Typisk å få med vinterhjul og 4 års serviceavtale (2 servicer på MEB) pluss noen titusener.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Rosstopher

Sitat fra: daktari på torsdag 04. juli 2024, klokken 12:25Er lurt å be om et tilbud VW er rause med rabatter. Typisk å få med vinterhjul og 4 års serviceavtale (2 servicer på MEB) pluss noen titusener.

Det er mulig det er grunn nok til at jeg ikke kommer til å kjøpe VW (ny). Gidder ikke å bruke timevis av fritiden min før jeg i det hele tatt får bestemt hvilken modell jeg skal kjøpe og fra hvilken produsent og hvilket firma. Foretrekker firmaer som er åpne om prisene sine. Nok om det - jeg skal la dere komme tilbake til temaet.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

daktari

Sitat fra: Rosstopher på torsdag 04. juli 2024, klokken 13:20
Sitat fra: daktari på torsdag 04. juli 2024, klokken 12:25Er lurt å be om et tilbud VW er rause med rabatter. Typisk å få med vinterhjul og 4 års serviceavtale (2 servicer på MEB) pluss noen titusener.

Det er mulig det er grunn nok til at jeg ikke kommer til å kjøpe VW (ny). Gidder ikke å bruke timevis av fritiden min før jeg i det hele tatt får bestemt hvilken modell jeg skal kjøpe og fra hvilken produsent og hvilket firma. Foretrekker firmaer som er åpne om prisene sine. Nok om det - jeg skal la dere komme tilbake til temaet.
Fair nok det.
Bare pass på å time Tesla-kjøpet perfekt så du får både lav rente, gratis lading, FSD overføring samt finner den rette inventory-bilen med 30.000 avslag. Eller betal full pris og lukk øynene. Funker på andre merker også.
Mine videoer av Autopilot 2 Mine I-Pace videoer
2023 ID.4 GTX 2021 ID.4   2022 BMW iX40   2021 Model 3 LR   2019 Audi e-tron 55   2019 I-Pace HSE   2017 S90D

Rosstopher

Sitat fra: daktari på torsdag 04. juli 2024, klokken 13:47
Sitat fra: Rosstopher på torsdag 04. juli 2024, klokken 13:20
Sitat fra: daktari på torsdag 04. juli 2024, klokken 12:25Er lurt å be om et tilbud VW er rause med rabatter. Typisk å få med vinterhjul og 4 års serviceavtale (2 servicer på MEB) pluss noen titusener.

Det er mulig det er grunn nok til at jeg ikke kommer til å kjøpe VW (ny). Gidder ikke å bruke timevis av fritiden min før jeg i det hele tatt får bestemt hvilken modell jeg skal kjøpe og fra hvilken produsent og hvilket firma. Foretrekker firmaer som er åpne om prisene sine. Nok om det - jeg skal la dere komme tilbake til temaet.
Fair nok det.
Bare pass på å time Tesla-kjøpet perfekt så du får både lav rente, gratis lading, FSD overføring samt finner den rette inventory-bilen med 30.000 avslag. Eller betal full pris og lukk øynene. Funker på andre merker også.

Jada, priser går opp og ned, og kampanjer kommer og går. Min kritikk var mot selgere som ikke oppgir prisen på det de selger. Det gjelder selvfølgelig ikke bare VW, men mange selgere både av biler og andre varer.
2021 Tesla Model Y LR
2016 Kia Soul

x 2016 Tesla Model S 90D
x 25+ fossilbiler

serenejet

#9
Sitat fra: EirikM på torsdag 04. juli 2024, klokken 10:31
Sitat fra: dundun på torsdag 04. juli 2024, klokken 08:49Gjetter 100k+
Nekter å tro det blir så mye i Norge, vi er et viktig marked for 4x4-biler. De andre MEB-bilene tar vel 20-40k ekstra for 4x4, og Kia EV9 som konkurrerent tar 60k. Tipper kanskje rundt 40-50k, så lenge de ikke de putter masse ekstrautstyr i GTXen.

Tja, GTX kommer jo med en del ekstrautstyr (matrixlys, de bra setene, 20"), og man får såvidt jeg vet ikke 4wd uten GTX (dessverre!). Kan nok også regne med et påslag for premiumversjon, da de som vil ha GTX gjerne er villige til å betale mer.

Men jeg er veldig klar for å bli positivt overrasket!
Kjører 2023 ID.Buzz og har en 2025 ID.Buzz GTX i bestilling.

egleh

ønsker meg en kort buzz med 4wd, 7 seter og det største batteriet...

RJK

Sitat fra: egleh på tirsdag 09. juli 2024, klokken 22:22ønsker meg en kort buzz med 4wd, 7 seter og det største batteriet...
Dessverre skrive VW direkte på sidene at camper-mode og mulighet for å hente V2L-strøm til intern bruk ikke er/vil bli mulig, fordi det ikke er en ren campmobil!

Forteller bare at VW er dritredd for å kannibalisere en fremtidig camperutgave som ikke eksisterer per i dag, og ikke vil gi brukere som ikke ønsker en ren campmobil, en god mulighet til å ha full fleks!

Hater at de ikke ønsker at kundene får bestemme valget, fremfor produsenten. Eller at man på en eller annen måte må lure systemet for å få gjort det man vil (som å sette noe tungt i førersetet og sette beltet på for å fake at sjåfør fremdeles sitter der), som det å ha klima på mens man oppholder seg i bilen!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

serenejet

Etter å ha levd nesten to år med programvaren i første generasjon Buzz: Jeg tror ikke dette er vond vilje. Hadde de prøvd hadde de antakeligvis endt opp med å drepe eierne på grunn av bugs og elendig implementasjon.

Jeg har aldri kjørt en bil med verre programvare enn Id.Buzz.
Kjører 2023 ID.Buzz og har en 2025 ID.Buzz GTX i bestilling.

RJK

Sitat fra: dundun på onsdag 10. juli 2024, klokken 16:19Etter å ha levd nesten to år med programvaren i første generasjon Buzz: Jeg tror ikke dette er vond vilje. Hadde de prøvd hadde de antakeligvis endt opp med å drepe eierne på grunn av bugs og elendig implementasjon.

Jeg har aldri kjørt en bil med verre programvare enn Id.Buzz.
Det høres om mulig, enda verre ut!

Men akkurat dette klarer jeg ikke se er det vanskeligste å programmere inn.

Men jeg ser selvsagt at det enkleste er å bare blåse det bort på den måten de har gjort!
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

Trond.m

Sitat fra: egleh på tirsdag 09. juli 2024, klokken 22:22ønsker meg en kort buzz med 4wd, 7 seter og det største batteriet...
Det er åpenbart ikke plass til et større batteri i kort utgave. Synd de ikke klarte å øke kapasiteten uten å endre fysisk størrelse.

 
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA