Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - SkylineGTR

#1
Leaf 2010-2017 / Sv: Body kit til Leaf
mandag 01. februar 2016, klokken 02:56
Nissan Motorsport (NISMO) leverer orginale kit til Leaf.
http://www.nismo.co.jp/products/catalogue_2015/#page=247

Kan skaffe dette fra Japan via kontakter, men det koster nok skjorta. http://parat24.com/forum/Smileys/default/undecided.gif
#2
Leaf 2010-2017 / Sv: Leaf-limmo 8-seters
tirsdag 26. juni 2012, klokken 03:00
Rekkevidde!?!??  ;D
#3
Sitat fra: Kjeldsen på torsdag 14. juni 2012, klokken 22:01
Sitat fra: 2EL på torsdag 14. juni 2012, klokken 11:16
Hvis det er 10 grader ute og du setter vifta på 16 grader så går varmelemete på. Ta en titt på den siden som viser forbruket ditt. Hvis det er 17 18 grader inne i bilen vil den ikke slå på varmeelemente. Problemet er alle disse dagene som det er 10 til 17 grader og man bare vil har vifta på.
Har litt lyst til å sette inn en egen av knapp og et rele på hele elemente å styre det manuelt på den måten
Jeg følger godt med på forbruks-siden når jeg kjører. Med 10 grader ute, solskinn og dermed soloppvarmet kupe, så går ikke varmekolben på når viften er på ved 16 graders innstilling. Hvis det derimot begynner å bli kjølig inni bilen (f.eks. overskyet og 10 grader), så starter varmekolben. Men da har jeg enten bruk for litt varme, eller jeg skrur av anlegget og får kun inn luft pga bilens bevegelse. Trenger ikke viften i drift da. Men nå sitter jeg heller ikke i en varm ytterjakke når jeg kjører. Men det kunne godt vært en LO innstilling på temperaturen som VW alltid har hatt på sine modeller. Heller ikke på min gamle Nissan Primera, som ble byttet til Leaf i desember, var det en LO-innstilling på temperaturen. Ser ut som Nissan har sin ufravikelige standard på dette.

Trur ikke det er noen ufravikelig standard fra Nissan sin side på det der nei, Nissan Skyline R32 har både lo og hi, i hver sin ende på 16-32 grader skalaen.
Jeg mistenker att Nissan har over-engineert dette og heller tatt ett utgangspunkt i "max" comfort, dvs. att du alltid skal ha varme tilgjengelig veldig raskt, derfor blir vannet forvarmet, slik att du kan få ut varme ganske raskt, om en skulle trenge det.
Det som nok går ann er å lage en av/på bryter, som bryter kursen til el.kolben, da kan du sjøl "legge" ut el.kolben når den ikke trengs.

Nissan burde i utgangspunktet aldri brukt el-kolbe-> vann, de skulle heller ha brukt ac``en som varmepumpe (sånn som i Ampera)
Enkelt forklart måtte a/c``en hatt en annen ekspansjonsventil, en magnet ventil, en mer avansert inverter og en litt annen a/c kompressor.
Dette hadde nok kostet litt ekstra, men det hadde uten tvil hjulpet kraftigt på energi effektiviteten, og det hadde nok vært spart 5-10 kg vekt på dette.
#4
Nissan e-NV200 / e-NV200 annonsert for produksjon i 2013
søndag 10. juni 2012, klokken 22:38
http://green.autoblog.com/2012/05/23/nissan-announces-production-of-funky-e-nv200-electric-van/

Då va det offisielt, e-NV200 blir satt i produksjon i 2013, ved Nissan sin frabrikk i Barcelona. :)
#5
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/nord-jaeren/1.8041527

Spennande for Ålgård Auto (og Nissan for densaksskyld)
Mest solgte modellen hos Ålgårds Auto, 1 Leaf pr.dag, imponerende detta.
#6
Leaf 2010-2017 / Sv: Brukererfaringer Nissan Leaf
søndag 11. desember 2011, klokken 23:10
Sitat fra: Stigzy på fredag 09. desember 2011, klokken 08:00
Var selv på Ålgård og hentet leaf'en min. Etter å ha mistet den første ferja så fant jeg ut at jeg måtte hurtiglade bilen til 100% for å så kjøre en omvei for å komme hjem. Men da jeg skulle hurtiglade hos Ålgård Auto hadde laderen en feilmelding og kunne ikke brukes. Heldigvis var det en annen hurtiglader i nærheten, dvs Randaberg som gjorde at jeg kom meg hjem :) Så er kanskje ikke så lurt og stole blindt på disse laderne  ;)

I nærheten; Randaberg?! Du er klar over att det er ein aen hurtigladar ca. 500meter fra Ålgård auto og? Nere ved gammle Hydrotexaco, dvs. rett ved siden av Kiwi...  ;D
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA