Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - TeslaJohan

#1
Tesla SW og AP / Sv: 2021.4.15
søndag 11. april 2021, klokken 22:10
Sitat fra: JorEl på søndag 11. april 2021, klokken 15:39
Alltid glad når noe er på gang. Tar også med småplukk :)

Jeg hadde nylig inn min m3 for problem med sensorer. Fikk beskjed om at det var firmwarebug, jobbes med update for å fikse problemet.  Er på 2021.4.12.
Hatt mye problemer med sensorene i det siste. Venter på neste SW for å se om det hjelper. Tar selvfølgelig i mot tips ;)
#2
Tesla SW og AP / 2021.4.13 - noen som testet med tm3p?
onsdag 07. april 2021, klokken 22:16
Ser på teslafi at det er begynt å rulle ut versjon 2021.4.13. Noen som testet denne ut på ny tm3p? Spesielt interessert i å høre om erfaringer med ytelsesproblememe  :)
#3
Model 3 / Diffuser og front lip fra RPMtesla - erfaringer?
mandag 22. mars 2021, klokken 22:43
Hei!

Vurderer å bestille front lip å rear diffuser fra RPM Tesla.
Noen som har erfaring fra bestilling/montering av slike produkter?

Disse jeg ser på (til info :) )

https://www.rpmtesla.com/products/model-3-carbon-fiber-front-lip-spoiler

https://www.rpmtesla.com/products/model-3-viento-aero-carbon-fiber-rear-diffuser-699-installed





#4
Model 3 / Sv: TM3P 2021 - reduced power
tirsdag 02. mars 2021, klokken 00:57
Er det noen som hørt noe mer ang software-fix på ytelsesproblemene på de nye performancemodellene?

Jeg var innom servicesenteret i forrige uke og fikk beskjed om at det jobbes med saken. De var dog tilbakeholdne med estimat på når saken kunne forventes å bli fikset.
#5
Model 3 / Sv: Lakk TM3P
tirsdag 02. mars 2021, klokken 00:52
Har også fått lakk som "flasset " av på min tm3p som jeg hentet ut 30 desember.
Hadde saken inn til lakkverksted. De sendte spørsmål om dårlig lakk til Tesla. Endte opp med at tesla dekker utbedring (omlakkering). Var spesielt på sideskjørtene som lakken satt dårlig.
#6
Model 3 / Sv: Taptes takstativ
onsdag 10. februar 2021, klokken 22:09
Sitat fra: lars667 på onsdag 10. februar 2021, klokken 21:07
Takk, men det er vel rimelig likt design som på Tesla sine stativ, da regner jeg med en får det samme der?

Har forstått det slik at de er veldig like. Har dog ikke sjekket dette selv. Valgte taptes takstativ fordi det var halvpris av de originale  :)
#7
Model 3 / Sv: Taptes takstativ
onsdag 10. februar 2021, klokken 16:34
Jeg har disse. Fungert helt fint så langt. Måtte dog teipe litt på den fremre delen for å fjerne vindhyling som kom når det ikke var takboks på.
#8
Mulig det er dekkene som er problemet. De avviker dog ikke fra originale tm3 dekk/felg på størrelse/innpress.
Satte opp trykket til 45 PSI for noen uke siden, hadde på 43 før det. Verdt å øke enda litt mer kanskje.

Kun kjørt Nokian Hakkapellita-serien de siste 10+ årene. Mulig det gjør en bortskjemt  :D
#9
Mange takk for tilbakemeldingene.

Har begynt å få bedre følelse på bilen, men tydeligvis fortsatt ikke helt vant  :)
Har forøvrig kun erfaring fra biler med forhjulstrekk, med unntak av forrige bil (dual motor Model S), så kan være at det bare er noe en må bli vant med.

Skal prøve track-mode med overvekt på forhjulstrekk å se om dette påvirker forholdene i merkbar utstrekning.
#10
Hei!

Jeg opplever at min TM3P er forholdsvis ustabil (slingrete) på veien ved hurtig akselerasjon og nedbremsing. Det er som at bilen vingler/sklir frem og tilbake på veibanen. Opplevde det sist tidligere idag ved akselerasjon fra 60 til 100 kmh på E6. Det var rettstrekning, fin veibane (ingen snø e.l.) og -23 grader. Er derfor noe uforstående til at dette skulle skje. Har også opplevd detsamme ved nedbremsing, både ved bruk av fotbrems og kun regen.

Har 19" felger og vinterdekkene fra Megahjul (samme dekk som bl.a. TeslaBjørn brukt i test av Model 3 Long Range).

Kan ikke påstå at jeg noensinne opplevde noe lignende med min Model S.

Er dette vanlig Model 3 oppførsel?
#11
Model 3 / Sv: TM3P 2021 - reduced power
mandag 18. januar 2021, klokken 16:04
Sitat fra: TM3P2021 på mandag 18. januar 2021, klokken 10:15
Hei, helt ny med Tesla og på forumet.

Hentet min TM3P (VIN 838, SW2020.48.30...bad) på Lillestrøm i romjulen og har vært strålende fornøyd med bilen.
Er nøye, men ikke funnet feil på bilen enda. Dvs sidekameraene blir dugget og bilen gir beskjed om det. Usikker på om de klarer å fikse det?

Bor på østlandet og når været er 0 eller kaldere får jeg "dotted line" på power og bilen mister mye krefter. Hjelper ikke å kjøre en times tid, men etter hurtiglading er den tilbake igjen! Skjønner at det har noe med temperatur i batteriet å gjøre, men synes kanskje den er vel sensitiv...

Ikke et veldig stort problem, men er det normalt?

Jeg har samme problem på min nye TM3P.

Vet det er noen som har hatt inn sin bil til testing ved Tesla servicesenter, hvor det er gitt tilbakemelding om at Tesla er kjent med problemstillingen, og at det vil komme en fiks. I innlegget fremkom det imidlertid ikke noe om estimert tid eller hvordan det er planlagt løst.

Etter at jeg fått byttet sensorer for problem med oppvarminga så ser jeg noen "prikker" på power-linja hele tiden, også ved +80 % SoC. Før jeg fikk byttet sensorene så kan jeg ikke huske at prikkene dukket før rundt 53-55 % SoC.

At det redusert ytelse for å bedre på rekkevidde er noe som er bevist programmert tror jeg ikke er tema, det er mer sannsynlig at det er en feil som følge av for lite testing.
Bilene er solgt med både ytelse og rekkevidde så tenker at en bare må vente til det kommer en OTA-update eller innkalling til servicesenter :)
#12
Har samme problem med min TM3P som jeg hentet ut 30/12.
Bilen ble tatt inn på servicesenteret for 2 dager siden, men har ikke fått beskjed om hva som faktisk vil gjøres. Kunne tolkes til at det kun er snakk om sensorbytte i første omgang, men er usikker på hva som faktisk er planlagt. Står at servicen er estimert ferdig 12/1 (i appen).

Noen med servicetime som fått beskjed om hva Tesla planlagt som endelig "fiks", samt om dette vil hjelpe på med både kupevarme og problemene med at batteriet taper effekt på forholdsvis høy SoC?

Jeg fikk f.eks. redusert ytelse allerede ved 53 % SoC når jeg var ut å kjørte på søndagen. Ikke lenge etter dette så slo kupevarmen seg av (skjedde 2 ganger mellom ca. 46-50 % SoC).
Når jeg var nede på ca. 30 % SoC var ytelsen vesentlig redusert.

Jeg ser på ytelsesreduseringen som et like stort problem som kupevarmen. Performance-modellen ble kjøpt kun pga ytelsen - forventet da minimum tilsvarende ytelse som tidligere TM3P :)

Jeg kan forøvrig ikke huske at jeg noen gang hadde ytelsesreduksjon på min Model S fra 2017.
#13
Model 3 / Sv: 77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?
onsdag 30. desember 2020, klokken 21:53
Hentet ut en tm3p idag og får ca 500km i rekkevidde ved 100%. Noen annen som testet 100% lading som har tall på km?
#14
Model 3 / Sv: Leveringstid på Model 3 om dagen?
fredag 25. desember 2020, klokken 22:18
Hei,
Har fått leveringsdato 30/12 på Lillestrøm. I sluttfakturaen står det dog levering i Trondheim 31/12.
Kan jeg da be om at den leveres der?
Og, noen som har erfaring med å få hentet ut i januar mtp å beholde lavrente tilbudet? Jeg har tatt screening på nettsiden til tesla noen dager etter jeg bestille, og der står det ikke noe om at en må ta ut bilen i år for at den skal gjelde (slik det står nå).
#15
Model 3 / Sv: 77 kWh batteri eller 82kWh batteri på nye Model 3 2021?
onsdag 23. desember 2020, klokken 14:44
Sitat fra: thebadger på onsdag 23. desember 2020, klokken 14:37

Du får nok den nye iterasjonen av Panasonic. Det er samme delenummer, E3D, men i følge alle som har kjørt Scan-My-Tesla så har den opptil 5kW større kapasitet enn den forrige iterasjonen.
Det nye batteriet er E5D, produsert av LG Chem. Dette er det en HAUG av spekulasjoner rundt, men så langt er det vel ingen som har bekreftet noe.
Det antydes at det er færre kW/h tilgjengelig i det LG-batteriet, også basert på at ingen Performance-modeller er rapportert å ha det, men foreløpig er det stort sett bare rykter.
Også vært å merke at det er en ny batteritype til SR+ fra LG Chem, men dette er IKKE det samme som E5D i LR.

Ah, høres lovende ut - takk for svar :)
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA