Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Starscream

#1
Model 3 / Sv: Ladekabel som følger med Model 3
fredag 22. februar 2019, klokken 08:45
Det følger med en typisk ladekladd-lader med 2 adaptere (vanlig shuko og industristøpsel) og blå Mennekes type-2-til-2 kabel med Model 3. Den blå kabelen kan ikke stjeles når bilen lader.

Ingen av disse er spesielt dyre heller. Bestill deg bil du :) 
#2
Model 3 / Sv: Mine første timer i min egen Model 3
fredag 22. februar 2019, klokken 08:42
Hentet min i går - M3 med absolutt alle tilvalg. Nydelig bil! Kvikk og fin og mye, mye lekrere i sort enn i rød slik som utstillingsbilene har vært. Bare å glede seg.

Ingenting å utsette på bilen i det hele tatt (noe helt annet enn når jeg fikk Model X levert i september). Bare å glemme tanken på å være bekymret for panel gaps eller annet rask, for bilen var helt feilfri. Ladet opp til 60% omtrent, for dere som har gammel Leaf eller noe sånt så må det være forferdelig lavt, men en ny m3 så betyr det 300 km. Altså mer enn max rekkevidde på en MX75D.


Eneste mikroskopiske-first-world-problem med denne er at det ikke er keyfob. Men da har jeg gått langt inn i pirkingen.
#3
Tesla SW og AP / Sv: Erfaringer med v9.0
tirsdag 20. november 2018, klokken 14:23
Pretty much.

Fra et design-ståsted så er v9 tydelig ikke testet med tanke på at dette skal brukes av noen som kjører bil og må ha fokus på veien. Den største feilen med v9 var å nå legge alt det viktigste nederst, og så ha aktive apper på nederste halvdel av skjermen. I tillegg kommer det nye gestures for navigasjon i brukergrensesnittet som gjør at du må ha 1-2 trykk/sveip mer enn tidligere for å nå de samme menyene.

Ellers så har jo også browser sluttet å fungere (selv med det klassiske rullehjultrikset), noe som var fint å ha i stillestående kø..
#4
Men dette er jo et regnestykke som aldri går opp? Det enkleste er vel å bare bytte ALLE superchargere til den nye pluggen med en gang med bare den som eneste alternativ, og så dele ut rabatterte adaptere til eksisterende biler?

De har bare produsert 500 000 biler hittil, men det tallet blir jo fort 1 000 000 i løpet av 2019/starten av 2020. Antallet gamle "legacy" biler blir jo så lite så fort nå som produksjonstakten øker og produktlineupen diversifiseres med nye modeller, så å ha to ladekabler pr supercharger kan aldri lønne seg - og spesielt ikke nå som de akkurat har annonsert at de skal doble antall superchargere til neste år.
#5
Sitat fra: Futurecar på søndag 28. oktober 2018, klokken 22:18
Supertrikset er vel å møte opp på utsiden av salgskontoret og gå inn til selgerene å høylytt forklare situasjonen og at du er uinteressert i å kjøre rundt med vinterklær i bilen. Helst i beste sendetid med mye potensielle kunder i butikken. Kan hende servicegutta da får beskjed om å ordne dette kjapt:)

Det var ikke dumt! Med alle problemene vi har hatt med bilen så prøve jeg dette når snøen smelter igjen - for bilen står værfast med sommerdekk og unnskyldninger fra Tesla....
#7
Vet ikke om det er gammelheter jeg har her, men det ser ut som det kommer 6 ladepunkter til på Rygge Supercharger.

Den McDonaldsen som bygges der kommer nok til å få god omsetning.
#8
TMX Hjul, dekk og felg. / Sv: TMX Vinterdekk leveranse nybil
mandag 29. oktober 2018, klokken 14:53
Har hatt samme problemet som andre her... og nå er det snart så jeg gir opp hele bilen og hever kjøpet:
Jeg fikk først melding om at vinterdekkene jeg bestilte sammen med bilen var kommet til Vianor for et par uker siden, og ringte litt etter for å avtale dekkskift - da kunne de først meddele at ingen dekk hadde kommet. Etter en uke så ringte de og sa at det var noen dekk til meg, men det var feil fra det som var bestilt (de klagde ganske mye på Tesla her og de hadde flere lignende telefoner de skulle ta etter samtalen med meg). De lovte de skulle jobbe videre med å finne en løsning, men hørte ikke fra seg noe mer selv så mye jeg har ringt tilbake til daglig leder..

I dag har jeg ringt Tesla flere ganger, og blitt lovet at verksmester på Rud skulle ringe tilbake med en løsning, uten at jeg har hørt noe mer. De foreslo å lete etter dekk/felg kombinasjonen jeg skulle ha og skifte det der selv, og så beholde de "gale" dekkene på sine egne biler.

Men nå er vinteren her, og jeg bor landlig til på et sted hvor snøen blir liggende. Så.. nå er det snart så Tesla får kjøre ut med noen nye dekk og bytte de på stedet for meg.
#9
Tesla SW og AP / Sv: Noen som har fått versjon 9?
mandag 29. oktober 2018, klokken 14:26
Parkerte ved et wifinettverk i dag og fikk oppdateringen kort tid etter. Det føles som det er tweaket flere ting "under panseret" enn det som står i release notes, for rattet kjennes tyngre enn i dag tidlig.
#10
Lading av Tesla / Sv: Ekstra lang ladekabel
tirsdag 23. oktober 2018, klokken 13:13
Som jeg skrev over:

Sitat fra: Starscream på onsdag 17. oktober 2018, klokken 14:18
Hadde det vært så enkelt, så hadde jeg både installert veggboks og utvidet garasjen - men det er en del av huseierforeningen som kompliserer det hele med en faktor av 3. Så ingen av delene er mulige.

Hva med generiske umc ladere med lang kabel?


Er det ingen andre som har hatt samme problem og løst det med en lang, og helt generisk umc lader?
#11
Lading av Tesla / Sv: Ekstra lang ladekabel
onsdag 17. oktober 2018, klokken 14:18
Hadde det vært så enkelt, så hadde jeg både installert veggboks og utvidet garasjen - men det er en del av huseierforeningen som kompliserer det hele med en faktor av 3. Så ingen av delene er mulige.

Hva med generiske umc ladere med lang kabel?
#12
Lading av Tesla / Ekstra lang ladekabel
tirsdag 16. oktober 2018, klokken 12:30
Hei,

Vi har en garasje som ble for smal for Model X og som vi etter all sannsynlighet ikke får utvidet. Da blir det til at vi må stå utenfor for å lade på vanlig Shuko. Det blir da behov for ca 7-8 meter kabel for å nå frem. Er det mulig å kjøpe en forlenger til standard lader? Har lett rundt men har visst ikke riktig søkeord..
#13
Sitat fra: kim.milde på fredag 21. september 2018, klokken 21:44
Hva skjedde?

Feilstilling på ratt/oppheng/suspension. Henter bilen nå om 15 min, spent på resultatet.
#14
Liten update på dette: Bilen er på service til mandag.. det må være en slags rekord. Hadde bilen i kun 23 timer.
#15
Jeg fikk kablene jeg trengte ja!

La meg klargjøre hva jeg skrev:
Det var Teslas "leveransespesialister" (jeg tror det er tittelen, kanskje klargjøringsansatte er mer riktig) som klagde på både lave batterinivåer og at bilene var skitne. Det var rester av blå dekkeplast inni bilene (ved f.eks. metall-lista ved frontdørene), og limrester fra den hvite dekkplasten på utsiden av bilene. På min så satt det betydelige deler av alt..

Jeg har en skade på min bil ved høyre hjulbue, der et plastdeksel er brukket. Da jeg så hvordan bilene ble lastet av traileren så kan jeg forstå hvordan den skaden har oppstått. De rygget bilene av i en voldsom fart oppå det vaklete planet, og med så små marginer at noen centimeter fra eller til på en side kunne forårsaket dette.

Har snakket med Tesla to ganger i dag, og nå er det slik at jeg skal kjøre innom Skøyen eller Rud for å fikse styringen asap.


Bortsett fra de tre kjipe tingene der så er det ellers en flott bil som kjører godt og som er full av kraft. UIet i instrumentpanelet bak rattet og skjermen trenger en visuell overhaling og litt bedre logikk, men det har jeg sett at skal komme så det blir nok fint. Bilen får grundig detailing nå i helgen av fagfolk med tid til jobben, og da blir den pen å se til også.
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA