Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering September,tidlig oktober noen? Tesla Model x

Startet av Teslafruen, søndag 19. august 2018, klokken 21:00

« forrige - neste »

emmern

Tesla Model 3 Performance 2021
e-Golf 2018 300 FL

What-a-watt

Da bør den ikke være større enn de kan få plass til den et visst sted, sammen med lekebilen.

emmern

Wuuuut? Har du havnet på kant med Tesla siden du er så sinna? :)
e-Golf 2018 300 FL

What-a-watt

Synes bare de er utrolig smålig. Ba om et kit til mobiltelefon til 345.-. "Ikke mulig" var svaret.

emmern

Heh ja det var litt teit når du kjøper en så ekstremt dyr bil som de har god margin på. Får håpe du blir blid når du faktisk får den alikevel!
e-Golf 2018 300 FL

pkhamre

Sitat fra: Starscream på torsdag 20. september 2018, klokken 21:51

Ellers overhørte jeg at flere av de ansatte var misfornøyde med ladingen på bilene, helt tydelig at det gikk en kule varmt med klargjøring av biler i dag.

I Drammen du også?
2018 Tesla Model X75D - Uglen

Starscream

Jepp. De som klargjorde bilen ved siden av meg (hvit X) gikk og bannet seg i mellom og klagde på 40% charge, plast osv.

På utsiden så jeg en X som ble rygget av traileren og kan fint forstå hvordan disse skadene på bilene oppstår før levering..

What-a-watt

pkhamre

pkhamre

Sitat fra: Starscream på fredag 21. september 2018, klokken 10:43
Jepp. De som klargjorde bilen ved siden av meg (hvit X) gikk og bannet seg i mellom og klagde på 40% charge, plast osv.

På utsiden så jeg en X som ble rygget av traileren og kan fint forstå hvordan disse skadene på bilene oppstår før levering..

Var det Tesla sine ansatte for klargjøring som klagde? Plast? Hvilke skader er det du refererer til? Det er litt uklart hva du mener.

Starscream

Jeg fikk kablene jeg trengte ja!

La meg klargjøre hva jeg skrev:
Det var Teslas "leveransespesialister" (jeg tror det er tittelen, kanskje klargjøringsansatte er mer riktig) som klagde på både lave batterinivåer og at bilene var skitne. Det var rester av blå dekkeplast inni bilene (ved f.eks. metall-lista ved frontdørene), og limrester fra den hvite dekkplasten på utsiden av bilene. På min så satt det betydelige deler av alt..

Jeg har en skade på min bil ved høyre hjulbue, der et plastdeksel er brukket. Da jeg så hvordan bilene ble lastet av traileren så kan jeg forstå hvordan den skaden har oppstått. De rygget bilene av i en voldsom fart oppå det vaklete planet, og med så små marginer at noen centimeter fra eller til på en side kunne forårsaket dette.

Har snakket med Tesla to ganger i dag, og nå er det slik at jeg skal kjøre innom Skøyen eller Rud for å fikse styringen asap.

Bortsett fra de tre kjipe tingene der så er det ellers en flott bil som kjører godt og som er full av kraft. UIet i instrumentpanelet bak rattet og skjermen trenger en visuell overhaling og litt bedre logikk, men det har jeg sett at skal komme så det blir nok fint. Bilen får grundig detailing nå i helgen av fagfolk med tid til jobben, og da blir den pen å se til også.

Starscream

Liten update på dette: Bilen er på service til mandag.. det må være en slags rekord. Hadde bilen i kun 23 timer.

Kim-

2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

pkhamre

Kanskje skaden i hjulbuen? Jeg sto også 10-15 minutter der de lastet av biler, men syns ikke det var så voldsomt. Det var blide og positive folk som smilte og vinket til meg. De rygget ned et par S'er, og jeg syns det så ganske ryddig ut.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA