Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - rusleape

#1
Installerte oppdateringen i dag. Har fått "Parkeringsassistent utilgjengelig" siden da. Knusktørre veier, godt lys og krystallklart kamera.
#2
Har alle Kina-produserte Y-er den gamle, stive dempingen?
#3
Model Y / Sv: Kjøpe brukt Tesla Model Y.
torsdag 19. januar 2023, klokken 23:55
Sitat fra: Leifen1980 på torsdag 19. januar 2023, klokken 17:35
Utstyr? Nei hvis det er snakk om 22 modell eller tidligere så er det vel om det er hengerfeste eller ei. Ellers er det hva selger evt har kjøpt inn av småplukk som medfølger, matter og coating.

Så må du jo vurdere hvilken farge du ønsker.

Hvordan ligger det an med parksensorer og rattvarme på 2022-modellene?
#4
Model Y / Kjøpe brukt Tesla Model Y.
torsdag 19. januar 2023, klokken 16:19
Vurderer en brukt Tesla Model Y. Firehjulstrekk. Trenger ikke EAP.

Hva må man ta hensyn til og se spesielt etter av utstyr og varianter?
#5
Vær obs på strekningen Åndalsnes - Dombås hvis du har Chademo. BKKs ladere på Bjorli er ikke ideele (én ute av drift og den andre kan ikke benyttes hvis en av CCS-kontaktene er i bruk.)

Dombås er helt krise, spesielt med Chademo. 2-5 timer ladekø. Endte opp med å slå opp telt på camping i stedet for å vente så lenge.
#6
Har hatt min inne til verksted med dette og der smurte BNH fjøra i sidespeilet og fiksa det.
#7
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Nissan EV + IFTTT
lørdag 24. november 2018, klokken 20:47
Jeg får bare denne feilmeldingen:
"500 could not send preheat command: Request to ACRemoteRequest.php was not successful".
#8
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Anbefalinger på tilleggsutstyr
lørdag 26. mai 2018, klokken 01:17
Har dere noen gode sider for uoriginalt utstyr?
#9
Har selv opplevd lavere forbruk ved å slå av ECO. Må testes mer, men er ikke noen motstander av å få i pose og sekk.
#10
~1,8 kWh/mil vitner jo om en sjåfør som ikke kjører bilen effektivt nok. Dette kan nok gjelde både for Leafen og Golfen. Justerer vi tallene for brutto batterikapasitet, tilsvarer Golfs kapasitet en Leaf med 42 kWh stort bruttobatteri.  Ser man på maks prisforskjell (80.000,-), så er den veldig stor. e-Golf koster jo 34% mer enn innstegsmodellen til Leaf! Av ulemper nevnes at Leaf har seter som er for "rett opp ned", ratt uten lengdejustering, et upraktisk (men stort) bagasjerom og et speil som er i veien hvis man er en høy person. Testpersonen kunne f.eks. flyttet speilet lenger opp ;D

Syns testen virker bra. Det er fortsatt ingen biler som slår Leaf hvis du vil ha en billig og praktisk elbil og ikke har noe stort behov for langturer ofte (400+ km).
#11
Det virker fornuftig av Nissan, hvis det er det de har tenkt. Jeg stusser dog litt over Nissans svar til #rapidgate og at de skal etterforske den begrensede ladehastigheten. Ville ikke svaret kommet med en gang hvis dette var hensikten fra begynnelsen?
#12
Det er bra folk tester bilen, så får vi et bedre bilde på hvilke settinger den fungerer godt, og mindre godt, i. Nå vet vi at den ikke trives så godt med minusgrader.

For meg virker det som det er en bil for Vestlandet, bykjøring, turer under 20 mil og en bil som kan brukes for barnefamilier med to barn. Mest av alt en bil der du får mye for pengene.

I denne testen til Tesla Bjørn er alt lagt til rette for at Ioniq (som er en drivende god bil) skal spille på sine strenger: effektivitet, rask lading og aktiv batterikontroll.
#13
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: 7kw Nissan hjemmelader?
fredag 09. februar 2018, klokken 01:18
Takk for svar.

Følger det med Type-2 til Type-2-kabel med Leaf? Jeg må sannsynligvis ha kabel på 5m+ i garasjen. Hvis jeg legger det til i prisen blir det omtrent som den første pakken jeg linka.
#14
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: Android Auto
torsdag 08. februar 2018, klokken 23:00
Jeg har testet med Samsung S7.

La inn APK fra apkmirror.com. Fikk det ikke til å fungere først, men det gikk knirkefritt etter at jeg bytta ut tilfeldig Mini USB-ledning med den som fulgte med telefonen.

Touchskjermen i bilen er responsiv og rask nok, men den blir en del tregere i Android Auto.
#15
Leaf 2018- 40kWt og 62kWt / Sv: 7kw Nissan hjemmelader?
torsdag 08. februar 2018, klokken 22:57
Kaprer denne litt da jeg ser at det ikke har vært aktivitet på tre dager.

Skal ha denne laderen i garasjen til min nye Leaf LE:
http://webshop.lillebakk.com/produkt/ev-basic-type2-uten-montering/

Har 230 V IT-nett i boligen og det står i sikringsskapet at inntakssikringen er 3x63A. Jeg har pristilbud med elektriker på en 32A-kurs til ladestasjonen.

Bør den kobles i 1-fas eller 3-fas? Hva er lurt?

*grønn*

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA