Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Herlingo

#1
Zoe / Feilmelding "Check ELECTRIC system"
tirsdag 13. juni 2017, klokken 16:24
Bilen min har ved ujevne mellomrom vært befengt med feilmeldinger. Det er litt ymse hvor alvorlig verksteder sier man skal ta disse feilmeldingene. Dagens feilmelding er "Check ELECTRIC system". Da jeg ringte Renault ble jeg satt over til et verksted som ba meg stopp umiddelbart, få bilen tauet inn og benytte meg av leiebil. Det blir jo en del styr. Andre mener det er mangel på balansering av battericellene, og mener det vil rette seg ved neste opplading. Noen erfaringer?
#2
I dag datt det kjedelig brev i postkassa fra styret i borettslaget. Etter fem år med elbil i borettslaget mister jeg nå retten til å lade grunnet liten kapasitet og jordfeilvern. I følge brevet er det i forbindelse med oppgradering av sikringsskap avdekket liten kapasitet. Det er søkt om mulighet for ladestasjoner, men Hafslund har avslått å tildele borettslaget mer strøm, da strømnettet i området ikke har mer kapasitet.

Videre skriver en innleid elektriker: ...lader du i en eksisterende kurs kan problemet bli større. Om jordfeilvernet settes ut av spill, er det ikke sikkert at det vil fungere om andre jordfeil samtidig skulle oppstå i kursen. Med felles jordvern for alle kurser kan konsekvensen være at jordfeilvernet ikke fungerer på noen kurser... Elektriker anbefaler type 2-kontakt og mode 3 med en kurs hvor kravene i NEK 400 oppfylles. Jeg vet ikke all verden om dette, men krever det mer strøm å opprette en type 2-kontakt\mode3 NEK 400 kurs? Har jeg noen mulighet til å argumentere for videre utredning? Til orientering har jeg en Renault Zoe som lades med bøtta
#3
Zoe / Sv: 25.000'- i vrakpant rabatt
tirsdag 16. juni 2015, klokken 23:47
Jeg skjønner ikke denne aggresjonen mot "stygge bøtter, vrakpant og svindel" Går du til en forhandler får du et tilbud med produkt og sluttsum basert på dine ønsker og behov skrevet ut på et ark, så kan dette vurderes opp mot andre forhandlere. For noen passer vrakpant, for andre wallbox. Zoe er en knakandes god bil til mitt bruk, jeg kjører mye rundt på det sentrale østland og benytter et fantastisk (semi)hurtig AC-ladenettverket pepret over hele regionen.

Svindlet - nei
Vrakpant - ja
Stygg bøtte - ja, Zaptec skulle ha vært på markedet for ett år siden...

Kampanjer (med frister) av ymse slag vil man alltid måtte forholde seg til. Kia og Nissan kunne heller ikke levere biler til listepris da jeg kjøpte bil i september.
#4
Zoe / Sv: Hjulskift Renault Zoe?
tirsdag 07. april 2015, klokken 23:03
Noen som vet hva lufttrykket skal være på standard sommerhjul?
#5
Kjøpe elbil? / Sv: Zoe eller e-up, lading, osv.
tirsdag 31. mars 2015, klokken 18:55
Den nye Zoe'en som kommer over sommeren levers med zaptec-lader,da kan den lades på chuko som andre bilder (til mitt bruk er dagens løsning med hytteladeren, eller bøtta, helt ok). I tillegg selges den med 5 års gratis lading på Fortums godt utbygde ladenett med 43/22 kw ladere.

Vi er også fire i familien, og setter stor pris på det ekstra setet i hverdagen. Zoe har for øvrig nesten like stort bagasjerom som Golf.

For vårt bruk er Zoe knall, men eUp er sikkert også en bra bil.
Lykke til
#6
Zoe / Sv: Regenerering fault or feature
fredag 20. mars 2015, klokken 21:58
Jeg starter dagen med fulle batterier og nedoverbakke. Bilen regenerer lite når batteriet er fullt/nesten fullt. Når det er mindre/lite strøm på batteriet, regenerer bilen vesentlig mer. Jeg kan ikke tallfeste dessverre
#7
Zoe / Sv: Zaptec ladekabel til IT nett lansert
mandag 19. januar 2015, klokken 16:13
Jeg fikk nettopp mail fra Gadsbøll hos RBI. Han kunne ikke si noe om pris da denne ikke var fastsatt. Det var uansett ikke opp til RBI å fastsette prisen, det var opp til den enkelte forhandler. Ladekabelen trekker 10 amp (som man kan "lese ut" fra pressemeldingen). Han anbefalte videre å ta kontakt med forhandler i slutten av februar.
#8
Kjøpe elbil? / Sv: Har fått tilbud på Renault Zoe
mandag 15. desember 2014, klokken 17:21
Hva med Zoe Life i stedet. Jeg endte opp med Intens, men hadde nok klart meg like bra med Life...
#9
Det ser ikke ut til å være varsellampe for tom spylervæsketank. Irriterende
#10
Zoe / Sv: Norges mest solgte i 2015?
mandag 15. desember 2014, klokken 17:14
Så flott at du informerer om nedetid på et par AC-ladere. Da er det godt å vite at det ikke er langt til neste;)
#11
Zoe / Sv: 24000 flere ladeplasser
mandag 15. desember 2014, klokken 17:06
Jeg bor i borettslag og lader helt fint med bøtte. Med tilgang til Norges beste hurtigladernettverk er dette den ideelle bilen for mitt kjøremønster (Østlandet rundt).
#12
Sitat fra: Joakim Sveli på søndag 30. november 2014, klokken 12:15
Siden kunngjøringen av Fortum-Renault samarbeidet har vi satt opp over 40 nye ladepunkter for rask AC-lading. Det vil komme ca 30 til før jul. Vi skulle gjerne bygd over alt, men har noen prioriterte områder fra start.

Områdene med nye type2-ladere er/blir blant andre Eidsvoll, Bergen, Råde, Stathelle, Fredrikstad, Oslo, Gardermoen.

Når det er sagt setter vi stor pris på konkrete tips på hvor det er ønskelig, praktisk og/eller fornuftig med etablering av nytt ladetilbud. Gjerne ned på nøyktig lokasjon.

Det er kommet/kommer ladepunkter på Elverum og Rena. Hvis det settes opp ladepunkter på Hanestad og ved Tynset, er Oslo - Trondheim via Østerdalen i boks (hvis Berkåk blir realisert da).
#13
Zoe / Sv: Setevarme
tirsdag 11. november 2014, klokken 22:22
Jeg har kjøpt denne til Zoe'en. Anbefales på det varmeste! Rart dette ikke er standard.
#14
Zoe / Sv: Spørsmål om Zoe - nærmer seg avgjørelse
mandag 03. november 2014, klokken 20:59
Hva kostet skvettlapper? Jeg skulle gjerne hatt det.
#15
Zoe / Sv: Hvordan reagerer Zoe når en prøver å lade på IT nett?
tirsdag 28. oktober 2014, klokken 18:10
Tipper den veier 10-15 kilo. Jeg hadde den med ut på ut på tur for første gang i dag, og det fungerte greit. Skulle jeg parkert "mer urbant", hadde jeg nok vært bekymret for tyveri eller hærverk.

Da jeg kom hjem i ettermiddag plugget jeg husmorpluggen rett i veggstøpselet for moro skyld. Til min store overraskelse lader bilen som bare det. Litt snodig siden jeg bor i Bærum og lader i et gammelt garasjeanlegg.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA