Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Bestandig Off-Topic gjengen...

Startet av TM, mandag 15. desember 2014, klokken 18:08

« forrige - neste »

TM

Så vidt jeg vet er det bare en eneste semihurtig type 2 lader mellom Drammen og Geilo ( Kiwi Rødberg). Det er ca 13 mil mellom Drammen og Rødberg, og vinterstid kan det være problematisk. Noen som vet om Fortum i samarbeide med Renault planlegger nye ladepunkter i dette området ? Det ideelle ville vært å ha 22 kw på Kongsberg og Rollag for å gi forutsigbar dekning av denne strekningen.

stefka

På Shell Kongsberg skal det komme 22 kW lader, men dessverre ikke Fortum.

TM

Regner med at du tenker på den som Grønn kontakt har lovet for lenge siden. Å tro på Grønn Kontakt er vel som å tro på julenissen, og det er det lenge siden jeg sluttet med   ;)

hdh

Nå har vel Renault og Fortum gått ut og sagt at de skal sørge for ladenettverk som gjør at man skal kunne kjøre Zoe nesten hvor man vil i landet. Ser på hurtigladekartet til Nobil at det er planlagt type 2 både i Sokna og Røyse, men når de er klar står det ingenting om. Det forutsetter jo at du tar ruten nordover om Hønefoss da.
Sort '14 Renault Zoe Intens

TM

Ja det er nok av fagre løfter fra den ene og andre. Seeing is believing !

For meg vil det bli en omvei på over 5 mil om jeg kjører om Hønefoss, så inntil det er mulig å kjøre EL-bil opp fylkesvei 40, så fyrer jeg opp dieselmotoren.

Har vært i kontakt med planleggere i  kommunene i Rollag og Uvdal, men de ser ut å sitte på skigarden og venter  :D

Joakim Sveli

Siden kunngjøringen av Fortum-Renault samarbeidet har vi satt opp over 40 nye ladepunkter for rask AC-lading. Det vil komme ca 30 til før jul. Vi skulle gjerne bygd over alt, men har noen prioriterte områder fra start.

Områdene med nye type2-ladere er/blir blant andre Eidsvoll, Bergen, Råde, Stathelle, Fredrikstad, Oslo, Gardermoen.

Når det er sagt setter vi stor pris på konkrete tips på hvor det er ønskelig, praktisk og/eller fornuftig med etablering av nytt ladetilbud. Gjerne ned på nøyktig lokasjon.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

Hansi

Vikersund kunne kanskje vært et fint sted å etablere ladepunkt(er)/hurtiglader? Det er lader i Drammen og kommer en på Kiwi Noresund, hadde vært fint å fått et punkt ca. på halvveien og? Forslag til lokasjon kunne være ved Vikersund Nærsenter (Viva senteret) eller Kiwi Vikersund.

Edit: evt. ved Åmotsenteret så TM får oppfylt ønsket sitt :)
Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

TM

Sitat fra: Joakim Sveli på søndag 30. november 2014, klokken 12:15
Siden kunngjøringen av Fortum-Renault samarbeidet har vi satt opp over 40 nye ladepunkter for rask AC-lading. Det vil komme ca 30 til før jul. Vi skulle gjerne bygd over alt, men har noen prioriterte områder fra start.

Områdene med nye type2-ladere er/blir blant andre Eidsvoll, Bergen, Råde, Stathelle, Fredrikstad, Oslo, Gardermoen.

Når det er sagt setter vi stor pris på konkrete tips på hvor det er ønskelig, praktisk og/eller fornuftig med etablering av nytt ladetilbud. Gjerne ned på nøyktig lokasjon.
Jeg er litt overrasket hvis fokus er på AC hurtigladere. Min erfaring er at de er like dyre og ikke minst like USTABILE som DC hurtigladere.
22 kW ladere er både billige og stabile.
Kommer det ikke lademuliget for Zoe mellom Liertoppen og Rødberg (Fylkesvei 40 mot Geilo) innen 1.7.2015 vil jeg få god nytte av Renault sin 30 dager ANGREFRIST.

Rio

Sitat fra: TM på søndag 30. november 2014, klokken 12:48

Jeg er litt overrasket hvis fokus er på AC hurtigladere. Min erfaring er at de er like dyre og ikke minst like USTABILE som DC hurtigladere.
22 kW ladere er både billige og stabile.
Kommer det ikke lademuliget for Zoe mellom Liertoppen og Rødberg (Fylkesvei 40 mot Geilo) innen 1.7.2015 vil jeg få god nytte av Renault sin 30 dager ANGREFRIST.

Det er ingenting som heter 43 kW AC "hurtiglader" eller 22 kW AC "lader". Dette er ladestolper, med en enkel laderegulator i. De kan selvsagt sitte i samme kabinet som en hurtiglader, men når det er snakk om AC så sitter alltid laderen i bilen.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

TM

Hva man kaller det er likegyldig for meg bare de virker  ;)
Jeg har aldri kommet til et 22 kw ladepunkt som ikke virker.
Men 43 kw AC ladepunkt som er koblet samme med DC hurtigladere i et stort skap med kommunikasjon til operatøren, så er ofte både DC lading og AC lading ute av funksjon.

Rio

Det er viktig at vi holder orden på begrepene; hvis ikke kan vi ikke si noe på journalister som skriver feil. :)
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Herlingo

Det er kommet/kommer ladepunkter på Elverum og Rena. Hvis det settes opp ladepunkter på Hanestad og ved Tynset, er Oslo - Trondheim via Østerdalen i boks (hvis Berkåk blir realisert da).
Berlingo electrique 2000 til 07/2014
Renault Zoe Intense hvit fra 09 2014
20 000 km elektrisk i året

TM

Xy stasjonen Veggli Auto ville være et aktuelt sted å ha EL bil lader.
Snakket med daglig leder om det, og hun virket interessert !
Så hvis Fortum / Renault tar kontakt, så kan vi kanskje få et ladepunkt sentralt mellom Kongsberg og Geilo før sommeren 2015.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA