Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - olavxxx

#1
Model S / Sv: Utstyrt S75 vs ribbet S75D
torsdag 26. oktober 2017, klokken 22:39
Sitat fra: mthoring på torsdag 26. oktober 2017, klokken 14:44
Hvis jeg skulle spart noen kroner ekstra på kjøpet så hadde jeg droppet AP, den er rett og slett ikke verdt det (enda).

Min prioriterte rekkefølge:
4wd (dette er en svært sterk bil)
Premium
Autopilot
Nye baksetet
Skinninteriør
(tok ikke med soltak, da det kommer ann på behovet for å ofre glasstaket for topptung takluke og mulighet for takboks)

Hadde gjort:
Soltak
Dualmotor
Skinninteriør
Premium
Autopilot
#2
Model S / Sv: Ny 75D vs tre år gammel 85D
torsdag 26. oktober 2017, klokken 22:37
Sitat fra: Elbil fundamentalist på torsdag 26. oktober 2017, klokken 11:43
Trådstarters er fra mai 2015
Men den vil vel være ca 3 år når en ny kommer, hvis han bestiller en i dag.
#3
Model X / Sv: Tesla fraskriver seg garantien om bilen er foliert
torsdag 26. oktober 2017, klokken 19:03
Sitat fra: pwb på torsdag 26. oktober 2017, klokken 12:48
Tesla kan uansett ikke fraskrive seg mer garanti enn det som disse sensorene utgjør. Feks kan de ikke under noen omstendigheter nekte å reparere ett sete på garanti pga. at sensorene er tildekket. Innenfor garantitiden så er det jo også Tesla som må påvise at feilen har kommet av folieringen, mens når det gjelder reklamasjon så er det vel kunden som må påvise at feilen ikke kommer av folieringen.
Er du sikker? Garantien er jo noe produsentene gir i tillegg til reklamasjonsretten man har.
Kravet til garantien er at den skal gi noe ut over reklamasjonsretten, men vilkårene tror jeg dikteres av produsentene uten at de har noen juridiske utfordringer rundt det?
#4
Sitat fra: Larsebass på torsdag 26. oktober 2017, klokken 01:12
Og da var levering på min X75D flyttet til februar/mars. Det begynte med sent desember, så ble det sent januar/februar og nå altså februar/mars. Merker at blodet koker litt nå, all den tid selger sa de skulle gjøre alt for å levere i desember. Er det slik at de flytter på bestillingene ettersom kunder maser? Utrolig irriterende uansett...

Bestilling var bekreftet 8 oktober.
4 mnd tror jeg er vanlig fra låst design.
#5
Model X / Sv: Kåring: Tesla Model X er den minst pålitelige bilen
onsdag 25. oktober 2017, klokken 23:48
Sitat fra: tiger``n på onsdag 25. oktober 2017, klokken 22:38
Virkelig, alle som sier imot tesla er tullinger? Du skriver det ikke direkte, men du mener det nok.
Spol drøye 2 år tilbake til dette: https://www.cnbc.com/2015/08/27/teslas-p85d-is-the-best-car-consumer-reports-has-ever-tested.html
Jeg vet de gav bunnrating til Model X pga den manglet autobrems når den ble lansert.
Men hvis man nå sammenligner Model X og Model S for NEW Car på siden til consumerreports ser man de har samme reliability for nye S og X nå: https://www.consumerreports.org/cars/tesla/model-x/2018/ratings#pagestop
#6
Model X / Sv: Vinterdekk
onsdag 25. oktober 2017, klokken 20:06
Sitat fra: Øyvind.h på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 13:04
Jeg vil si de er støysvake.
Når jeg prøvekjørte bilen var de faktisk en av årsakene til at jeg kjøpte. Jeg opplevde bilen som bedre støydempet enn forventet.
Det skyldes nok at dekkene var relativt støysvake.

Jeg har ikke testet dem side om side med eksempelvis R2.

Men de er i hvert fall ikke bråkete. Det var nedtur å legge på Michelin 20" originale sommerdekk med skumgummi demping. De bråkte mer.
Sommerdekk har hardere gummi
#7
Model X / Sv: Er det nivåregulering på luftdempingen?
onsdag 25. oktober 2017, klokken 18:25
Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 16:41
Vet ikke om det er forskjell på low eller very low på effekt.

Men vet at det er blitt byttet noen drivakslinger før de innførte dette.
Har du prøvd akstest med app for måling?
#8
Model S / Sv: Ny 75D vs tre år gammel 85D
tirsdag 24. oktober 2017, klokken 19:58
Sitat fra: DagfinnN på tirsdag 24. oktober 2017, klokken 15:49
Jeg tror at man hadde slitt med en slik tur og så få ladninger på en S75D.
Jeg tok en liten høyst uoffisell sjekk på Teslanytt og spurte folk hva det får i 100% ladning på 75.. og de fleste svarene indikere ca 40 km kortere rekkevidde.
Det kan synes lite, men når man trenger det er det ubetalelig.
Man skal jo helst ikke lade til 100% til hverdags, som regel lader vel folk til ca 80%.
Men klart at noen ganger må man, men spørsmålet er hvor mange ganger det er.

Driver man bare med langkjøring er det kanskje et poeng at man sparer et par minutter her og der, men kjører man et par langkjøringsturer i året, er det vel ikke så viktig. Da er man kanksje mer interessert i den aerodynamiske fronten, standardutstyret man får nå, nytt baksete osv.
#9
Model X / Sv: Er det nivåregulering på luftdempingen?
mandag 23. oktober 2017, klokken 16:50
Nivåregulering er altså at bilen holder seg i "vater". Feks med økt bagasje osv.

Ellers er vel bilen stivere jo høyere den er på luft, siden den da er mer "blåst opp". Han kan feks kjøre low og velge 19" hvis han vil ha mykt oppsett?
#10
Tesla / Sv: Adaptive kurvelys - kun med Premiumpakke på nye biler
mandag 23. oktober 2017, klokken 16:47
Sitat fra: Jeronan på mandag 23. oktober 2017, klokken 14:26
Sitat fra: olavxxx på mandag 23. oktober 2017, klokken 14:16
Sitat fra: Jeronan på søndag 22. oktober 2017, klokken 12:54
Sitat fra: Prins_Phillip på søndag 22. oktober 2017, klokken 00:21
Jag har hent ut ny bil som saknar det med.  >:(

Bestilt 24/7 hentet 11/10

Bestilt uten PUP.


They have to retro fit then.
Not sure... the standard lights now are just the fog lights activiting? Premium lights in headlights have more leds in there.

No! Premium lights (AFS) is now standard. So if you now receive a new car without, they have to retrofit them!
Hope you have that in written, as Ive seen others say that the "turning lights " standard just are the fogs activating (confusingly).  Anyways waiting for x75d with premium.
#11
Tesla / Sv: Adaptive kurvelys - kun med Premiumpakke på nye biler
mandag 23. oktober 2017, klokken 14:16
Sitat fra: Jeronan på søndag 22. oktober 2017, klokken 12:54
Sitat fra: Prins_Phillip på søndag 22. oktober 2017, klokken 00:21
Jag har hent ut ny bil som saknar det med.  >:(

Bestilt 24/7 hentet 11/10

Bestilt uten PUP.


They have to retro fit then.
Not sure... the standard lights now are just the fog lights activiting? Premium lights in headlights have more leds in there.
#12
Model X / Sv: Er det nivåregulering på luftdempingen?
mandag 23. oktober 2017, klokken 14:11
Det er nivåreg ja. Derfor må du aktivete jack mode når du bytter dekk.
#13
Model X / Sv: Leveringstidspunkt TMX
mandag 23. oktober 2017, klokken 14:07
Sitat fra: Cirion på mandag 23. oktober 2017, klokken 14:06
Dette er hva som står på bilen jeg venter på:

Bestillingen med aksept av vilkår elektronisk 07/09/2017
Bilens design bekreftet 14/09/2017
Model X 100D
Beregnet leveringstid: desember - Early January, 2018
Ja.. var nok veldig usannsynlig med 2017 på den. De som låste i august har nov/des. Så sept er nok januar-ish for de fleste.
#14
Model X / Sv: Leveringstidspunkt TMX
mandag 23. oktober 2017, klokken 14:06
Sitat fra: Cirion på mandag 23. oktober 2017, klokken 05:07
Nå ble min flyttet:
Beregnet leveringstid: desember - Early January, 2018
Når låste du design?
#15
Model S / Sv: Någon som fått laget fargen?
søndag 22. oktober 2017, klokken 16:32
Bør fikses, ser ut som det mangler noen strøk
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA