Hovedmeny

Higland - forskjell på lakkvalitet?

Startet av Skogstrollet, lørdag 20. juli 2024, klokken 14:38

« forrige - neste »

Skogstrollet

Har fått med meg at det tidligere var veldig stor forskjell på kvaliteten mellom de ulike fargene Tesla kom i, hvordan er ståa på dette med oppdaterte Model 3 nå?

Tenker å bestille meg en M3 LR og står mellom hvit og rød.
Har veldig gode erfaringer fra tidligere med hvit som en svært solid farge, og som bonus er svært enkel å touche opp steinsprut etc med lakkstift uten at det vises, her er jeg usikker hvordan rødfargen står seg.

NB! Er ikke ute etter subjektive tilbakemeldinger på hvilken farge folk synes er finest eller gir best annenhåndsverdi, er kun ute etter erfaringer med lakkvalitet.
- Tesla Model 3 LR Highland (i bestilling)
- 2020 EQC 400 4MATC AMG.

olavxxx

Jeg fikk en SKIKKELIG smell i panser+rute, med den nye rødfargen.
Men jeg hadde beskyttet den med 2 komponents Geyon behandling, jeg la flere lag av "grunnlaget" før jeg så la det keramiske topplaget og til slutt Cure.( https://www.autodude.no/no/produkt/lakkforsegling_gyeon_q2_syncro_evo ).

Men ja, så kjørte jeg til DK på ferie. En bil foran byttet felt og PANG..
Der fikk jeg det jeg tror var cord+dekkrester slengt opp i fronten min.

Fikk riper i lakk og rute, men jeg fikk like mye skader i ruten som i lakken.
Men det i lakken klarte jeg i stor grad å korrigere vekk, så det er veldig vanskelig å se det.

Klart at det hjalp nok at jeg hadde lakkbeskyttet den, men inntrykket mitt er at lakken er av veldig god kvalitet. Jeg synes også lakken er veldig fin/fin stad. I eldre Teslaer har jeg typisk da sett støvkorn og andre ting i lakk, men 2024 3PH har jeg veldig bra inntrykk av.

Bilen var ellers perfekt detailed når jeg fikk den og fargen er INSANE..
Jeg var i tvil om fargevalg til jeg så en LR Highland med samme fargen, da måtte det bli den.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA