Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Freddy1950

#1
Takk for den informasjonen! Fristende å si: imponerende!, men «direkte useriøst» er nok riktigere.
#2
Hvor/hvordan har du fått info. fra Opel at kansellering av kontrakten er «utsatt på ubestemt tid»? Jeg har ikke hørt et pip fra dem etter info. om prisøkning og en «siste frist» for kansellering i løpet av september måned!
Muntlig ble jeg lovet info. av selgeren jeg skrev kontrakt med i mars 2017, om «alt jeg behøvde å vite» før jeg ev. valgte å kansellere kontrakten skulle jeg få i «god tid» før utgangen av sept.
(Beklager at det blir mange «/» i dette spørsmålet, men for meg, som kommer fra et langt liv i reklame- og PR bransjen, så blir Opel, importøren, selgeren/e og alle deres info.avd. et stort «»!)
#3
Hyundai KONA / Sv: Bestilling av Kona
søndag 24. september 2017, klokken 20:22
Jeg registrerte meg 25. august og fikk nr; 1772.

Etter å ha skrevet kontrakt på en Opel Ampera, som jeg for øvrig kommer til å si opp innen utgangen av denne mnd. (en «rett» de ga meg!).... og ....etter å ha ventet i 8 mndr. uten annen info. enn en melding fra Opel om en prisøkning!), syntes jeg det er det greit at folk er «åpne» med sine bestillinger/nr. - og leveranser, når den tid kommer!, slik at ikke flere tilbydere, bilimportører behandler oss kunder/forbrukere som «brylorter». (I alle fall virker det tydeligvis som Opel Norge syns vi er noen.....)

Åpenhet er nøkkelen til suksess, også i denne bransjen! Som kjent: Evig eies kun et dårlig rykte! Så nå satser jeg videre på Kona (faktisk begge to).
#4
Ja, så nærmer vi oss utgangen av september; med siste frist for å «si opp Kjøpekontrakten på Ampera-e», og... til tross for løfter om «Info. i god tid før dette månedsskifte», ingen ifo. eller forsøk på kontakt fra Opel, Norge!

Dette betyr at «noen rykker» én plass fram i køen, fordi mandag benytter jeg meg av retten til å heve/si opp kontrakten. Har TOTALT mistet troen på at bilene i det hele tatt blir produsert for salg i Norge.

Har heldigvis stilt meg på andre (og forhåpentligvis mere seriøse) lister, og lever mer enn godt nok med min Zoe 400; så lenge.
#5
Opel Ampera-e / Chevy Bolt / Sv: Samleoversikt bestillinger Ampera-e
lørdag 02. september 2017, klokken 12:51
Skrev kontrakt i mars 2017. Har kun fått et brev om prisforhøyelse(!) og frist ut september 17' til å "si opp kontrakten". Ikke et ord om hverken forventet leveringstid eller endringer/forbedringer ihh. til nybilbrukernes "erfaring så langt". Skjerpings trengs over hele linja!
#6
Tror dessverre (men håper ikke) du har rett. Har uansett bestemt jeg for å "la de få en siste sjanse". D.v.s. dersom de ikke drøyer til siste del av september før de gidder å ta oss på alvor. Har uforpliktende stilt meg på "alternative" lister,... men må nevne at jeg er super fornøyd med min Zoe som jeg kjøpte ny i mai i år. Ingen tull med hverken seter, elektronikk, lading, radio m.m. (jeg pendler mellom Norge og Sverige), og lader supert med TN strøm 16 amp. 3-FAS i S, og bruker "støvsugeren" problemfritt i Norge. Har 19 mil mellom de 2 stedene i Norge og Sverige, og har ca. 10 mil igjen å kjøre når jeg kommer fram. Sambo'n spør oftere og oftere hva vi skal med en Ampera-e?... og "snart", ganske snart, spør jeg meg selv samme spørsmål!
#7
Selgeren hos Opel i Tønsberg sa det ville komme info. vedr. det du lurer på i løpet av september. Les: i god tid før utløpet av oppsigelsesmåneden du (og jeg) har fått.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA