Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Geir K

#1
Nå eier Musk ca 13% av Tesla, samtidig er Oljefondet inne. Og har ingen tanker å selge. Det er viktig å skille person
og foretak.

Forventer at Tela vil distansere seg fra Musk
#2
Model Y / Sv: 2021 TMY MIC eller 2022 TMY MIC?
onsdag 02. februar 2022, klokken 08:55

Jeg er enig at en besparelse er viktigere en nye punkter som en ikke trenger. Og det vil alltid komme til noe nytt.
Med engang det kommer inn store partier med biler, synker bruktprisen. Og enig, den bør være 10% ned.

Ang Tesla, så vet en ikke neste steg. Alt er stort sett gjetting. Fikk en Model 3P 20.02.19. Og var da en av de første med Model 3 i Norge. 14 d. etterpå gikk prisen ned 50.000.

Har også bestilt en ny MY for 14 dager siden. Og fått feb 22 som levering. Og dette er Østlandet. Ble ringt opp av Tesla som bekreftet lev. SÅ for vi se når VIN kommer, det har jeg ikke fått.

Jeg er ikke redd for produksjon fra Kina, men opptatt av nyttelast. Og med et tenkt senario " utkjøring av vei skyldes overlast" eller lignende. Forsikring er paragraf jegere.
#3
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
fredag 28. januar 2022, klokken 08:53

Nyttelasten er en del av grunnen til at jeg ikke har bestilt Y før nå. Og har da kommunikasjon med Tesla rundt dette. Men klager ikke, har M3P som er åpenbaring å kjøre. Hadde den hatt løs hattehylle og mulighet for hengerfeste, hadde blitt en ny. Men med 2 hengere, så brukes en bil 3. Har en ny Kona og, men her er 300 kg maks tilhengervekt.
#4
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
onsdag 26. januar 2022, klokken 12:04
Har lagt inn en bestilling i dag. Og bestilt tilbehør til den, så det er det å vente. Når det gjelder produksjon i Kina er jeg ikke bekymret for kvalitet i det hele tatt. De produserer alt fra low-high end produkter. Og er vel der i møter normalt 1-2 ganger i året(før pandemi)

Men det var i henhold til økt nyttelast/nytt batteri jeg vurderte og vente.

Så for jeg heller sitte på tenke på LR var rett valg, eller velge P modell igjen(med enda flere tapte penger).  Og det er jo kun en liten endring :). Valgte denne gang å kjøpe vinterdekk-pakke fra Tesla.
#5
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
tirsdag 25. januar 2022, klokken 23:04
Vel, korter ned spørsmålet. Vil en bestilling i dag gi en like bra spec på bilen, eller er 2. kvartal bedre å bestille.

Jeg var en av de første som fikk model 3 i Norge. Da en performance som gikk ned
50.000 etter 2 uker. EAP til FSD pris osv. 

Derfor litt int i tips rundt kjøpet. Og trolig blir det ikke P denne gangen. Ser det som litt mer tapte penger. Moro er det, men kostbar.
#6
Model Y / Sv: Nyttelast Model Y
tirsdag 25. januar 2022, klokken 14:30

Tenkte å bestille en ny Y. Ønsker gjerne å få den nye oppdaterte versjonen fra Tyskland. Pga batteri/lastevekt.  Men har hørt fra venner som har fått Y modell fra Kina som mener det er den best skrudde modellen de har hatt. Snakker da om S/X modeller. Og vil Kina modellen få oppdatert Selv har jeg en M3P som har vært helt lytefri. Og den ble levert feb 19.

Er det helt sikkert at modellene fra Tyskland automatisk vil få mulighet for hengerfeste?

Så litt i dilemma nå.
#7
Model 3 / Sv: 3 måneders ekstra gratis supercharging - hva skjedde?
mandag 21. oktober 2019, klokken 15:52
Bestilt 07.12, fikk bil 20.02 M3P, og har lading tom 20.11. 3 md ekstra lading. Ble lovet også full FSD i butikk, men det gikk de bort fra. Og det har jeg sendt skriftlig til Tesla om.
#8
Model 3 / Sv: Feil og mangler på modell 3
mandag 16. september 2019, klokken 22:57
Sitat fra: Tommis på mandag 16. september 2019, klokken 11:05
Anbefaler fortsatt å sjekke under skiltplate bak. Bil levert i september i Drammen. Bulker og hull i lakk/karosseri etter bruk av for lange skruer.

Hentet ny Tesla M3P i feb i Drammen med samme feil. Ble utbedret, med tydelig ikke lært. Og jeg var ikke alene. Tidligere tråder om dette
#10
Selgerne til Tesla fikk en skriftelig mail hvor det sto at FSD skulle komme uten kostnad. Og den kan man referere til.
Det som er kjedelig er at selgerne ikke varer så lenge hos Tesla. Dessverre.
#11
Model 3 / Sv: To P or not to P?
torsdag 02. mai 2019, klokken 08:34
Spennende å følge priser. Det er solgt kun 12% P. Og jeg kjøpte den også at jeg tror den kan være mere attraktiv på 2. håndsmarkedet. Samt at oppgradering til P aldri har vært så liten. Om det er god investering, neppe, det har bli aldri vært. Utenom visse samlerobjekter.
#12
Elbiler i media / Sv: Diesel er mest miljøvennlig
søndag 21. april 2019, klokken 23:21
Helt riktig, de ønsker ikke et raskt skifte. De er ikke modne for det. Dette fordi de vet de har en lang vei og gå. Derfor vil de bruke alle virkemidler for det.
#13
Man legger ikke ut historien her og på amerikanske forum, hvis man mener der er brukerfeil. Men det er ikke det samme som at det ikke er det. I en stresset situasjon, kan ting skje.
#14
Elbiler i media / Sv: Diesel er mest miljøvennlig
søndag 21. april 2019, klokken 09:45
Jeg la ut tidligere om hva skjer nå i Tyskland, etter at nye MB 220 Cdi, fikk 0 i nox utslipp.

For å se perspektivet, må en tenke bredt. Tyskland er en industrinasjon, hvor bilindustri har veldig mange ansatte. Og Tyskland er gode på fossile biler.

Et rakt skifte vil til elbil vil skape ubalanse, i dette bildet. Og nye aktører vil komme inn. Dette kan medføre stor arbeidsløshet. Derfor vil den Tyske bilindustrien bruke mange penger på lobbyister.

Det positive i det hele, er at det fokuset som er satt på på bilindustrien, har skapt renere biler.

Norge har sin oljeindustri, og hvis den ble borte, vil det skapt utfordringer for velferdsstaten Norge. Det er ikke bare og erstatte den med annet. Derfor må det alltid settes realistiske fremtidsmål, som betyr at bygger man noe ned, noe annet spesifikt bygges opp. Så, forskere,analytikere , økonomer og ingeniører trengs fortsatt
#15
Sitat fra: OhmPaPa på torsdag 18. april 2019, klokken 11:09
Sitat fra: Geir K på torsdag 18. april 2019, klokken 10:22
Nå begynner det å bli så få dieselviler igjen at kanskje de skal få bruke kollektivfeltet. Det er de som betaler bom idag. Mindre i kø, mer miljøvennlig.
Eller
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA