Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Geir K

#1
Kjøpe elbil? / Sv: Renauelt Zoe . Noen med erfaring?
onsdag 12. juli 2017, klokken 09:31
Bilen er flott den. Meget bra rekkevidde, og faktisk bra bagasjerom. Fruen har hatt sin siden januar og er meget fornøyd. Sitter høyt med god oversikt. Og dette er en intense modell. Ikke noe utstyr hun følger hun mangler. Forskjell på "nice to have, need to have".

Klart er det en bil du skal kjøre Norge rundt med ville valget vært annerledes. Men du kommer langt med 30 mils turer og.  Virker godt skrudd.
#2
Av 3 biler i hjemmet er Zoe n blitt populær. Enkel, virker godt skrudd og rask nok. For oss var lang rekkevidde viktigst. Har ikke tenkt å bruke ladestasjoner, men kjøre forbi :) . Skal vi langt kan vi bruke en ny dieselhybrid eller en bensin bil for den skyld.

Kana nvefale Zoe på det sterkeste. Men har nå bare kjørt Tesla og den. I og med med det er fruen som bruker den mest, forsvant Leaf, Soul fort ut fordi hun ikke likte utseende. Men dette er subjektivt.

For en med allergi mot ladestasjoner er den suveren.
#3
Glemte å skrive att det er en Zoe 400
#4
Tror mange har en lik situasjon som oss. NR1 bil er fossildrevet/hybrid, og nr 2 er en elbil. Som nr 2 er Zoe perfekt. Den har en rekkevidde som gjør at du slipper å lade. Vi lader stort sett hjemme og hittil har vi ladet 2 ganger eksternt. Leaf, Golf, Inouq, I3 ble alle forkastet pga rekkevidde. Uansett hvor hurtig de lader.
Zoe er faktisk god å kjøre, lavt støynivå men like lite pen som resten av el-bilene. Det er stort sett Golf og Tesla som ser bra ut.
Men vi er godt fornøyde :)
#5
Zoe / Sv: Kampanje pris på Zoe
onsdag 22. mars 2017, klokken 11:01

Fruen er knallfornøyd med Zoe. Og det er rekkevidden som gjør det. Har hatt den siden ca 20. januar og ladet 2 ganger eksternt. Visste det med lading, men det er lite relevant for bruken hennes.

Viktigste er lang rekkevidde uten ekstern lading. Mindre kjørelengde en det Zoe 400 har, da hadde det blitt fosilbil igjen.



#6
Zoe / Sv: Hvilken zoe bør jeg velge?
tirsdag 31. januar 2017, klokken 17:05
Vi tenkte på det samme. Men valget er lekende lett. Vi valgte 400, og grunnen er at prisene kommer til å droppe på brukte 200 km. Og at den kan gå til Hvaler på sommer uten å lade, begge veier. Har man funnet ut at en trenger en ren bybil eller har kun småkjøring, da er det gode kjøp på en 200 km. Men vi har også en ny diesel-hybrid som brukes når familie skal på tur, og vi trenger å ha med mye bagasje.
#7
Zoe / Sv: Ny 2017 Renault ZOE ZE 40
mandag 30. januar 2017, klokken 09:40
Bilen fungerer meget bra. Den viser rundt 20- 23 mil rekkevidde. Lørdag ble den kjørt til Sverige 10,8 mil hver vei.
Hadde ikke trengt lading men for sikkerhet skyld ble den ladet. Ladet i 1 t 14 på Vattenfall lader og den viste 87%.
Har ingen erfaring med el biler, men la merke til at den brukte samme lader som Tesla. Tesla eier betalte 450 for lading. Vi betalte kr 178. På den laderen kostet det kr 2,40. La merke til litt senere at det er lader på MC Donalds til 1,50.
Kjøring ned var forsiktig, mens tilbake var det kjøring som hvilken som helst vanlig bil. Bilen er en nummer 2 bil, og blir brukt mest på kjøring som har begrenset rekkevidde.
#8
Zoe / Sv: Ny 2017 Renault ZOE ZE 40
onsdag 25. januar 2017, klokken 08:33
Onsdag 11.01 hentet fruen sin nye Zoe 40. Forhandler hadde utlevering av 6 biler den dagen. Så langt, veldig fornøyd.
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA