Den blir god og varm, ja. Jeg har for øvrig også lest at det kommer en automatisk løsning i '18
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: morrun på mandag 27. november 2017, klokken 01:41Tror det spiller svært liten rolle hva du har når du skal bytte. En kunde er en kunde. Det kan hende de vil skvise deg (mer) på innbytteprisen om du kommer med noe gråimport el. men i så fall kan du jo selge privat.
Hei.
Skal til å kjøpe en Leaf(brukt). Utfordringer med å få solgt fossil-bilen gjør at jeg har fått FOR god tid til å fundere. Det skrives mye urovekkende om importør, men forhandlerne er vel forskjellige(?).
Min mer eller mindre geniale plan basert på begrenset kjennskap til bilsalg, er å kjøpe en nyest mulig 30kwt-Leaf Nordic/Tekna, "Ny i Norge". Dette fordi jeg antar at jeg da, om tre års tid, vil bli møtt med åpne armer og et godt innbytte-tilbud hos importørens forhandler her i Fredrikstad/Sarpsborg-regionen. Når jeg skal kjøpe en nyere brukt neste generasjons Leaf (jeg har ikke tolmodighet til å vente i månedsvis på bestilt bil). Litt avhengig av km-stand ved kjøp vil bil på innbyttetidspungtet om tre års tid, ha gått ganske nøyaktig 100.000km. Jeg "frykter" at jeg vil få døra i fleisen hos Nissan-forhandleren om jeg kjøper en grå-import, uavhengig av om den var solgt ny i Frankrike, Sverige, USA eller hvor-som-helst. Hva tenker dere om et slikt resonnement? Noen som vil spå hva en Leaf 2016-modell er verdt når den er fire år gammel og har gått 99.000km?
Sitat fra: T.K på lørdag 04. november 2017, klokken 12:1970.000 utgjør kun 7% av kjøpesummen gitt at du kjøper en Tesla til 1 mill.Sitat fra: mzziaz på lørdag 04. november 2017, klokken 08:54Sitat fra: T.K på fredag 03. november 2017, klokken 20:23No offence, men jeg tror ikke du bør kjøpe en ny Tesla med din privatøkonomi.Sitat fra: gr på fredag 03. november 2017, klokken 17:59Sitat fra: Obba på fredag 03. november 2017, klokken 17:34
Forventet levering stod til desember da jeg bestilte. Du sier jo selv at "få eller ingen ville forutse noe slikt" allikevel mener du risikoen er min hvis jeg regnet å få bilen neste år??! Jeg mener vi bør kunne forvente et minstemål av forutsigbar politikk! I det minste at en slik avgift blir varslet noe tid i forkant.
Igjen hvorfor kommer avgiften på hybrider først til sommeren 2018. Føler de skal "ta" Tesla kjøperne her. Sikkert populært hos enkelte velgergrupper
Men for å snu på spørsmålet, hvem sin risiko mener du det er hvis det ikke er kjøpers risiko?
Dette er akkurat det samme med alt du kjøper, det er en risiko for at produktet endres dagen etterpå, blir forbudt, at standarden huset ditt er bygget etter går ut på dato noen måneder etter..
Igjen, hadde Tesla klart å levere realistiske leveringsestimater og myndighetene hatt litt lenger innføringsfase på endringer så hadde det hjulpet veldig på forutsigbarheten.
Ser du leter med lys og lykt etter argumenter for å forsvare denne tilleggsutgiften. Kan du komme på noen andre eksempler på at en vare har blitt såpass mye mer kostbar etter kjøp? Eller at den har blitt forbudt og at kjøper taper pengene. Vi snakker altså her om et produkt som kan kjøpes av normale lønnsmottakere, som får et prispåslag tilsvarende flere års sparing på sparekonto. Kom med eksemplene.
Ser du beveger deg langt nedover i kommentarfeltenes irrganger og plukker fra nederste hylle.
Jeg kunne kjøpt Tesla til hele familien, det er ikke det som er problemet her. Men om du ikke engang klarer å se problemet, forslår jeg du beveger deg til andre tråder.
Sitat fra: T.K på fredag 03. november 2017, klokken 20:23No offence, men jeg tror ikke du bør kjøpe en ny Tesla med din privatøkonomi.Sitat fra: gr på fredag 03. november 2017, klokken 17:59Sitat fra: Obba på fredag 03. november 2017, klokken 17:34
Forventet levering stod til desember da jeg bestilte. Du sier jo selv at "få eller ingen ville forutse noe slikt" allikevel mener du risikoen er min hvis jeg regnet å få bilen neste år??! Jeg mener vi bør kunne forvente et minstemål av forutsigbar politikk! I det minste at en slik avgift blir varslet noe tid i forkant.
Igjen hvorfor kommer avgiften på hybrider først til sommeren 2018. Føler de skal "ta" Tesla kjøperne her. Sikkert populært hos enkelte velgergrupper
Men for å snu på spørsmålet, hvem sin risiko mener du det er hvis det ikke er kjøpers risiko?
Dette er akkurat det samme med alt du kjøper, det er en risiko for at produktet endres dagen etterpå, blir forbudt, at standarden huset ditt er bygget etter går ut på dato noen måneder etter..
Igjen, hadde Tesla klart å levere realistiske leveringsestimater og myndighetene hatt litt lenger innføringsfase på endringer så hadde det hjulpet veldig på forutsigbarheten.
Ser du leter med lys og lykt etter argumenter for å forsvare denne tilleggsutgiften. Kan du komme på noen andre eksempler på at en vare har blitt såpass mye mer kostbar etter kjøp? Eller at den har blitt forbudt og at kjøper taper pengene. Vi snakker altså her om et produkt som kan kjøpes av normale lønnsmottakere, som får et prispåslag tilsvarende flere års sparing på sparekonto. Kom med eksemplene.