Jeg har sett på det stående, men er enig i at det så fiklete ut.. Jeg kan være interessert i en fellesbestilling på dette!
Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.
Vis innleggmenySitat fra: Griffel på mandag 21. november 2016, klokken 18:38Da blir det å betale for å fjerne/sikre dritt jobben og så gjøre alt på nytt [emoji23]Sitat fra: X60dvl på mandag 21. november 2016, klokken 14:24Slik jeg forstår deg er boksen tilkoblet kurs 21. Dette er ikke en jordfeilautomat så en Blå industristikk kan heller ikke erstatt veggboksen lovlig uansett om den er ment for elbil eller ikke. Er stikkontakten ment for lading av elbil skal den ha B-vern.
Får forsøke igjen, evt bare få på plass et blått industristikk og selge tesla-stasjonen..
2fas kobling av veggboks (i tesla montasjeanvisning kalt 3fas uten N) vil forøvrig gi deg større ladeeffekt.
20A er dessuten for høy verdi dersom kablen er 2,5mm2.
Sitat fra: Griffel på søndag 20. november 2016, klokken 23:25Den er montert med skjult kabel, så jeg vet ikke, jeg han slå av alle sikringer i garasjen uten at den slukker.
Absolutt ikke betryggende.
Sjekk om 3x16A sikringen i garasjefordelingen fungerer som hovedbryter for de øvrige sikringene i garasje boksen. Dette ser såpass nytt ut at den neppe er kurssikring.
Ut fra din beskrivelse virker det som minst 3avvik fra forskrifter.
Mangel på jordfeilbryter type B
Ladekontakt 20A koblet direkte til en kabel 2,5mm2 sikret 20A.(Overlastbeskyttelsen ligger i etterfølgende hovedsikring 3x16A)
Ladekontakt ikke på egen kurs.(kunne vært fra garasjeboksen men da maks 16A)
Mangel på samsvarserklæring?
Er kontakten tilkoblet kurssikring 21 uten annet vern er den fulstendig uten jordfeilbeskyttelse.
Montasjeinstruksen til Tesla stiller krav til at kurssikring må inkludert RCD i tråd med forskrifter. RCD=Jordfeilbryter.
Fra hvor går kable til veggboks? (boks i garasje eller sikringsskap)
Hva er tverrsnitt på den kabelen?