Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - KLH

#1
Fulgte med på tråden
https://elbilforum.no/forum/index.php?topic=33320.0
som plutselig forsvant.

Finnes fremdeles i "cache" hos Google
https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:aZIq6PNxwgIJ:https://elbilforum.no/forum/index.php%3Ftopic%3D33320.0+&cd=2&hl=no&ct=clnk&gl=no

Er det feil på forumet, eller er det slettet med vilje? Hvorfor er det i tilfelle slettet?
#2
Sitat fra: Siggen på fredag 24. mars 2017, klokken 08:01
Sitat fra: Bondeknøl på fredag 24. mars 2017, klokken 01:45
Det siste var jo bygget til AP i Oslo som de selv klarte å slippe å betale eiendomsskatt på. Og hvilket parti var det som ville ha eiendomsskatt? Dobbelmoral satt i system spør du meg.

Nå er jo dette noe det tidligere Høyrebyrådet fikk etablert(Fritak for eiendsomskatt blandt vernede bygg). Dagens byråd har bare brukt handlingsrommet som det forrige la opp til. Så kan en være uenig i økningen eller grunnen for det.

Dette er feil. Det er kommunen som bestemmer om fritaket skal gjelde verneverdige bygninger. Les her
http://www.aftenposten.no/osloby/Arbeiderpartiet-slipper-eiendomsskatt-de-selv-innforte-617545b.html
så ser du hvem som fremmet saken i byrådet (RJ og RS - begge fra AP).
#3
Jeg vil også anbefale at dere prøver Ioniq.

Vi begynte å se etter vår første el-bil i sommer. Prøvekjørte i3, Leaf og e-Golf. BMW var suveren å kjøre, men den ble stemt ut av de andre familiemedlemmene. Leaf falt gjennom på sittestilling, utseende og utstyr. Alle likte e-Golfen, men den hadde for kort rekkevidde så vi bestemte oss for å vente på den nye modellen.

I mellomtiden kom Ioniq. Hadde ikke lyst til å kjøpe Hyundai, men etter å ha prøvekjørt ble vi positivt overrasket. De to største feilene vi fant var merket i fronten og takhøyden bak. Bilen ble ikke stemt ut, men havnet på en sterk andreplass etter e-Golf som fremdeles stod øverst på ønskelisten.

Vi satte oss derfor opp på reservasjonslisten for ny e-Golf, og ventet i spenning på pris. Skuffelsen var stor da prisøkningen fra forrige modell ble veldig stor. Klarte ikke å få god rabatter, og endte opp med et pristilbud på ca. 335.000,- for en greit utstyr e-Golf uten vinterhjul.

Etter å ha vurdert prisen på e-Golf opp mot en Ioniq til ca. 265.000,- (metallic, teknikkpakke, skinn og Agrol-rabatt), ble det til at vi bestilte Ioniq. Fruen forsøkte, men hun klarte heller ikke å finne noen gode argumenter for å bruke 70.000,- mer på Golfen.

Vi prøvekjørte ikke Soul og B-klasse. Etter krangling om Mercedes-rust på C-klasse, lovet jeg meg selv at jeg aldri skulle kjøpe bil som er importerert av BoS igjen.
#4
e-Golf / Sv: Pris E-golf 2017
onsdag 21. desember 2016, klokken 12:26
Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 21. desember 2016, klokken 11:37
Sitat fra: Chivas på onsdag 21. desember 2016, klokken 11:08
Sitat fra: moby666 på tirsdag 20. desember 2016, klokken 16:46
Alle som kan smile får ihvertfall 6% rabatt hos Møller. Har du avtale med arbeidsgiver så får man ofte 13-14%, men klarer ikke å skjønne at noen vil velge eGolf fremfor ioniq. AmperaE kommer på ca samme pris, men det er jo litt simplere bil, men lang rekkevidde.
Jeg får prøve å klistre på ett ekstra bredt smil :)

Ionic er for mye "japse" og ser ikke ut etter min mening.

Jeg er helt enig.

Jeg er en av de som får Ampera av første batch, men er veldig usikker. Har e-Golf i dag, men savner skinn osv. Kunne helst tenkt meg i3, men den er litt for upraktisk i følge hun jeg bor med. Ampera mangler nok endel på teknisk utstyr og kvalitetsfølelse, men har plenty rekkevidde. Ionic syns jeg ser ut som nøkken og den mangler oppgraderte  ytelser i forhold til dagens e-Golf. Tiden vil vise. Jeg får forhåpentligvis AE før grunnlovsdagen og om jeg ikke liker den er det sikkert mange som vil ha den. Før den tid vet vi kanskje mer om i3 FL og eventuelt andre modeller.

Har reservasjon på nye eGolf og fikk tilbud fra selger i dag. Der var det ikke store avslaget å få. Blir ingen eGolf på meg før Møller reduserer prisen. Brukbart utstyrt Golf kommer på nærmere 350K med vinterhjul, og det blir jo nesten 75K mer enn en (nesten) sammenliknbar Ioniq med Agrol-rabatt.

Noen som vet hvor mye rabatt det bør være mulig å få? Med 13-14% rabatt nærmer Golfen seg å være aktuell, men hvordan får man til det? Hvilke arbeidsgivere har såpass gode avtaler, og hva kan man eventuelt få til uten avtale?
#5
e-Golf / Sv: Reservasjonsnummer på 2017 e-Golf
fredag 21. oktober 2016, klokken 16:40
La inn reservasjon 16:15. Opplevde også at reservasjonsnummeret på web (20908x) var forskjellig fra det i e-posten (20887x).
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA