Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - TeslaMeløy

#1
Over 1000 medlemmer og nettsiden Teslanytt.no er oppe å går. Takker for støtten så langt.
#2
Model S / Sv: Tesla på finn.no
fredag 27. januar 2017, klokken 04:07
Sitat fra: Tesla91 på fredag 20. januar 2017, klokken 13:49
Bjoris: Godt du innrømmer det. Er jo haugevis med tråder her der du opptrer vanvittig stresset over bilene du har bestilt, pris oppgang/nedgang, osv :P Er det du som heter Jim Roger på facebook? Minner veldig om han!

Som ØyvindH påpeker, er det ikke noe særlig å tjene på å spekulere på model X. Ser på finn at flere har gått på en "smell" her. Og det er gøy  ;D

Kjøp deg en bil og slapp av, bil er noe av det dummeste man kan "investere" i.

Hehe...Han er ikke Jim Roger, men jeg er :)
#3
Gruppen har nå snart 800 medlemmer og tilbakemeldingene er meget positive. Det er en gruppe som er lettere å finne frem i enn andre Teslagrupper.
#4
Snart 500 medlemmer. Når vi når 1000 Medlemmer blir det gjort avtale med Gjensidige eller Sparebank1 for å få rabatt for medlemmer. Gratis å være medlem. Velkommen!

Litt om gruppen.

-Teslarelaterte nyheter.
-Tilbud på inventory/demobiler fra Tesla
-Lov å selge sin egen bil (sletter annonse etter en uke da de fleste har sett den og lagret annonsen om de er interessert)
-Gruppen har ressurssterke medlemmer med firma som selger Teslarelaterte ting.
-Gruppen har ansatte i Tesla som medlemmer så ved evt spørsmål som skal videreformidles til selger ta kontakt direkte med meg.
-Gruppen er fri for spørsmål om lading (De som har spørsmål sender PM direkte til meg)

Kritikk sendes på PM til meg. Legg dere inn da vel. Godt Nyttår!  Mvh.Jim Roger Johansen
#5
Bestilling og levering / Sv: Forsikring på Tesla Model S
tirsdag 03. januar 2017, klokken 10:36
Betaler 2800kr pr år i Gjensidige.
Mitt tips er å legge dere inn i facebookgruppa "Teslanytt" som har nesten 500 medlemmer.
Når gruppa når 1000 medlemmer drar jeg til Gjensidige og Sparebank1
(har allerede kontakt med de angående en avtale).
Det er kostnadsfritt å være medlem. Velkommen  8)
#6
Model S / Sv: Er S60 relevant lenger?
tirsdag 08. november 2016, klokken 17:59
Sitat fra: SabreMan på mandag 07. november 2016, klokken 15:23
Sitat fra: TeslaMeløy på mandag 07. november 2016, klokken 15:11
Har mye erfaring med forbruk i Model S.
Vi vet (pga avlesning) at det er tilgjengelig 58kwh i 60D. Det betyr at man på sommeren kan kjøre (58000wh delt på 170wh/km) ca 340km og da har man ikke tatt med reservetanken som er ca 4kwh under 0%. (de 58000wh er tilgjengelig fra 100% til 0%)
Om vinteren kan man ha forbruk opp mot 270 på langkjøring (med 60/70/75)
dvs et forbruk på (58000wh delt på 270wh/km) 214km. Husk at dette er worse case på langkjøring i Norske fartsgrenser.

Hvilken fart snakker vi om med et forbruk på 170 wh/km?

Jevn fart i 80-100km/t (langkjøring, sommer, varmt batteri)
#7
Model S / Sv: Er S60 relevant lenger?
mandag 07. november 2016, klokken 15:11
Har mye erfaring med forbruk i Model S.
Vi vet (pga avlesning) at det er tilgjengelig 58kwh i 60D. Det betyr at man på sommeren kan kjøre (58000wh delt på 170wh/km) ca 340km og da har man ikke tatt med reservetanken som er ca 4kwh under 0%. (de 58000wh er tilgjengelig fra 100% til 0%)
Om vinteren kan man ha forbruk opp mot 270 på langkjøring (med 60/70/75)
dvs et forbruk på (58000wh delt på 270wh/km) 214km. Husk at dette er worse case på langkjøring i Norske fartsgrenser.

#9
Model S / Sv: Er S60 relevant lenger?
mandag 07. november 2016, klokken 00:26
Bestilte 60D rett før lanseringen av AP HW 2.0.

60D er et bra kjøp pga.
-Den er lik alle andre Tesla Model S
-Den har motorer som 90D (effekt er begrenset av batteripakken og software)
-Den har 75kwh batteri (og ikke 60kwh som Ampera E)
-Man kan oppgradere rekkevidde i ettertid.
-Samme ladehastighet som 75D
-Lavere forbruk enn 90D
-Fri tilgang på superladernettverket som de dyrere modellene (Det var det ikke på de første 60kwh)
-Prisoppgang på baseprisen i USA på ca 2000USD den rundt den 22.November.

Egentlig bare å løpe og kjøpe før de fjerner den. Enig med de som sier den forsvinner når Model 3 har startet produskjonen.
#10
Model S / Sv: Glasstak lansert på model S
mandag 07. november 2016, klokken 00:15
Når det gjelder prisstigningen på 2000USD på baseprisen i USA så gjelder dette bare 60/60D.
Dette handler om at det er liten fortjeneste på disse da de koster akkurat det samme å produsere som 75/75D. Om det kommer prisnedgang på samtlige rett etterpå gjenstår å se.

Jeg har bestilt 60D før prisoppgang og fikk soltaket til gammel pris og gammel AP SW med ny AP HW. Det betyr at jeg fikk AP SW pakken for 24800kr istede for over 40000kr.
#11
Mitsubishi Outl. PH / Sv: Fremdrift
torsdag 21. juli 2016, klokken 02:10
Men hvordan kan motoren fungere som generator med et høyt turtall og være koblet til fremhjulene? Sluregear?
#12
Mitsubishi Outl. PH / Fremdrift
tirsdag 19. juli 2016, klokken 18:51
Står i enkelte tester at bensimmotoren i PHEV driver forhjulene. Stemmer dette?
#13
Helt nye Outlander PHEV har egen EV knapp for å kjøre helelektrisk. dvs de som bestilles fra nå.
#14
Elbilen i Samfunnet / Sv: Elbilsalget måned for måned
søndag 06. mars 2016, klokken 14:54
EL91950 registrert 04.03.2016
#15
Plugg-inn hybrider / Sv: Lade hybrid med mer enn 3,6kW?
torsdag 03. mars 2016, klokken 22:06
Hehe tenkte at pengene som er til overs kan brukes til annet enn overpriset strøm. Jeg har 32A hjemme og venter svar fra BMW om jeg kan lade med 32A på nye 225xe og/eller 330e
© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA