Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tesla i norske medier

Startet av Oreo, tirsdag 07. mai 2013, klokken 08:50

« forrige - neste »

cra

#5085
Han fikk i alle fall passet sitt påskrevet!  ;D  Tru om han vil at de rike skal kjøpe en lada til 10k og heller bruke 690k på bompenger?
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Ludvig

Dolphingrey P85+
VIN P15328
57000 km

Dette er en teit effekt                                                                                                                                                                                                                          irriterende?

JorgenM

Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (2 solgt) - Peugeot e-208 LCI '24 (lev. august 2024)

tomrh

Det kjøpsstatistikken ikke får med seg er at det typisk er menn som står som kjøper og eier i parforhold, selv om det like gjerne er fruen som vil velge bilen og bruker den mest.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

eha

Sitat fra: tomrh på fredag 28. oktober 2016, klokken 14:21
Det kjøpsstatistikken ikke får med seg er at det typisk er menn som står som kjøper og eier i parforhold, selv om det like gjerne er fruen som vil velge bilen og bruker den mest.

Det var min første tanke, også, men hvordan forklarer du da forskjellen mellom merkene?
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

lunitiks

At det typisk er menn som står som kjøper og eier når det gjelder Tesla:o
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

tomrh

Sitat fra: eha på fredag 28. oktober 2016, klokken 14:32
Sitat fra: tomrh på fredag 28. oktober 2016, klokken 14:21
Det kjøpsstatistikken ikke får med seg er at det typisk er menn som står som kjøper og eier i parforhold, selv om det like gjerne er fruen som vil velge bilen og bruker den mest.
Det var min første tanke, også, men hvordan forklarer du da forskjellen mellom merkene?
Den informasjonen har vi ikke pr. merke, blir bare spekulasjoner. I et parforhold der mannen har høy(est) lønn (som han gjerne har statistisk sett), kan det liksågodt være fruen som ønsker seg dyr bil fordi det er mulig. Mens en singel kvinne må kanskje velge en billigere bil av økonomisk nødvendighet. Derfor at dyrere merker står høyt opp på mannelista?
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

morpheos

Herlig i DN i dag. Kjører på med det på forsiden også.

morpheos

Var ikke klar over at det var paywall. Dagens forside på DN, om at norske Teslaeiere som har snittlønn på 1,1 mill har fått 2,3 mrd i subsidier


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dag A.

Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

RuneW

TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

boppus

Gammel nytt den videoen, men dette vil ikke fungere på annet enn utvalgte/testede strekninger før de ordner navigasjonen, feks slutter å navigere mot enveiskjøring. Ingen grunn til å bli for blaserte ennå; de har svært mye å gjøre.

Mercedes-Benz EQE SUV, 2023
Mercedes-Benz EQC 400, 2020
Tesla Model S 75D, 2018
Tesla Model S 85D, 2015

TeslaMeløy

2015 Tesla Model S 70D
2015 Tesla Model S 85
2016 Tesla Model S 70D
2016 Tesla Model S P90D Ludicrous
2013 Tesla Model S P85
2016 Tesla Model S 60 (facelift) Til Salgs 669000kr.
2017 Tesla Model S 60D (Kommer i Mars 2017)



© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA