Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny
meny

Vis innlegg

Denne delen lar deg se alle innlegg laget av dette medlemmet. Merk at du bare kan se innlegg gjort i områder du har tilgang til.

Vis innleggmeny

Meldinger - Lawerve

#1
Model S / Sv: Takboks
onsdag 10. februar 2016, klokken 23:29
Haste hentet boks i dag og med litt kraft fikk vi den på, skulle ha den av i kveld og det var enda verre. De gripekloene får man rett og slett ikke åpnet nok spesielt trangt på bakre whispbar. Måtte klippe av litt på klørne bak for å få boksen av til slutt. Så thule takstativ anbefales til denne boksen :(
#2
Model S / Sv: Takboks
mandag 08. februar 2016, klokken 23:22
Da prøver jeg thule flow boksen på whispbar også ;) Hva heter de festene du anbefaler?
#3
Model S / Sv: Takboks
søndag 07. februar 2016, klokken 22:48
Sitat fra: ctr46 på tirsdag 26. januar 2016, klokken 14:09
https://www.naf.no/forbrukertester/test-av-utstyr/kollisjonstest-av-takbokser/?utm_source=nyhetsbrev&utm_medium=email&utm_campaign=nyhetsbrev2016-01a

NAF kollisjonstest av takbokser.

Calix Nordic Loader som er en populær boks blant Tesla-eiere kom ganske dårlig ut. Thule sin XL Motion 800 var best blant de som ble testet.

Kan være greit å ta meg seg når man skal velge takboks.

Selv kjøpte jeg Calix sin i fjor. Ville trolig valgt annerledes om jeg skulle kjøpt ny idag.
Klarer ikke bestemme meg for hvilken skiboks jeg skal kjøpe men må si Calix Nordic Loader er blant de jeg har sett meg ut. Så jeg lurer på hva slags boks du ville valgt? Og hvorfor du ikke ville valgt den calix boksen nå.
#4
Hei og god jul alle sammen!

Bestemte meg for å kjøpe ny Tesla Model S 70D i medio november. Hadde da en muntlig avtale om at jeg skulle få en ålreit pris for min innbyttebil. Problemet var at jeg etter en uke fikk et skikkelig skambud og så meg nødt til å glemme den elektriske verdenen for denne gang.

I mellomtiden solgte jeg innbytte bilen til en akseptabel pris privat dvs 125 000,- over hva jeg fikk i innbytte pris hos Tesla motors. Så når jeg derretter gikk inn på hjemmesiden for å bestille bil så jeg at prisene hadde steget med nærmere 5%. Fikk faktisk melding fra sales adviser etter prøvekjøring at prisøkning ville skje i løpet av kort tid... Ringte da rett til sales adviser og lurte på om det var noen alternativer som kunne være aktuelle på lager til gammel pris eller "inventory" som dem sier :) Han kom da med tilbakemelding om at det var noen alternativer (3 stk) som var aktuelle etter mine spec-ønsker og slo til på en sort 70D og betalte depositum på 15 000,-.

Etter 7 dager ringte sales adviser meg opp igjen og sa jeg måtte betale 15 000,- på nytt da "inventory" bilene kun ble reservert i 7 dager. Fikk melding om at de først innsatte 15 000,- skulle bli overført asap. Dette skjedde ikke og fikk ny melding om at de ville komme i løpet av 30 dager. Da begynte jeg å lure på hva som faktisk skjer og om dette er folk jeg virkelig skal kjøpe min sålangt dyreste bil av eller om servicesenteret rett og slett ikke har erfaring da dette er et nytt servicesenter. Alle har vært utrolig hyggelige der men ingenting går egentlig etter planen eller etter hva de sier/lover.

Et par dager senere ringer det ei hyggelig dame fra Tesla Drammen som kan meddele at jeg kan hente bilen min 30. desember. I tillegg tok hun i mot bestilling av gulv-/bagasjematter og vinterdekk. Vinterdekk trodde jeg var bestilt da dem stod i kjøpsavtalen. Ble jo litt spørrende etter denne samtalen da sales adviser på servicesenteret hadde sagt jeg skulle få ut bilen hos dem. Egentlig ingenting går etter planen men jeg er jo happy med å få bilen 30.desember ettersom jeg bestilte den 7. desember. Tenkte også at det er like greit å ta ut bilen i Drammen da de virker til å ha mer kontroll/erfaring enn det ferske servicesenteret jeg har vært i dialog med.

Så i dag er det altså 3 dager til min rekkevidde angst starter :D

Noen erfaringer/tips dere vil gi en kommende Tesla eier?

Og er det noen som har erfaring rundt disse såkalte "inventory" bilene og hvordan jeg eventuelt kan sjekke når den ble produsert og ankomst Drammen? (VINnr 1128xx)
© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA